Kolejna stacja roweru miejskiego w Poznaniu

infotrans
04.08.2016 15:23

Poznań wprowadzausprawnienia komunikacyjne, które ułatwią życie mieszkańcom zakorkowanejdzielnicy Naramowice. Będą mieli do dyspozycji więcej linii autobusowych, docentrum dojadą też rowerem miejskim. Zmiany na skrzyżowaniuNaramowicka-Lechicka poprawią z kolei sytuację kierowców.

– „Sytuacjakomunikacyjna na Naramowicach spędza sen z powiek nie tylko Radzie OsiedlaNaramowice, ale i władzom Miasta. Dlatego, niezależnie od prac związanych zestaraniami o trasę tramwajową, podejmujemy działania ułatwiające komunikację wtym rejonie już teraz” ? mówił podczas środowej konferencji prasowejMaciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.

Już od1 sierpnia kursują autobusy linii nr47, która w okresie wakacyjnym byłazwykle zawieszona. Autobusy jeżdżą według podstawowego rozkładu jazdy, czyli: wdni robocze w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Kursy na linii 47odbywają się co 15 minut, na trasie: Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny -Boranta – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego ? Chwaliszewo.

W roku szkolnym, gdy ruch jest dużo większy, mieszkańcyNaramowic zyskają nowe połączenie autobusowe z Piątkowem. Z początkiem wrześniauruchomiona zostanie nowa linia nr44,którą dojadą do przystanku PST przy Kurpińskiego.

„Autobusykursować będą w dni robocze w godzinach szczytu, co 30 minut, naprzemiennie zpojazdami funkcjonującej już linii nr 46” ? wyjaśnia TomaszŁapszewicz, kierownik Działu Organizacji Przewozów i Inżynierii Transportu ZTMw Poznaniu. – „Trasa linii nr 44prowadzić będzie od przystanku Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny, ulicamiBoranta, Naramowicką, Łużycką i Stoińskiego do Kurpińskiego.”

Mieszkańcy naramowickich osiedli będą mogli do trasy PSTdotrzeć nie tylko autobusem, ale też rowerem. Planowana jest budowa trasypieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego. Zmienione zostaną teżlokalizacje stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego tak, by osoby, które nieposiadają własnego jednośladu, też będą mogły skorzystać z tej formytransportu.

Po analizie dotychczasowego wykorzystania stacji PRM zostanątam przeniesione te najrzadziej wykorzystywane w północnej części Poznania,czyli: Os. Sobieskiego Dworzec Autobusowy, UAM Wydział Matematyki i Informatykioraz UAM Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych.

„Zgodnie zoczekiwaniami Rady Osiedla Naramowice, stacje zaczną funkcjonować przy ul.Łużyckiej w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu ulicNaramowickiej i Boranta w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego”? informuje Wojciech Makowski, oficer rowerowy.

Jednocześnie nieznacznie przestawione zostaną stacje: UAMWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia. Dzięki temuzabiegowi będą one bardziej widoczne, dodatkowo zyskają większą liczbęstojaków.

Oprócz połączenia z PST, miasto chce też ułatwić rowerzystomdojazd do centrum poprzez uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego międzyulicami Abrahama i Murawą.

Pewną ulgę powinni odczuć też kierowcy. W rozładowaniutworzących się na Naramowickiej korków ma pomóc planowane wydłużenie pasa dolewoskrętu na skrzyżowaniu z ul. Lechicką. Aktualnie Miasto analizujemożliwości w zakresie wprowadzenia takiego rozwiązania.

„Dłuższy pasruchu sprawi, że pojazdy samochodowe kierujące się w ulicę Lechicką nie powinnyjuż blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum miasta”? tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora ZDM.

Niezależnie od proponowanych doraźnych działań prowadzone sąintensywne prace w zakresie przygotowania dokumentacji, niezbędnej do uzyskaniadecyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, dla etapupierwszego, tj. od pętli tramwajowej Wilczak do Naramowic.

„Do końca 2016roku do Centrum Unijnych Projektów Transportowych złożony zostanie wniosek odofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Działania 6.1 ?Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach?Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020” ?mówi Jan Gosiewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni UrzęduMiasta Poznania.

Ponadto do konkursowego naboru wniosków do Działania 4.2?Zwiększenie dostępności transportowej w ośrodkach miejskich leżących pozasiecią TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego? POIiŚ 2014-2020złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków UE projektu ?Poprawawarunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu?, obejmującegoswoim zakresem m.in. przebudowę obecnego skrzyżowania ulic Naramowickiej iLechickiej do układu dwupoziomowego węzła drogowego. Przy założeniu uzyskaniadofinansowania na ten cel możliwa będzie realizacja zakresu rzeczowego tegoprzedsięwzięcia.