Koniec strajku w MZK Bydgoszcz. 8 lipca autobusy i tramwaje wyjadą na trasy
W związku z zakończeniem strajku pracowników MZK Bydgoszcz, od piątku (8 lipca) - od pierwszych kursów - przywrócone zostaną wszystkie stałe linie autobusowe i tramwajowe.
Jak informuje ZDMiKP w Bydgoszczy, linie zastępcze "Z" kursować będą do końca dzisiejszego dnia tj. 07.07.2022. Od piątku (8 lipca) wszystkie linie zastępcze "Z" zostaną zawieszone. Zaplanowana podwyżka dla załogi MZK Bydgoszcz nie spowoduje cięć kursów bądź podwyżki cen biletów.
wywalczona podwyżka
Ok. 350 zł średnio podwyżki dla pracowników Miejskich Zakładów Komunikacyjnych w Bydgoszczy zapisano w protokole uzgodnień po czwartkowym (7 lipca) spotkaniu w ratuszu.
Spotkanie w sprawie sytuacji w MZK Bydgoszcz odbyło się w ratuszu. Wzięli w nim udział - obok prezydenta Rafała Bruskiego - uczestniczyli także m.in. szefowie bydgoskich struktur NSZZ Solidarność - Leszek Walczak i Marek Napierała, szef związku zawodowego w MZK Andrzeja Arndt, przedstawiciele ZDMiKP w Bydgoszczy - Wojciech Nalazka i Rafał Grzegorzewski oraz przedstawicieli MZK: Andrzej Wadyński i Jerzy Nadarzewski. Rozmowy odbywały się za zamkniętymi drzwiami.
Po zakończeniu rozmów, protokół odczytał prezydent Bruski.
-„Biorąc pod uwagę wzrost inflacji do poziomu 15,6%, wzrost cen paliwa od 1 stycznia do maja 2022 r. o 41%, zmianę sposobu waloryzacji stawki za wozokilometr z rocznej na kwartalną, a także zgłoszone przez oba związki zawodowe na spotkaniu z Radą Nadzorczą w dniu 31 maja 2022 r. oczekiwania wzrostu wynagrodzenia brutto o 350 zł brutto na etat oraz po zapoznaniu się z sytuacją finansową MZK na dzień 7 lipca strony uzgodniły: wzrost wynagrodzenia w spółce począwszy od 1 lipca 2022 roku wyniesie 350 zł brutto na etat. Wzrost wynagrodzenia zostanie sfinansowany ze środków własnych spółki, a jej wypłata nie spowoduje zagrożenia dla jej dalszego funkcjonowania, strony porozumienia z 6 września 2021 r. zawartego w obecności mediatora podtrzymują wolę respektowania opisanych tam zasad współpracy pomiędzy związkami zawodowymi, zarządem spółki i miastem, wspólne wypracowanie do końca sierpnia bieżącego roku harmonogramu i zasad przyszłych regulacji płacowych w spółce oraz system rozwiązań finansowania komunikacji miejskiej.”
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podpisał czy nie podpisał?
Prezydent poinformował jednocześnie, że zobowiązał prezesa i wiceprezesa spółki, aby skutecznie poinformowali o treści protokołu wszystkich pracowników MZK. Podpisy pod protokołem złożyli obaj szefowie NSZZ Solidarności, prezes oraz członkowie Rady Nadzorczej MZK, prezydent i dyrektorzy ZDMiKP.
Początkowo zabrakło nim podpisu Andrzeja Arndta, związkowca reprezentującego zbuntowanych kierowców i motorniczych. Ale finalnie załoga na zaproponowane warunki się zgodziła.
W porozumieniu znalazły się tam także zapisy o respektowaniu porozumienia z ubiegłego roku z udziałem mediatora o zasadach współpracy związkowców, zarządu MZK i ratusza oraz o wspólnym wypracowaniu do końca sierpnia harmonogramu i zasad przyszłych regulacji płacowych w spółce oraz systemowych rozwiązań finansowania komunikacji miejskiej.