Komunikacja tylko w szczytach? W Pile od 5 dni
Można powiedzieć, że Piła z sukcesem wprowadziła kursowanie miejskichautobusów tylko w szczytach komunikacyjnych. To samo chce zrobić Kraków. Od jutra.
Nowy, tymczasowy rozkład jazdy MZK Piła obowiązuje od poniedziałku, 6kwietnia.
Od tego dnia komunikacja miejska w Pile nastawiona jest przedewszystkim na dojazdy i powroty z pracy oraz specjalny czas przeznaczony wsklepach na zakupy dla seniorów. Między tymi szczytami wprowadzono przerwy wkursowaniu autobusów. Pojazdy są wtedy poddawane dezynfekcji.
Jak informuje Miejski Zakład Komunikacji w Pile – po wprowadzeniu nowegorozkładu jazdy do MZK zgłosiło się kilkanaście osób, które wcześniej wykupiłybilety okresowe i – przez ograniczenia w kursowaniu autobusów – nie są w staniez nich korzystać.
– Każde takie zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie, ztymi klientami jesteśmy w kontakcie i mamy dla każdego przygotowaną propozycję.Jeśli więc występują takie sytuacje prosimy o bezpośredni kontakt z DziałemSprzedaży i Marketingu MZK pod numerem telefonu 67 213 97 31 – informujeMZK.
MZK tłumaczy
Przed wprowadzeniem ograniczonego rozkładu jazdy, MZK Piła szczegółowo wytłumaczyłopasażerom, dlaczego to robi i to jest chyba gwarancja sukcesu takiej operacji. Komunikacja!
Przed zmianą przewoźnik wystosował list, w którymi informuje, że po zaostrzeniu przez rząd zasadkwarantanny oraz w związku z ograniczeniami poruszania się po mieście, wkomunikacji miejskiej w drugiej połowie marca nastąpił blisko 70% spadek liczbyprzewożonych pasażerów. Z kolei na kwiecień z zakupu biletów okresowychzrezygnowało ponad 70% klientów. W tej sytuacji utrzymywanie połączeń, zktórych w ogóle nie korzystali pasażerowie lub korzystali pojedynczypasażerowie jest nieekonomiczne, tym bardziej, że koszt przejazdu pojedynczegopasażera w takiej sytuacji wynosi nawet kilkaset złotych.
Prowadzone przez MZK codzienne badania liczby przewożonych pasażerów wykazały,że:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
komunikacja miejska w tym czasie wykorzystywana jest praktycznie w szczytachkomunikacyjnych na dojazdy do pracy w trzech głównych kierunkach: Signify,Szpital, zakłady usytuowane przy końcu al. Wojska Polskiego (Colours Factory,Sanita, Hass i Karpol), z tych kursów w czasie kwarantanny korzystało około 90% przewożonych pasażerów,
-
poza godzinami szczytowymi na około 20 % kursów nie było żadnego pasażera(tj. od przystanku początkowego do przystanku końcowego, na całym kursie niktnie wsiadał do autobusu), a na pozostałych 80 % kursów pomiędzy szczytamikomunikacyjnymi przejechało łącznie maksymalnie kilku pasażerów (z tym, że wtych przejazdach na wielu odcinkach pomiędzy przystankami pośrednimi teżnie znajdowali się pasażerowie).
Ograniczenia plus dezynfekcja
Biorąc pod uwagę te argumenty, przewoźnik zadecydował 6 kwietnia o wycofaniu kursówpomiędzy szczytami.
Warto dodatkowo zaznaczyć, że wszystkie pojazdy po zjeździez linii szczytowych poddawane są dezynfekcji.
-„Biorąc jednak pod uwagę, że sytuacja cały czas się zmienia, w sposóbciągły współpracujemy z kluczowymi zakładami pracy i po wprowadzeniu ograniczeńnapełnienia pojazdów newralgiczne kursy pracownicze cały czas wspomagamydodatkowymi autobusami. W uzasadnionych przypadkach, po wcześniejszymuzgodnieniu z zakładami pracy, kierujemy także tam dodatkowe autobusy.Największe wsparcie kierujemy do szpitala – informuje MZK Piła. – Zdajemy sobiesprawę, że może być grupa klientów, których ta zmiana dotknęła, szczególniejeśli wykupili bilet okresowy. Jesteśmy na to przygotowani. Z niecierpliwościąoczekujemy na zakończenie zaistniałej sytuacji i możliwość powrotu dofunkcjonowania jak przed wprowadzonymi przez rząd obostrzeniami.”
„