Jutro ruszają przystanki wiedeńskie na poznańskiej Wildzie

infotrans
20.11.2017 13:03

Dwa tygodnie przedzakładanym terminem zakończy się budowa przystanków wiedeńskich na ul. GórnaWilda. Już od 21 listopada pasażerowie wsiadający i wysiadający na przystankuRóżana będą mogli korzystać z nowo wybudowanych udogodnień komunikacyjnych.

Od wtorku planowane jest również przywrócenie pierwotnejorganizacji ruchu. W obrębie inwestycji trwać jeszcze będą drobne pracekosmetyczne i wykończeniowe, niezagrażające bezpieczeństwu podróżnych.

Przy okazji budowy przystanków wiedeńskich na ul. GórnaWilda wyremontowane zostały również chodniki, wykonano odwodnienie przystankóworaz przebudowano sieć trakcyjną.Uporządkowano także okoliczną zieleń. Pasażerowie będą mogli sięschronić pod nowymi wiatami. Jedna, w stronę centrum, została przesunięta nanowa lokalizację przystanku, natomiast przy przystanku w stronę Dębca, naprzełomie kilku dni, postawiona będzie nowa.

Przystanki z udogodnieniami dla osób starszych, mniejsprawnych lub z wózkami z dziećmi wprowadzane są do każdej inwestycji, w którejprzebudowywana jest infrastruktura torowa. Rodzaj stosowanych rozwiązań zależyod konkretnej lokalizacji. Nie musi to być przystanek wiedeński, może byćantyzatoka albo podwyższenie krawędzi peronu przystankowego.

Konstrukcja przystanków wiedeńskich polega na podniesieniufragmentu jezdni do poziomu chodnika, co umożliwia łatwiejsze dojście iwsiadanie do tramwaju, jak również w znaczący sposób wpływa na poprawębezpieczeństwa pasażerów komunikacji. Korzystając z przystanków należypamiętać, że pasażerowie na wyniesioną platformę przystanku wchodzą dopierowtedy, gdy dojeżdża tramwaj.

Kiedy tramwaj znajduje się na przystanku wiedeńskim,kierowcy mają zakaz wjazdu na wzniesienie i muszą poczekać na odjazd pojazdukomunikacji miejskiej. Jest to niezbędne, by zapewnić pieszym wygodne dojściedo tramwaju lub na chodnik.

Linia zatrzymania, która znajduje się na dojeździe doprzystanku wiedeńskiego jest tym miejscem, przez które nie należy przejeżdżać woczekiwaniu na odjazd pojazdu komunikacji miejskiej i na opuszczenie przez pasażerówplatformy przystankowej.

Kolejne przystanki wiedeńskie mają powstać przy okazjiprzebudowy ulic Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r.