Kolejny etap prac w Centrum Przesiadkowym „Zawodzie”
Budowa CentrumPrzesiadkowego „Zawodzie” jest obecnie w trakcie zaawansowanych pracbudowlanych. W ramach inwestycji prowadzona jest także przebudowa sąsiadującegoukładu ruchu.
– W weekend została wdrożona zmiana w organizacji ruchutramwajowego w związku z pracami wykonawcy CP „Zawodzie”, który zbudujetymczasowe tzw. rozjazdy nakładkowe. Tym samym od poniedziałku 18 marcatramwaje będą jeździć jednym torem – wzdłuż powstającego centrumprzesiadkowego. Oczywiście mając na uwadze interes pasażerów – w weekendzostała uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa – mówi Ewa Lipka, rzecznikprasowy urzędu miasta Katowice.
W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy CentrumPrzesiadkowego „Zawodzie” 16 marca od godz. 7.00 do godz. 18.00 17 marcanastąpi zmiana organizacji ruchu tramwajowego. Na czas prowadzonych prackomunikacja tramwajowa będzie funkcjonować wg specjalnych rozkładów jazdy:
linia tramwajowa nr 7 – kursować będzie na trasie Bytom PlacSikorskiego – Katowice Rynek – Chorzów Stadion Śląski
linia tramwajowa nr 14 – od strony Mysłowic będzie kursowałana trasie Mysłowice Dworzec PKP – Zawodzie Zajezdnia; od strony Brynowa będziezawieszona
linia tramwajowa nr 15 – od strony Sosnowca będzie kursowałana trasie Zagórze Pętla – ZawodzieZajezdnia; od strony Placu Wolności będzie zawieszona
linia tramwajowa nr 20 – od strony Szopienic będziekursowała na trasie Szopienice Pętla –Zawodzie Zajezdnia; od strony Chorzowa będzie kursowała na trasie Chorzów Rynek– Koszutka Słoneczna Pętla
Zawiesza się obsługę linii nr 0, 23 i 36.
Komunikacja zastępcza T-7 będzie kursowała zgodnie zponiższym planem:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przystanki w kierunku Placu Wolności: Zawodzie Zajezdnia(autobusowy) – Zawodzie Łączna (autobusowy) –Zawodzie Ośrodek Sportowy(autobusowy) – Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny (tymczasowy) – ZawodziePaderewskiego (tramwajowy) – Katowice Graniczna (tramwajowy) – Katowice Damrota(tramwajowy) – Katowice Szkolna (autobusowy) – Katowice Mickiewicza(autobusowy) – Katowice Plac Wolności (stanowisko 2, w kierunku ul.Mikołowskiej/Dworca)
Przystanki w kierunku Zawodzia: Katowice Plac Wolności(stanowisko 2, w kierunku ul. Mikołowskiej/Dworca) – Katowice Dworzec(stanowisko 5) – Katowice Plac Miarki (tymczasowy, zlokalizowany na wysokościposesji nr 5) – Katowice Jagiellońska – Katowice Mariacka – Katowice Damrota(tramwajowy) – Katowice Graniczna (tramwajowy) – ZawodziePaderewskiego(tramwajowy) – Zawodzie Uniwersytet Ekonomiczny (tymczasowy) –Zawodzie Ośrodek Sportowy (autobusowy) – Zawodzie Łączna (autobusowy) –Zawodzie Zajezdnia (autobusowy).
Kursy wyjazdowe/zjazdowe z/do zajezdni Zawodzie linii nr 6 i19 kierowane będą do Stadionu Śląskiego, natomiast linii 16 i 46 do zajezdniChorzów Batory.
Przypomnijmy, że budowa Centrum Przesiadkowego „Zawodzie”to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych WęzłówPrzesiadkowych”. – Zrealizowanie zaplanowanych działań w perspektywienajbliższych dwóch lat przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzezmożliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście zwykorzystaniem różnych rodzajów transportu, wzajemnie zintegrowanych itworzących jednolity zrównoważony system. W Katowicach kładziemy nacisk na tzw.transport zrównoważony, którego zasadą jest dbanie o interesy wszystkich uczestnikówruchu – pieszych, rowerzystów, osób korzystających z komunikacji publicznej,ale także kierowców – mówi Marcin Krupa,prezydent Katowic.
Inwestycję w Zawodziu realizuje firma ZUE SA, którapodpisała jako lider konsorcjum, wspólnie ze spółką Unibep umowę o wartości 83mln zł. Pierwsi pasażerowie skorzystają z centrum w połowie przyszłego roku.Inwestycja centrum przesiadkowego obejmuje budowę: budynku dworca o powierzchni365 m2 (m.in. zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych, kiosk, punkt sprzedażybiletów i toalety), parking dla 405 samochodów, wiaty dla 36 rowerów, wiatyperonowej, miejsc postojowych dla autobusów i punkty Kiss&Ride.
„