Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Kolejne parkingi „Parkuj i Jedź” w Warszawie i na Mazowszu

infotrans
14.01.2009 20:25
Punktualnie o 4:30, dziesiątego kwietnia 2007 roku –pierwszy parking „Parkuj i Jedź”zostaje otwarty w Warszawie. Dziś już funkcjonuje 5 takich obiektów w stolicy, a jej tropem miejsca dla samochodów uruchamia kolej –zarówno Grupa PKP jak i Koleje Mazowieckie. Ostatni z nich otworzono kilka dni temu –5 stycznia br. tuż przy stacji metra „Stokłosy”.
Najnowszy parking powstał na terenie pętli autobusowej Ursynów PołudniowyZe względu na fakt, że z krańca z trzema wydzielonymi peronami korzysta tylko i wyłącznie jedna linia (193) postanowiono jej część zagospodarować na obiekt „Parkuj i Jedź”Ze względu na fakt, że z krańca z trzema wydzielonymi peronami korzysta tylko i wyłącznie jedna linia (193) postanowiono jej część zagospodarować na obiekt „Parkuj i Jedź”
Najnowszy parking powstał na terenie pętli autobusowej Ursynów Południowy, w okolicach skrzyżowania al. Komisji Edukacji Narodowej i ul. Ciszewskiego. Ze względu na fakt, że z krańca z trzema wydzielonymi peronami korzysta tylko i wyłącznie jedna linia (193) postanowiono jej część zagospodarować na obiekt „Parkuj i Jedź”, co kosztowało ok. 300 tys. zł. W efekcie zakończonych prac kierowcy do swojej dyspozycji mają tam w sumie 98 miejsc. Dodatkowe cztery przeznaczone są dla osób niepełnosprawnych. Powód do zadowolenia powinni mieć też cykliści. Na parkingu stanęło 6 zadaszonych stojaków rowerowych, do których można przypiąć 12 jednośladów. Parking przy stacji metra „Stokłosy”to już piąty tego typu obiekt w systemie „Parkuj i Jedź”. Pozostałe działają przy stacjach metra: Marymont, Wilanowska i Młociny oraz przy ul. Połczyńskiej. Największy z nich znajduje się przy węźle przesiadkowym „Młociny”na Bielanach. W czteropoziomowym obiekcie znajduje się prawie 1000 miejsc na auta oraz 20 dla rowerów. Kolejny, przy ulicy Połczyńskiej –to największa porażka systemu. Z 500 miejsc wykorzystywanych jest zaledwie 20. Czterysta nieustannie zapełnionych samochodami miejsc jest za to na parkingu tuż przy stacji metra „Marymont”na Żoliborzu. Trochę mniej, bo 300, codziennie okupowanych przez auta miejsc jest przy metrze „Wilanowska”. Nie ma co ukrywać –system parkingów „Parkuj i Jedź”okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę!
Wilanowska
Kierowcy chętnie przesiadają się z samochodów do komunikacji miejskiej zostawiając swoje auta w bezpiecznym, zadaszonym miejscu. Aby tak zrobić wystarczy mieć tylko bilet Zarządu Transportu Miejskiego (od dobowego wzwyż) lub inny dokument uprawniający do korzystania z lokalnego transportu zbiorowego organizowanego przez miasto stołeczne Warszawa na podstawie odpowiedniej uchwały Rady Warszawy. W przypadku pozostawienia auta „na gapę”grozi mandat w wysokości 100 zł. Parkingi czynne są codziennie od 4:30 do 2:30 (z wyjątkiem parkingu przy ulicy Połczyńskiej, który ma skrócone godziny otwarcia).
System „Parkuj i Jedź”będzie, wzorem takich miast jak Praga, Berlin, Wiedeń czy Amsterdam, sukcesywnie rozwijany w Warszawie. ZTM, który jest inwestorem budowy parkingów, otrzymał już pozwolenie na budowę kolejnego obiektu tego typu – przy stacji metra Ursynów. Realizacja tej inwestycji rozpocznie się już w przyszłym roku. Najprawdopodobniej również w przyszłym roku oddany do użytku zostanie parking przy przystanku kolejowym Warszawa Wawer. Również wtedy ogłoszony zostanie przetarg na budowę parkingu przy stacji kolejowej w Aninie. W następnej kolejności wybudowane zostaną postoje np. przy przystanku w Rembertowie i w al. Krakowskiej. Docelowo cały system Parkuj i Jedź będzie liczył ok. 30 parkingów.
Czterysta nieustannie zapełnionych samochodami miejsc jest za to na parkingu tuż przy stacji metra „Marymont”na Żoliborzu
Wzorem ZTM podążają Koleje Mazowieckie, które przy swoich stacjach również budują parkingi dla samochodów. 7 stycznia br. do użytku oddany został taki obiekt w Żyrardowie. 49 miejsc dla samochodów oraz specjalna wiata dla rowerów na strzeżonym, utwardzonym, ogrodzonym i oświetlonym parkingu czeka na pasażerów kolei, którzy legitymują się ważnym okresowym bądź jednorazowym biletem kolejowym. Zaledwie pięć dni wcześniej taki obiekt został udostępniony podróżnym na stacji w Ożarowie Mazowieckim.