Komunikacyjni bohaterowie Łodzi
Oto ostatni bohaterowie z MPK Łódź:
Pani Anna Świątek wraz z panią Katarzyną Szumską są kontrolerkami biletów. W trakcie jednej z kontroli przeprowadzanej w tramwaju zauważyły starszą kobietę, której zachowanie i wygląd wskazywały na to, że źle się czuje. W pojeździe byli inni pasażerowie, ale to właśnie nasze kontrolerki zainteresowały się stanem w jakim była pasażerka. Zaproponowały wezwanie pogotowia, jednak pasażerka odmówiła i przekazując telefon komórkowy poprosiła je o kontakt z jej córką. Kontrolerki zaopiekowały się pasażerką, odprowadziły pod dom i przekazały w ręce córki. Po kilku miesiącach, znów w trakcie kontroli, kobieta, której pomogły rozpoznała je i w tramwaju, w obecności wszystkich pasażerów podziękowała p. Świątkowej i Szumskiej za pomoc. Skierowała również do MPK-Łódź oficjalne pismo z pochwałą.
Pan Mirosław Henzelin – motorniczy, który zatrzymał pijanego kierowcę uniemożliwiając mu dalszą jazdę. Podejrzenie, że „coś z mężczyzną jest nie tak” pojawiło się w chwili, kiedy prowadzący samochód łamał przepisy ruchu drogowego przejeżdżając przez linie ciągłe oraz dwukrotnie pokonując skrzyżowania na czerwonym świetle. Pan Mirosław dojechał do przystanku przed którym (z powodu czerwonego światła) zatrzymał się również ów kierowca i podszedł do niego, aby zwrócić uwagę na jego jazdę. Kiedy poczuł zapach alkoholu wyciągnął kartę unieruchamiając tym samym pojazd. Za swoją postawę został doceniony również przez Policję.
Pan Wiesław Kowanek – kierowca autobusów, który udzielił pomocy kierowcy samochodu osobowego, który prawdopodobnie przedawkował lekarstwa i w trakcie jazdy samochodem poczuł się źle. Szukając pomocy udał się do autobusu MPK-Łódź, którego kierowcą był pan Wiesław, stojącego na pętli Gadka Stara. Kierowca wezwał pogotowie oraz pomógł kierowcy, zabezpieczył jego samochód i opiekował się nim aż do przyjazdu pogotowia.
Pan Maciej Miłosz – motorniczy, do którego o godzinie 4 rano podeszła kobieta ze zgłoszeniem, że została okradziona. Jak się okazało poza kradzieżą została również ugodzona nożem. Pan Maciej udzielił jej pomocy przedmedycznej oraz wezwał służby ratunkowe.
Motorniczy Krystian Czarnecki który zjeżdżając do zajezdni zauważył palący się samochód. Zabezpieczył wagon, zabrał z niego gaśnicę i pospieszył w kierunku pożaru gasząc go zanim spalił się doszczętnie bądź zanim od niego zapaliłyby się inne stojące obok samochody.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pan Sebastian Zakrzewski, motorniczy, najlepszy ratownik MPK-Łódź wyłoniony spośród pracowników firmy w konkursie, który miał miejsce na przełomie września i października. Sam kilkukrotnie udzielał pierwszej pomocy pasażerom, a w konkursie wykazał się największą wiedzą i umiejętnościami z zakresu szeroko rozumianej pierwszej pomocy.
Dzięki zaangażowaniu pracowników Działu Szkoleń i Zarządzania Zasobami Ludzkimi, którzy zdobyli stosowne certyfikaty instruktorów prowadzone są całodniowe, dodatkowe szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Każdy pracownik MPK-Łódź może raz w miesiącu przez cały dzień zdobywać wiedzę i umiejętności z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Każdego roku blisko połowa pracowników firmy ma możliwość uczestniczenia w różnych formach szkoleń i warsztatów przybliżających zagadnienia związane z udzielaniem pierwszej pomocy.
„