Jeden kolejowy bilet w Polsce!
W resorcie infrastruktury rozpoczyna pracę zespół, który maprzygotować wdrożenie wspólnego biletu na kolei. „Niedługo zespół pochwalisię swoim dorobkiem” – zapowiedział w czwartek w Warszawie wiceministerinfrastruktury i budownictwa Piotr Stomma.
11 marca w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa (MIB)odbyło się wyjazdowe posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury, na którymkierownictwo resortu przedstawiło działania i plany.
„W skład grupy projektowej ds. wspólnego biletu wejdąprzedstawiciele z grupy PKP, PKP Informatyka, Agencji Rozwoju Przemysłu,przedstawiciele resortu. Niedługo zespół projektowy pochwali się swoimdorobkiem i pokaże, czym wspólny bilet powinien być i jak organizować rynekprzewozów pasażerskich” – powiedział Stomma.
Poinformował, że w ub. roku PKP Intercity zanotowały stratę.”Wstępny, jeszcze nie zaudytowany wynik finansowy PKP Intercity za 2015 r.pokazuje stratę w wysokości 29 mln zł” – wskazał Stomma.
Zwrócił uwagę, że plan wydatkowania środków unijnych z nowejperspektywy (2014-2020) przez PKP PLK jest „nierównomierny”.”Poszukujemy sposobów na rozładowanie zupełnie krytycznego problemurozładowania wydatkowania środków UE (…); chodzi o nierównomierne rozłożeniew planie wydatkowania środków UE przez PKP PLK. Nasi poprzednicy przewidzieli wlatach 2018 i 2019 spiętrzenie inwestycji o wysokości 18-19 mld zł rocznie. Tosię nie da zrobić i nie da się prosto tej katastrofy rozwiązać? – podkreśliłStomma.
Jednym z pomysłów resortu – jak wskazał – jest zwiększenieliczby projektów dotyczących infrastruktury punktowej, w tym dworcówkolejowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodał, że ministerstwo wciąż prowadzi analizę wieloletniejumowy na utrzymanie infrastruktury kolejowej, podpisywanej przez MIB i PKP PLK.Jak ocenił, oszacowana wstępnie na 37 mld zł na 8 lat kwota nie wystarczy nautrzymanie sieci kolejowej.
„Resort pracuje nad planem utrzymania, który przewidujetakże działania na sieci zarządzanej przez inne podmioty niż PKP PLK. Uważamy,że takie rozwiązanie jest istotne i ma znaczenie dla gospodarki Polski, takżewynika z założenia, że sieć kolejowa w Polsce nie ma się zwijać, a rozwijać? -dodał.
„