Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jeden kolejowy bilet w Polsce!

infotrans
11.03.2016 07:17

W resorcie infrastruktury rozpoczyna pracę zespół, który maprzygotować wdrożenie wspólnego biletu na kolei. „Niedługo zespół pochwalisię swoim dorobkiem” – zapowiedział w czwartek w Warszawie wiceministerinfrastruktury i budownictwa Piotr Stomma.

11 marca w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa (MIB)odbyło się wyjazdowe posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury, na którymkierownictwo resortu przedstawiło działania i plany.

„W skład grupy projektowej ds. wspólnego biletu wejdąprzedstawiciele z grupy PKP, PKP Informatyka, Agencji Rozwoju Przemysłu,przedstawiciele resortu. Niedługo zespół projektowy pochwali się swoimdorobkiem i pokaże, czym wspólny bilet powinien być i jak organizować rynekprzewozów pasażerskich” – powiedział Stomma.

Poinformował, że w ub. roku PKP Intercity zanotowały stratę.”Wstępny, jeszcze nie zaudytowany wynik finansowy PKP Intercity za 2015 r.pokazuje stratę w wysokości 29 mln zł” – wskazał Stomma.

Zwrócił uwagę, że plan wydatkowania środków unijnych z nowejperspektywy (2014-2020) przez PKP PLK jest „nierównomierny”.”Poszukujemy sposobów na rozładowanie zupełnie krytycznego problemurozładowania wydatkowania środków UE (…); chodzi o nierównomierne rozłożeniew planie wydatkowania środków UE przez PKP PLK. Nasi poprzednicy przewidzieli wlatach 2018 i 2019 spiętrzenie inwestycji o wysokości 18-19 mld zł rocznie. Tosię nie da zrobić i nie da się prosto tej katastrofy rozwiązać? – podkreśliłStomma.

Jednym z pomysłów resortu – jak wskazał – jest zwiększenieliczby projektów dotyczących infrastruktury punktowej, w tym dworcówkolejowych.

Dodał, że ministerstwo wciąż prowadzi analizę wieloletniejumowy na utrzymanie infrastruktury kolejowej, podpisywanej przez MIB i PKP PLK.Jak ocenił, oszacowana wstępnie na 37 mld zł na 8 lat kwota nie wystarczy nautrzymanie sieci kolejowej.

„Resort pracuje nad planem utrzymania, który przewidujetakże działania na sieci zarządzanej przez inne podmioty niż PKP PLK. Uważamy,że takie rozwiązanie jest istotne i ma znaczenie dla gospodarki Polski, takżewynika z założenia, że sieć kolejowa w Polsce nie ma się zwijać, a rozwijać? -dodał.