Komunikacyjni „Senioralni. Poznań 2013”.
Sto osób odwiedziło dzisiaj siedzibę Zarządu Transportu Miejskiego w ramach akcji „Senioralni. Poznań 2013”. Uczestnicy „Drzwi otwartych w ZTM”uzyskali odpowiedzi na swoje pytania, a większość z nich zdecydowała się wypełnić wniosek o wydanie Poznańskiej Elektronicznej Karty Aglomeracyjnej. Gościemogli się dowiedzieć się o zrealizowanych w ostatnim czasie inwestycjach oraz planach budowy nowych tras transportowych w przyszłości. Urzędnicy opowiedzieli dlaczego chcieli, żeby dach peronu Dworca Zachodniego był przeszklony lub w jak fundamentalny sposób trasa na Franowo zmieniła system komunikacyjny na Górnym Tarasie Rataj. Odkryto także tajniki integracji transportu publicznego w Aglomeracji Poznańskiej. Goście dowiedzieli się, że na podstawie biletów ze strefy A (obojętnie jednorazowych lub okresowych) można w granicach Poznania korzystać także z usług przewoźników gmin, z którymi ZTM podpisał stosowne porozumienia. Dotyczy to w szczególności ZKP Suchy Las (linie kursujące np. z Dworca Sobieskiego: 901, 902, 904 i 907 lub linia 911, której trasa przebiega m.in. przez ulice: Naramowicką czy Szelągowską na Śródkę), PUK Komorniki czy lubońskiego Translubu. Ale przede wszystkim Seniorzy otrzymali wyczerpujące informacje na temat wprowadzanego systemu PEKA.Każdy mógł się dowiedzieć o zaletach karty PEKA, która będzie mogła zastąpić dowód osobisty jako potwierdzenie do ulgi w gronie osób 70+ i dzięki korzystaniu z której każdy zyska możliwość udziału w programach lojalnościowych ZTM. Opowiedzieliśmy o rewolucyjnej zmianie jaka nastąpi wraz z uruchomieniem (I połowa 2014 roku) systemu PEKA, czyli przejściu z taryfy czasowej na przystankową i dlaczego będziemy każdego zachęcać do przybliżania karty na wejściu i wyjściu z pojazdu. Seniorzy mogli sami przetestować jak działa PEKA w specjalnie uruchomionym czytniku (takim samym, jakie w najbliższym czasie będą montowane w pojazdach przewoźników transportu organizowanego przez ZTM) i złożyć wniosek. Z tej propozycji skorzystało 80 gości.