Kontrolerzy pomogli zagubionym obcokrajowcom
Nie radzili sobie z kupnem biletu i jechali w przeciwną stronę niż zamierzali. W takich okolicznościach dwóch zagranicznych turystów natknęło się na kontrolerów w autobusie 501. Całą sytuację obserwował jeden z pasażerów, który potem ją opisał w liście do ZIKiT-u.
W dniu 30.12.2016 ok. godz. 12.00 byłem świadkiem pracy kontrolerów biletów w autobusie linii 501 jadącym z centrum Krakowa do Nowej Huty.
W trakcie kontroli biletów okazało się, że w autobusie jedzie dwoje zagranicznych turystów nie znających języka polskiego, którzy nie mieli przy sobie biletów. Przyczynę tą tłumaczyli w języku angielskim, że próbowali zakupić bilety w autobusie płacąc za nie banknotami lub kartą, lecz nie było takiej możliwości.
Dodatkowo okazało się, że pomylili kierunki jazdy, gdyż chcieli dotrzeć do centrum Krakowa?
Kontroler w sposób uprzejmy wyjaśnił im w języku angielskim, że powinni próbować rozmienić pieniądze, po czym sam pomógł im rozmienić wśród pasażerów banknoty na monety i dokonać zakupu biletów w automacie autobusowym.
Następnie kontrolerzy wysiedli wraz z turystami i wskazali im właściwy kierunek i przystanek, z którego odjeżdżają autobusy do centrum oraz poinformowali jakimi liniami można tam dotrzeć (…)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jestem przekonany, właśnie tacy ludzie, dają swoim zachowaniem świadectwo profesjonalizmu służb kontrolujących bilety Krakowskiej Komunikacji Miejskiej oraz bezpośrednio przyczyniają się do budowania dobrej opinii o Krakowie wśród gości przybywających z zagranicy.
– W imieniu kontrolerów dziękujemy za miłe słowa. Kontrolerzy w mundurach, którzy oprócz sprawdzania biletów, informują pasażerów i udzielają im pomocy, to zupełnie nowy model, wypracowany przez Kraków ? mówi Marcin Korusiewicz, dyrektor ZIKiT.
Krakowscy kontrolerzy na nowych zasadach pracują od 1 lutego 2016 roku, czyli już prawie rok.
„