Kierunek życzliwość w komunikacji
W środę, 21listopada, w Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień na ulice Warszawy wyjechałautobus specjalnej linii promujący piątą odsłonę kampanii społecznej „Kierunekżyczliwość w komunikacji miejskiej”.
Akcja „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” potrwaprzez cały następny rok. W taborze Warszawskiego Transportu Publicznego(autobusach, tramwajach, metrze i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej) pojawiłysię doskonale znane warszawiakom monstery: Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant,Knyszojad Smrodliwy, Kłapodziób Wylewny, Zastawiacz Olbrzymi, SiedziołekPrzyciężki, Rozpychacz Wybredny, Oknogap Permanentny, do grona których dołączyłAgresor Vulgaris. Nie zabrakło także Giganta Komunikacji Miejskiej,wskazującego właściwe zachowania współpasażerom.
– Mamy już nowoczesny tabor, ale w podróży oprócz komfortuczy punktualności liczy się także szacunek dla prywatności innych i wzajemnażyczliwość. O tych jakże ważnych aspektach podróżowania przypomina właśnienasza kampania – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
Autobus linii „Kierunek życzliwość” kursował na trasieKonwiktorska – pl. Unii Lubelskiej. Oczekujących na przystankach witano iwręczano im drobne upominki. Najmłodsi pasażerowie otrzymywali upominki, adorośli – owoce i słodycze.
Komunikacja miejska to najchętniej wybierany środektransportu w stolicy. Autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponadmiliard pasażerów rocznie. Warszawiacy podróżują dziś bezpiecznie, szybko i wkomfortowych warunkach. W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice wyjechało 311nowych tramwajów, 1167 autobusów (w tym pojazdy z napędem hybrydowym,elektrycznym i gazowym), 35 pociągówmetra Inspiro i 28 pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Wszystkie linie autobusowe są już obsługiwaneprzez pojazdy niskopodłogowe, rośnie również liczba niskopodłogowych tramwajów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mieszkańcy wystawiają wysokie oceny komunikacji miejskiej. W2018 roku jej funkcjonowanie jako dobre oceniło 82 proc. respondentów”Barometru Warszawskiego”. Warszawiacy cenią sobie: czas jazdy (17 proc.),zasięg (15 proc.) i częstotliwość kursowania (14 proc.). A przeszkadza im m.in.brak kultury osobistej ze strony pasażerów (5 proc.).
Do wzajemnej życzliwości w komunikacji oprócz plakatów będąnakłaniały m.in. filmy i spoty. Organizatorami akcji są: Urząd m.st. Warszawy,Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, MetroWarszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.
„