Kontrolerzy pomogli zagubionym obcokrajowcom

infotrans
12.01.2017 12:37

Nie radzili sobie z kupnem biletu i jechali w przeciwną stronę niż zamierzali. W takich okolicznościach dwóch zagranicznych turystów natknęło się na kontrolerów w autobusie 501. Całą sytuację obserwował jeden z pasażerów, który potem ją opisał w liście do ZIKiT-u.

W dniu 30.12.2016 ok. godz. 12.00 byłem świadkiem pracy kontrolerów biletów w autobusie linii 501 jadącym z centrum Krakowa do Nowej Huty.

W trakcie kontroli biletów okazało się, że w autobusie jedzie dwoje zagranicznych turystów nie znających języka polskiego, którzy nie mieli przy sobie biletów. Przyczynę tą tłumaczyli  w języku angielskim, że próbowali zakupić bilety w autobusie płacąc za nie banknotami lub kartą, lecz nie było takiej możliwości.

Dodatkowo okazało się, że pomylili kierunki jazdy, gdyż chcieli dotrzeć do centrum Krakowa?

Kontroler w sposób uprzejmy wyjaśnił im w języku angielskim, że powinni próbować rozmienić pieniądze, po czym sam pomógł im rozmienić wśród pasażerów banknoty na monety i dokonać zakupu biletów w automacie autobusowym.

Następnie kontrolerzy wysiedli wraz z turystami i wskazali im właściwy kierunek i przystanek, z którego odjeżdżają autobusy do centrum oraz poinformowali jakimi liniami można tam dotrzeć (…)

Jestem przekonany,  właśnie tacy ludzie, dają swoim zachowaniem świadectwo profesjonalizmu służb kontrolujących bilety Krakowskiej Komunikacji Miejskiej oraz bezpośrednio przyczyniają się do budowania dobrej opinii o Krakowie wśród gości przybywających z zagranicy.

– W imieniu kontrolerów dziękujemy za miłe słowa. Kontrolerzy w mundurach, którzy oprócz sprawdzania biletów, informują pasażerów i udzielają im pomocy, to zupełnie nowy model, wypracowany przez Kraków ? mówi Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.

Krakowscy kontrolerzy na nowych zasadach pracują od 1 lutego 2016 roku, czyli już prawie rok.