Kartę ŚKUP można już zamówić do domu lub odebrać w dodatkowych punktach
Kartę ŚKUP można jużzamówić do domu lub odebrać w 10 dodatkowych punktach ZTM. To jedne znajbardziej przyjaznych zmian w systemie ŚKUP od czasu jego wdrożenia.
Pasażerowie mogą już korzystać z możliwości wysyłki kartŚKUP pod wskazany adres. Koszt tej dodatkowej usługi wynosi 10 zł. Zwiększa siętakże zakres spraw, które można załatwić w Punktach Obsługi Pasażera. Od terazmożna w nich m.in. odebrać kartę spersonalizowaną albo odblokować, zastrzec lubzwrócić kartę. Takich punktów w Metropolii jest 10: po jednym w Bytomiu, Chorzowie,Gliwicach, Piekarach Śląskich, Sosnowcu, Tychach i Tarnowskich Górach oraz trzyw Katowicach.
Kartę ŚKUP można otrzymać bez wychodzenia z domu. Zostanieona wysłana pod wskazany adres listem poleconym. Koszt tej usługi to 10 zł . Zwiększasię funkcjonaloność Punktów Obsługi Pasażera. Zyskują one liczne uprawnieniadotyczące karty ŚKUP, które do tej pory były zadaniem Punktów ObsługiKlienta
Zarząd Transportu Metropolitalnego uruchamia wysyłkę kartŚKUP pod wskazany adres w odpowiedzi na pytania i prośby pasażerów. Do ZTM,zwłaszcza od czasu pandemii, zaczęły wpływać wnioski o ułatwienia odbioru kartbez wychodzenia z domu. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zorganizowaładodatkowo sondę internetową, w której 63 proc. głosujących przyznało, żeskorzystaliby z opcji wysyłki karty do domu w sytuacji, gdyby koszt usługiwyniósł 10 zł.
Jesteśmy otwartą iprzyjazną firmą dla naszych podróżnych. Cieszy nas fakt, że wprowadziliśmyzmiany, które będą udogodnieniem dla pasażerów. To wdrożenie szczególnieistotne, bowiem wynika wprost z dialogu, który prowadzimy z podróżnymi –mówi rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek.
Podstawowa forma zamawiania i odbioru nowych kart z punktówstacjonarnych pozostaje dla pasażerów bezpłatna. Nowością jest możliwośćodbioru kart w Punktach Obsługi Pasażera ZTM. Tym samym liczba lokalizacji, zktórych kartę ŚKUP można odebrać wzrasta z 42 do 52. Lista POP i POK orazinformacje o godzinach ich otwarcia znajdują się na stronie internetowejZarządu Transportu Metropolitalnego.
Na tym nie koniec zmian. Zwiększa się bowiem zakresuprawnień Punktów Obsługi Pasażera. Od teraz możliwe w nich jest to, co do tejpory było zadaniem Punktów Obsługi Klienta. Chodzi m.in. o wydawanie kartspersonalizowanych, zmianę danych osobowych, czy też wydawanie duplikatu,odblokowanie, zastrzeżenie i zwrot karty.
To jedne z najbardziejprzyjaznych i praktycznych zmian w systemie ŚKUP od czasu jego wdrożenia –podsumowuje naczelnik Wydziału Punktów Obsługi Pasażera ZTM Justyna Czardybon. Nasi pasażerowie mogą teraz otrzymać swojąkartę ŚKUP bez wychodzenia z domu. A gdy już się na to zdecydują to dużo więcejspraw będą mogli załatwić podczas jednej wizyty w naszym Punkcie ObsługiPasażera. Chodzi m.in. o wydanie karty spersonalizowanej lub jej duplikatu,zmianę danych osobowych, albo odblokowanie, zastrzeżenie lub zwrot karty –dodaje Czardybon.
O czym należy pamiętać, zamawiając kartę ŚKUP z wysyłką podwskazany adres:
Karty będą wysyłane listem poleconym. Koszt wysyłki wynosi10 zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiając kartę ŚKUP przez Portal Klienta należy dokonaćwpłaty na kartę w wysokości 20 zł. Kwota ta zostanie na niej zapisana i będziemożna ją później wykorzystać m.in. do zakupu biletów lub dokonania opłaty zaparking.
Jeśli nie odbierzemy przesyłki z kartą po jej dwukrotnymawizowaniu, wówczas wróci do Punktu Obsługi Pasażera, znajdującego się wsiedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego (ul. Barbary 21A, Katowice). Czasna jej odbiór to 30 dni. Po tym czasie karta zostanie zablokowana, a pasażerbędzie mógł zwrócić się do mBanku o wypłatę 20 zł zapisanych na karcie podczasskładania wniosku o jej wydanie.
Podczas wypełniania wniosku na Portalu Klienta, należy podaćkod PIN naszej nowej karty, hasło oraz adres e-mail. Po odebraniu przesyłki,odbiór karty należy potwierdzić pierwszym logowaniem za pomocą podanychhaseł.
Dotychczas wykorzystywana karta ŚKUP zostaje zablokowana wmomencie aktywacji nowej.
W przypadku, gdy nie otrzymamy przesyłki z kartą w ciągu 5dni roboczych od potwierdzenia mailowego o jej wysyłce, pasażerowie proszeni sąwówczas o kontakt z infolinią Zarządu Transportu Metropolitalnego. Infoliniapracuje przez całą dobą, siedem dni w tygodniu (również w weekendy i święta).Bezpłatny numer to 800 16 30 30.
Kartą ŚKUP możemy zapłacić za przejazdy komunikacją miejskąZarządu Transportu Metropolitalnego. Jest ona potrzebna szczególnie tym osobom,które korzystają m.in. z biletów okresowych np. 30-dniowych,wieloprzejazdowych. Każda karta posiada określony termin ważności, który wprzypadku kart spersonalizowanych upływa po 4 latach. Informacja o tym, do kiedykarta jest ważna, znajduje się w jej prawym dolnym rogu. Wniosek o wydanienowej karty można złożyć 3 miesiące przed upływem terminu jej ważności.
„