Komunikacja vs. wirus: ZTM staje na przystankach na żądanie
Podsumowujemy antywirusowe działania działań podjęte przez Zarząd Transportu Metropolitalnego.
Zawieszenie sprzedaży biletów przez kierowców, regularna obsługa przystanków „na żądanie” oraz dodatkowe wietrzenie pojazdów – to niektóre z kolejnych działań podjętych przez Zarząd Transportu Metropolitalnego, których celem jest zapobieganie zakażeniu.
Mycie to podstawa
Dotychczas metropolitarny ZTM zalecił operatorom mycie pojazdów ze szczególną dokładnością oraz wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi autobusów, tramwajów i trolejbusów podczas obsługi przystanków. Ponadto organizator komunikacji miejskiej zintensyfikował kontrole czystości pojazdów oraz przystąpił do realizacji akcji informacyjnej – w pojazdach oraz Punktach Obsługi Pasażera wywieszone zostały plakaty informujące pasażerów o tym, jak zapobiegać zakażeniu. Z takimi samymi informacjami można zapoznać się również w mediach społecznościowych ZTM.
Koniec z przystankami „na żądanie”
11 marca wydał kolejne dyspozycje przewoźnikom. Operatorom zalecono regularną obsługę wszystkich przystanków – również tych „na żądanie”. Dzięki temu minimalizowana jest liczba dotknięć przez pasażerów przycisków. Ponadto kierowcom i motorniczym zarekomendowano dodatkowe wietrzenie pojazdów – poprzez otwieranie wszystkich drzwi na co najmniej minutę przed odjazdem z początkowego przystanku. Zawieszono również sprzedaż biletów w pojazdach na dwa tygodnie (od 12.03).
ZTM przygotowuje się również do działań obejmujących przeprowadzanie dodatkowej dezynfekcji automatów biletowych. Szczególna uwaga poświęcona będzie najczęściej dotykanym przez pasażerów elementom urządzeń, czyli ekranowi, klawiaturze, rynnie (gdzie wydawane są bilety papierowe i reszta) oraz wlotowi na monety.
Podsumowując mamy:
-
mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,
-
wzmożona kontrola czystości pojazdów,
-
zalecenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,
-
zawieszenie sprzedaży biletów w pojazdach na dwa tygodnie (od 12.03),
-
realizacja akcji informacyjnej (plakaty w pojazdach oraz POP, media społecznościowe),
-
decyzja o przeprowadzaniu dodatkowego czyszczenia automatów biletowych,
-
regularna obsługa przystanków „na żądanie”,
-
dodatkowe wietrzenie pojazdów.
„