Kierunek życzliwość w komunikacji

infotrans
21.11.2018 13:44

W środę, 21listopada, w Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień na ulice Warszawy wyjechałautobus specjalnej linii promujący piątą odsłonę kampanii społecznej „Kierunekżyczliwość w komunikacji miejskiej”.

Akcja „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” potrwaprzez cały następny rok. W taborze Warszawskiego Transportu Publicznego(autobusach, tramwajach, metrze i pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej) pojawiłysię doskonale znane warszawiakom monstery: Hałaśnik Głuchawy, Tępacz Ignorant,Knyszojad Smrodliwy, Kłapodziób Wylewny, Zastawiacz Olbrzymi, SiedziołekPrzyciężki, Rozpychacz Wybredny, Oknogap Permanentny, do grona których dołączyłAgresor Vulgaris. Nie zabrakło także Giganta Komunikacji Miejskiej,wskazującego właściwe zachowania współpasażerom.

– Mamy już nowoczesny tabor, ale w podróży oprócz komfortuczy punktualności liczy się także szacunek dla prywatności innych i wzajemnażyczliwość. O tych jakże ważnych aspektach podróżowania przypomina właśnienasza kampania – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Autobus linii „Kierunek życzliwość” kursował na trasieKonwiktorska – pl. Unii Lubelskiej. Oczekujących na przystankach witano iwręczano im drobne upominki. Najmłodsi pasażerowie otrzymywali upominki, adorośli – owoce i słodycze.

Komunikacja miejska to najchętniej wybierany środektransportu w stolicy. Autobusy, pociągi, metro i tramwaje przewożą ponadmiliard pasażerów rocznie. Warszawiacy podróżują dziś bezpiecznie, szybko i wkomfortowych warunkach. W ciągu ostatnich dwunastu lat na ulice wyjechało 311nowych tramwajów, 1167 autobusów (w tym pojazdy z napędem hybrydowym,elektrycznym i gazowym), 35 pociągówmetra Inspiro i 28 pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Wszystkie linie autobusowe są już obsługiwaneprzez pojazdy niskopodłogowe, rośnie również liczba niskopodłogowych tramwajów.

Mieszkańcy wystawiają wysokie oceny komunikacji miejskiej. W2018 roku jej funkcjonowanie jako dobre oceniło 82 proc. respondentów”Barometru Warszawskiego”. Warszawiacy cenią sobie: czas jazdy (17 proc.),zasięg (15 proc.) i częstotliwość kursowania (14 proc.). A przeszkadza im m.in.brak kultury osobistej ze strony pasażerów (5 proc.).

Do wzajemnej życzliwości w komunikacji oprócz plakatów będąnakłaniały m.in. filmy i spoty. Organizatorami akcji są: Urząd m.st. Warszawy,Miejskie Zakłady Autobusowe, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, MetroWarszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.