Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak wiata stała się rozkładem jazdy. W Poznaniu

infotrans
29.10.2020 14:00

Nagrodzony w konkursie Innovation System Informacji Pasażerskiej AMS jest już dostępny dla mieszkańców Poznania.

Na digitalowych ekranach w wiatach przystankowych – Digital Citylight AMS – pasażerowie mogą śledzić w czasie rzeczywistym położenie wszystkich autobusów i tramwajów, które kursują do i z danego przystanku.

Zobacz więcej

Aby zobaczyć mapę poruszających się pojazdów komunikacji miejskiej, wystarczy nacisnąć przycisk „zobacz więcej” na przystanku. W ten sposób każdy, kto jest na przystanku może zobaczyć, gdzie jest jego autobus czy tramwaj i w miarę potrzeb zmienić plan podróży. To użyteczne rozwiązanie zostało już wprowadzone w Krakowie i bardzo dobrze przyjęte przez mieszkańców miasta. Projekt został też doceniony w dwóch branżowych konkursach – Innovation 2020 i Dobry Wzór 2020.

-„Przykładamy dużą wagę do cyfryzacji, tak żeby wszyscy korzystający z komunikacji publicznej mieli do dyspozycji bieżącą informację, zarówno w przestrzeni publicznej, czyli na przystankach lub węzłach komunikacyjnych, jak i w swoim miejscu pracy lub na smartfonie – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca Prezydenta Poznania. – To dobra wiadomość, że pasażerowie miejskiej komunikacji otrzymali kolejne udogodnienie. Aktualna, czytelna i zrozumiała informacja pasażerska jest niezwykle istotnym elementem nowoczesnego transportu zbiorowego.

-„Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców. Informacje, które były dostępne tylko w dedykowanych aplikacjach, przenieśliśmy na ekrany nośników Digital Citylight zamontowanych w wiatach przystankowych. W ten sposób zmniejszyliśmy barierę dostępności usług cyfrowych osobom, które na co dzień nie korzystają z aplikacji i usług cyfrowych w telefonach oraz wszystkim tym, którzy chwilowo stracili dostęp do internetu lub mają rozładowany telefon – powiedział Robert Bartoszcze, Dyrektor ds. Digital w AMS, odpowiedzialny za wdrożenie tego systemu na przystankach.

-„Ten projekt jest przykładem, jak w użyteczny sposób można wykorzystać otwarte dane ZTM Poznań – wyjaśnia Jan Gosiewski dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Dzięki otwieraniu i udostępnianiu danych mogą powstawać nowoczesne usługi ułatwiające funkcjonowanie w mieście. Tak się dzieje na całym świecie i cieszymy się, że Poznań też tak działa.

9 lokalizacji

System Informacji Pasażerskiej jest dostępny na następujących przystankach w Poznaniu:

  • pl. Wiosny Ludów na ulicy Strzeleckiej (kierunek Królowej Jadwigi), przystanek tramwajowy

  • Wrocławska na ulicy Podgórnej (kierunek Al. Marcinkowskiego), przystanek tramwajowy

  • Most Teatralny na ulicy Dąbrowskiego (kierunek Ogrody), przystanek tramwajowy

  • Most Teatralny na ulicy Roosevelta (kierunek Pułaskiego), przystanek autobusowy

  • Poznań Główny na placu Dworcowym (przystanek odjazdowy), przystanek autobusowy

  • Poznań Główny na ulicy Matyi (kierunek Wierzbięcice), przystanek tramwajowy

  • Wielka na ulicy Garbary (kierunek Estkowskiego), przystanek autobusowy

  • Rondo Rataje na ulicy Krzywoustego (kierunek centrum), przystanek tramwajowy

  • Fredry na ulicy Fredry (kierunek most Teatralny), przystanek tramwajowy