Kolejna stacja roweru miejskiego w Poznaniu
Poznań wprowadzausprawnienia komunikacyjne, które ułatwią życie mieszkańcom zakorkowanejdzielnicy Naramowice. Będą mieli do dyspozycji więcej linii autobusowych, docentrum dojadą też rowerem miejskim. Zmiany na skrzyżowaniuNaramowicka-Lechicka poprawią z kolei sytuację kierowców.
– „Sytuacjakomunikacyjna na Naramowicach spędza sen z powiek nie tylko Radzie OsiedlaNaramowice, ale i władzom Miasta. Dlatego, niezależnie od prac związanych zestaraniami o trasę tramwajową, podejmujemy działania ułatwiające komunikację wtym rejonie już teraz” ? mówił podczas środowej konferencji prasowejMaciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Już od1 sierpnia kursują autobusy linii nr47, która w okresie wakacyjnym byłazwykle zawieszona. Autobusy jeżdżą według podstawowego rozkładu jazdy, czyli: wdni robocze w godzinach szczytu porannego i popołudniowego. Kursy na linii 47odbywają się co 15 minut, na trasie: Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny -Boranta – Naramowicka – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego ? Chwaliszewo.
W roku szkolnym, gdy ruch jest dużo większy, mieszkańcyNaramowic zyskają nowe połączenie autobusowe z Piątkowem. Z początkiem wrześniauruchomiona zostanie nowa linia nr44,którą dojadą do przystanku PST przy Kurpińskiego.
– „Autobusykursować będą w dni robocze w godzinach szczytu, co 30 minut, naprzemiennie zpojazdami funkcjonującej już linii nr 46” ? wyjaśnia TomaszŁapszewicz, kierownik Działu Organizacji Przewozów i Inżynierii Transportu ZTMw Poznaniu. – „Trasa linii nr 44prowadzić będzie od przystanku Boranta/ Park Naukowo-Technologiczny, ulicamiBoranta, Naramowicką, Łużycką i Stoińskiego do Kurpińskiego.”
Mieszkańcy naramowickich osiedli będą mogli do trasy PSTdotrzeć nie tylko autobusem, ale też rowerem. Planowana jest budowa trasypieszo-rowerowej wzdłuż Łużyckiej i Stoińskiego. Zmienione zostaną teżlokalizacje stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego tak, by osoby, które nieposiadają własnego jednośladu, też będą mogły skorzystać z tej formytransportu.
Po analizie dotychczasowego wykorzystania stacji PRM zostanątam przeniesione te najrzadziej wykorzystywane w północnej części Poznania,czyli: Os. Sobieskiego Dworzec Autobusowy, UAM Wydział Matematyki i Informatykioraz UAM Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych.
– „Zgodnie zoczekiwaniami Rady Osiedla Naramowice, stacje zaczną funkcjonować przy ul.Łużyckiej w pobliżu przystanku autobusowego Łokietka I, przy skrzyżowaniu ulicNaramowickiej i Boranta w pobliżu szkoły oraz w rejonie przystanku PST Kurpińskiego”? informuje Wojciech Makowski, oficer rowerowy.
Jednocześnie nieznacznie przestawione zostaną stacje: UAMWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa oraz UAM Pływalnia. Dzięki temuzabiegowi będą one bardziej widoczne, dodatkowo zyskają większą liczbęstojaków.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oprócz połączenia z PST, miasto chce też ułatwić rowerzystomdojazd do centrum poprzez uzupełnienie brakującego ciągu rowerowego międzyulicami Abrahama i Murawą.
Pewną ulgę powinni odczuć też kierowcy. W rozładowaniutworzących się na Naramowickiej korków ma pomóc planowane wydłużenie pasa dolewoskrętu na skrzyżowaniu z ul. Lechicką. Aktualnie Miasto analizujemożliwości w zakresie wprowadzenia takiego rozwiązania.
– „Dłuższy pasruchu sprawi, że pojazdy samochodowe kierujące się w ulicę Lechicką nie powinnyjuż blokować pojazdów poruszających się na wprost, w kierunku centrum miasta”? tłumaczy Radosław Ciesielski, zastępca dyrektora ZDM.
Niezależnie od proponowanych doraźnych działań prowadzone sąintensywne prace w zakresie przygotowania dokumentacji, niezbędnej do uzyskaniadecyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, dla etapupierwszego, tj. od pętli tramwajowej Wilczak do Naramowic.
– „Do końca 2016roku do Centrum Unijnych Projektów Transportowych złożony zostanie wniosek odofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Działania 6.1 ?Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach?Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020” ?mówi Jan Gosiewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni UrzęduMiasta Poznania.
Ponadto do konkursowego naboru wniosków do Działania 4.2?Zwiększenie dostępności transportowej w ośrodkach miejskich leżących pozasiecią TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego? POIiŚ 2014-2020złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków UE projektu ?Poprawawarunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu?, obejmującegoswoim zakresem m.in. przebudowę obecnego skrzyżowania ulic Naramowickiej iLechickiej do układu dwupoziomowego węzła drogowego. Przy założeniu uzyskaniadofinansowania na ten cel możliwa będzie realizacja zakresu rzeczowego tegoprzedsięwzięcia.
„