Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kielce zamawiają plan zrównoważonej mobilności

infotrans
20.09.2021 11:00
Kielce ogłosiły postępowanie w trybie podstawowym, którego przedmiotem jest opracowanie dokumentu pod nazwą: „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Kielc i Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego” wraz z wykonaniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko i promocją, który będzie zgodny z aktualnym stanem wiedzy i wymogami prawa oraz dopasowany do indywidualnych potrzeb i uwarunkowań zamawiającego.

Plan ma powstać w ciągu 16 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Zadanie współfinansowane jest w ramach dotacji na wsparcie działania podmiotu realizującego Zintegrowane Inwestycje Terytorialne ze środków Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020.

MOBILNOŚĆ 13 GMIN

Opracowanie dotyczyć będzie obszaru, w skład którego wchodzi łącznie 13 gmin, działających w ramach Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego: Miasto Kielce, Gmina i Miasto Chęciny, Gmina i Miasto Chmielnik, Gmina i Miasto Daleszyce, Gmina Górno, Gmina Masłów, Gmina Miedziana Góra, Gmina i Miasto Morawica, Gmina Piekoszów, Miasto i Gmina Pierzchnica, Gmina Sitkówka-Nowiny, Gmina Strawczyn, Gmina Zagnańsk.

Dokument ma obejmować kompleksowo wszystkie formy przemieszczania ludzi i towarów oraz interakcje między transportem i zagospodarowaniem przestrzennym. Powinien w sposób kompleksowy uwzględniać kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i operacyjne, budując kompleksową logikę zmian – a nie tylko planując rozwój infrastruktury. Ma on przyczyniać się do obniżania negatywnego wpływu transportu na środowisko, klimat i ludzi, poprzez zwiększanie udziału przyjaznych środowisku środków transportu (transport publiczny, rower, komunikacja piesza, carsharing, carpooling).

Wszelkie proponowane działania muszą być oceniane przez pryzmat ich wpływu na środowisko, klimat i ludzi, a także możliwości wzbudzenia dodatkowego ruchu drogowego. Opracowanie dokumentu musi uwzględniać zarówno proces konsultacji społecznych z kluczowymi interesariuszami (w szczególności z mieszkańcami i samorządami obszaru opracowania) na każdym etapie procesu wdrażania (z uwzględnieniem etapu programowania działań projektowych) oraz badań (jakościowych i ilościowych) przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych na reprezentatywnych próbach użytkowników lub próbach celowych (np. osoby korzystające naprzemiennie z samochodów i transportu publicznego, osoby z niepełnosprawnością itp.).

W Planie wykonawca ma również zoperacjonalizować cele strategiczne w perspektywie do 2030 roku, przekładając je na konkretną logikę zmiany – tj. kompleksowy i optymalny zestaw działań, służących realizacji danego celu, łączący w sobie kwestie infrastrukturalne, organizacyjne i prawne, wskazując również orientacyjne koszty realizacji działań, a także konieczne zmiany zapisów w innych dokumentach strategicznych. Logika ta powinna stanowić bazę dla późniejszej identyfikacji i wypracowywania projektów inwestycyjnych – finansowanych z różnych źródeł – środków własnych, grantów unijnych i krajowych, pożyczek itp.

FORMALNOŚCI

Zamawiający wyznaczył otwarcie ofert na dzień 24 września. Urzędnicy przyznają ofertom punkty za cenę (50 %), koncepcję realizacji przedmiotu zamówienia – (50 %).