Kontrolerski pojedynek w Warszawie unieważniony
ZTM Warszawa anuluje przetarg, w którym zmierzyły się firmy Rewizor i Renoma. Chodziło o weekendowe kontrole biletów w stolicy. Przypomnijmy, że Zarząd pod koniec ubiegłego roku wybrał podmiot,który świadczy usługi kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej.Okazał się nim Oex Cursor S.A. Firma będzie kontrolowała bilety aż do 30listopada 2020 roku.
Teraz ZTM szukał wykonawcy, który miał kontrolować bilety i uprawnienia pasażerów do korzystania z komunikacji publicznej w stolicyw wybrane dni – tj. w piątki, soboty i niedziele. Zostały złożone dwie propozycje, pochodzące od:
-
Rewizor Sp. z o.o., (cena: 99,60 PLN brutto,wynagrodzenie prowizyjne: 20,00 PLN netto, skrócenie terminu wdrożenia: 30dni),
-
Zakłady Wielobranżowe Renoma Sp. z o.o. (cena:99,00 PLN brutto, wynagrodzenie prowizyjne: 10,00 PLN netto, skrócenie terminuwdrożenia: 0 dni).
Zamawiający miał oceniał oferty z uwzględnieniemtrzech kryteriów: ceny 1 roboczogodziny (60%), wysokości wynagrodzeniaprowizyjnego przysługującego kontrolerowi biletów (25%), skrócenia terminuwdrażania przedmiotu zamówienia (15%). W kryterium ceny oferta Renomy wypadalepiej niż Rewizora, lecz w pozostałych kryteriach korzystniejszą ofertęprzedstawił Rewizor i to on teoretycznie był bliższy zwycięstwa.
To jednak jest już bez znaczenia, gdyż obie oferty nie zmieściły się w budżecie ZTM, który wynosił 465 024,00 PLN brutto.
Zakreskontroli
Kontrole w środkach lokalnego transportu zbiorowego miały być przeprowadzane całodobowo w piątki, soboty i niedziele, z wyjątkiem 22 września,na liniach komunikacyjnych wskazanych przez ZTM, na obszarze 1. i 2. strefybiletowej, w godzinach funkcjonowania linii lokalnego transportu zbiorowego.
Usługi miały być świadczone przy pomocy pracownikówwykonawcy – w zmianach 8- godzinnych lub 12-godzinnych – przez osobyzatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz zgodnie z miesięcznym nominałemroboczogodzin obliczonym według dziennego zapotrzebowania obejmującegorealizację zadań co do zasady w piątki, soboty i niedziele – po 48 godzin.Dzienne zapotrzebowanie godzinowe może być zmniejszane lub zwiększane wzależności od potrzeb ZTM, w ramach miesięcznego nominału roboczogodzin. Zanimnowi kontrolerzy zaczną świadczyć usługi, przejdą miesięczny okres szkoleń.Maksymalna liczba godzin, w których realizowany będzie przedmiot zamówienia to5136. Zamawiający przewiduje 30 dniowy okres wdrażania przedmiotu umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Do obowiązków wykonawcy należeć miało wszczególności:
– przeprowadzanie czynności kontroli biletów orazuprawnień pasażerów do korzystania z usług lokalnego transportu zbiorowego wWarszawie, zgodnie z harmonogramem godzin kontroli sporządzonym przez ZTM orazna zasadach określonych w instrukcji pracy kontrolera biletów obowiązującej wZTM,
– uczestniczenie w szkoleniach oraz egzaminachniezbędnych dla prawidłowej realizacji umowy,
– składaniewyjaśnień i raportów służbowych, dotyczących wykonywania obowiązków służbowych,
– uczestniczenie w spotkaniach wyjaśniających zudziałem pasażera,
– wystawianie prawidłowo opłat dodatkowych (wezwań dozapłaty/potwierdzeń wpłaty) za brak odpowiedniego dokumentu przewozu lub brakodpowiedniego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowych bądźbezpłatnych przejazdów,
– zwrot do kasy Działu Kontroli Biletów lub innejkasy ZTM, należności pobranej za wystawioną opłatę dodatkową (potwierdzeniewpłaty) wraz z należnością za przewóz,
– znajomość i przestrzeganie dodatkowych uregulowańprzekazywanych przez zamawiającego dotyczących realizacji przedmiotu umowy,obowiązek współpracy z ochroną i innymi podmiotami wskazanymi przez ZTM.
„