Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kielce: bilet przez telefon komórkowy

infotrans
01.02.2017 09:12

Od środy osoby podróżujące w Kielcach autobusami komunikacji miejskiej będą mogły kupić jednorazowe bilety dzięki mobilnej aplikacji, zainstalowanej w telefonie komórkowym.

Jak poinformował we wtorek PAP dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach Marian Sosnowski, testy działania mobilnej aplikacji prowadzone w ostatnim czasie w kieleckich autobusach wypadły dobrze. „Młodzi ludzie lubią takie nowości i stąd wyszliśmy w tę formułę. Myślę, że zadowoli ona pewną grupę naszych pasażerów” ? ocenił szef ZTM.

Aplikacja będzie działała w Kielcach od 1 lutego. Warunkiem zakupu biletu na przejazd miejskim autobusem będzie posiadanie i wykorzystanie w telefonie internetu. Trzeba będzie też pobrać i zainstalować ? bezpłatnie – aplikację w menu telefonu.

Jak tłumaczył Sosnowski, pasażer, po tym gdy wejdzie do autobusu, będzie musiał uruchomić w swoim telefonie odpowiednią zakładkę aplikacji, wybrać rodzaj biletu i wpisać boczny numer autobusu, którym podróżuje. „Sposób płacenia za bilet to albo bezpośrednio ze swojego konta, albo ze specjalnej +portmonetki+ w aplikacji (wcześniej zasilonej pieniędzmi ? PAP)” – dodał.

Za zakup biletu nie będzie pobierana żadna dodatkowa prowizja, a ceny biletów będą zgodne z obowiązującą taryfą. Pierwszy bilet, do 4 zł, można będzie skasować za darmo, bez konieczności zasilania „elektronicznej portmonetki”. Podczas kontroli konieczne będzie okazanie ekranu telefonu z zakładką „Kontrola biletów”, w której znajdują się wszystkie informacje na temat opłaconego biletu.

Dzięki mobilnej aplikacji, przez telefon komórkowy w Kielcach będzie można kupować bilety jednorazowe, jednogodzinne i dobowe ? zarówno normalne jak i ulgowe.

Ulotki i plakaty, wyjaśniające jak korzystać z mobilnej aplikacji, będą dostępne w miejskich autobusach.

Aplikacja ma ułatwiać zakup biletów, w sytuacji gdy pasażer nie dysponuje wystarczającą ilością gotówki. Oferta uzupełnienia możliwości korzystania z Kieleckiej Karty Miejskiej, która pełni rolę biletu okresowego lub „elektronicznej portmonetki”, umożliwiającej zapłatę za jednorazowy przejazd. Bilety papierowe nadal można kupować w automatach umieszczonych w autobusach i na przystankach, a także w sklepach, kioskach i punktach sprzedaży ZTM. (PAP)