Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec epopei z krakowskim biletem mobilnym!

infotrans
18.01.2017 13:48

Od piątku podróżujący komunikacją miejską w Krakowie będą mogli ponownie kupować bilety poprzez komercyjne aplikacje mobilne. Od początku roku nie było to możliwe, bo Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu musiał rozstrzygnąć przetarg na tę usługę.

Jak poinformował we wtorek rzecznik ZIKiT Michał Pyclik, pasażerowie będą mogli korzystać z tych samych aplikacji co do tej pory: SkyCash, moBiLET i mPay.

ZIKiT musiał ogłosić przetarg, ponieważ z roku na rok rośnie zainteresowanie zakupem biletów komunikacji miejskiej za pośrednictwem aplikacji dostępnych w telefonach komórkowych. Poziom dochodów osiąganych z tej formy dystrybucji podlega pod ustawę Prawo zamówień publicznych. Według danych ZIKiT w 2014 roku wyniósł on 2,1 mln zł, w 2015 r. ? 3,2 mln zł, a do września 2016 r. – 3,7 mln zł.

Zgodnie z zapisami umów wykonawcy mają uruchomić sprzedaż biletów w nocy z czwartku na piątek.

Przez cały czas podróżni mogą korzystać z małopolskiej samorządowej aplikacji iMKA, dzięki której można kupować m.in. bilety jednorazowe i okresowe komunikacji miejskiej w Krakowie oraz bilety kolejowe. (PAP)