Jak pojadą autobusy po uruchomieniu metra na Targówku? Propozycje ZTM

infotrans
29.03.2019 12:13

Jakimi trasami będąjeździły autobusy po otwarciu trzech nowych stacji metra zlokalizowanych naPradze-Północ i Targówku? Z jaką częstotliwością? ZTM przedstawił propozycjezmian i zaprasza na konsultacje społeczne.

W tym roku pociągi metra pojadą nowym odcinkiem II linii odDworca Wileńskiego do stacji Trocka. Dzięki temu możliwy będzie szybki isprawny dojazd do centrum Pragi, do Śródmieścia i na Wolę z TargówkaMieszkaniowego, ale także – z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej – zBródna, z osiedli we wschodniej części Białołęki, a także z Marek, Ząbek iRadzymina. Głównym założeniem projektu zmian w układzie linii komunikacyjnychjest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji Trocka z tych miejsc, przyutrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem.

ZTM dziś przedstawił propozycje zmian w układziekomunikacyjnym. W połowie kwietnia odczatu z dyrektorem ZTM rozpoczną się konsultacje społeczne. Swoje uwagi możnazgłaszać drogą elektroniczną na adres [email protected].Na początku maja odbędą się spotkania konsultacyjne na Pradze-Północ, Targówkui Białołęce oraz w Markach. Udostępniona zostanie również ankieta w Internecie.Opinie będą zbierane do 23 czerwca 2019 r.

Szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym:

Linia 120:

Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metraTrocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedliwschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale takjak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.

Proponowany przebieg trasy:

OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie– L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska– gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska –Ząbkowska – Targowa – Kijowska – DW.WSCHODNI (KIJOWSKA).

Kursy skrócone:

Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych:

GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka –św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, czylina wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.

Linie 156 i 256:

Osiedle Wilno z ul. Radzymińską, Targówkiem Mieszkaniowym ios. Bródno połączy linia 156. Według projektu zostanie ona połączona z linią256 – autobusy linii 156 zamiast do Dworca Wschodniego będą kursować do osiedlaWilno. Dzięki tej zmianie mieszkańcy osiedla Wilno nie tylko zachowająbezpośrednie połączenie z Targówkiem Mieszkaniowym i Bródnem, ale także zyskają nowe połączenie zwęzłem przesiadkowym Żerań FSO i Bielanami.

Proponowany przebieg trasy:

METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J.Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska –P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty –św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego –Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO.

Częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.

Linia 160:

Według projektu na swoją stałą trasę na TargówkuMieszkaniowym, po otwarciu ulicy Pratulińskiej, wrócą autobusy linii 160. Nadalbędą zapewniały bezpośrednie połączenie Targówka Mieszkaniowego ze StarymMiastem, pl. Bankowym i Dworcem Centralnym, przy czym częstotliwość kursowaniatej linii zostanie dostosowana do przewidywanego po wydłużeniu linii metramniejszego zainteresowania pasażerów.

Proponowany przebieg trasy:

DW. CENTRALNY – Emilii Plater –Świętokrzyska – al. JanaPawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności –Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego –Handlowa – Pratulińska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia 162:

Według projektu autobusy linii 162 nie będą jeździły naczęści trasy, która pokrywa się z metrem i będą dojeżdżały do pętli Pl.Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.

Proponowany przebieg trasy:

EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska –Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L.Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski –Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei(powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa – PL.HALLERA (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska – Targowa).

Planowane są dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasieCHEŁMSKA – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linie 169 i 369:

Zgodnie z projektem wzrośnie rola linii 169. Na zmienionejtrasie nadal będzie łączyła Bródno z centrum Pragi i Dworcem Wschodnim, aletakże zapewni dojazd do stacji metra Trocka. Szczególnie dla mieszkańcówwschodniej części Bródna linia 169 na nowej trasie z przesiadką do metra przyulicy Trockiej zapewni sprawny dojazd do centrum. Linia 169 na nowej trasiepoprawi też połączenie pomiędzy Bródnem a Targówkiem Mieszkaniowym, a autobusytej linii wyjadą z Targówka na ulicęRadzymińską w kierunku Dworca Wileńskiego.

Proponowany przebieg trasy:

BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska –Krasnobrodzka – (powrót: Chodecka) – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św.Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego –Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności –Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Projekt zakłada wzmocnienie linii 169 na części trasy nowąlinią 369. Autobusy tej linii będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytujednokierunkowo na trasie:

Szczyt poranny: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresyz Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – METRO TROCKA,

Szczyt popołudniowy: METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska –św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.

Na wspólnym dla linii 169 i 369 odcinku trasy autobusy będąpodjeżdżały na przystanki co 5 minut.

Linia 212:

Zgodnie z projektem dojazd do stacji metra Trocka z ulic:Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowejdłuższej trasie.

Proponowany przebieg trasy:

CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska –Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa –Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada– Namysłowska (powrót: Namysłowska – S.Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 170:

Nowa trasa linii 170 została tak zaprojektowana, aby przyutrzymaniu dotychczasowego bezpośredniego połączenia z ulicą Targową, DworcemWileńskim i pl. gen. J. Hallera zapewnić mieszkańcom osiedla Wilno nowebezpośrednie połączenie do Dworca. Wschodniego,do pociągów dalekobieżnych, jak i do pociągów aglomeracyjnych, którymimożna pojechać do dalszych dzielnic Warszawy oraz miejscowości aglomeracji.

Proponowany przebieg trasy:

ELSNERÓW – P. Bardowskiego – Swojska – Wierna – Swojska –Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska –Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska –Wileńska) – pl. Hallera – Jagiellońska – RONDO STARZYŃSKIEGO.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 227:

Zgodnie z projektem linia 227 zostanie zastąpiona przezmetro oraz linie 169 i 369.

Linia 262:

Proponowany przebieg trasy:

METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka –Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa– LEWINÓW

Autobusy kursowałyby z częstotliwością 12 minut w godzinachszczytu i 15 minut w pozostałych porach dnia.

Linia 345:

Zgodnie z projektem do najbliższej stacji metra zostałybyteż skierowane jadące z Ząbek autobusy linii 345:

Proponowany przebieg trasy:

ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka –Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska –Trocka – METRO TROCKA.

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 517:

Zgodnie z projektem zmieni się trasa autobusów linii 517.Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym aŚródmieściem. Dlatego autobusy będą jeździły na trasie:

URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska– Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka –Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa –Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego”Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – EmiliiPlater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al.Jerozolimskie).

Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 527:

Zgodnie z projektem autobusy linii 527 zostaną skierowane donajbliższej stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna liniazapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei. W szczycieautobusy będą jeździły częściej niż obecnie: w szczycie aż co pięć minut; poza szczytem co 10, trasą:

GRODZISK – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści –Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.

Linia E-7:

Zgodnie z projektem linia 120 w godzinach szczytu zostaniewzmocniona przez autobusy linii E-7, które szybko dowiozą mieszkańców osiedliprzy ulicach: L. Berensona, Oknickiej, Lewandów i Głębockiej do metra:

Proponowany przebieg trasy:

GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka –Toruńska – al. marsz J.Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Z uwagi na zmniejszenie roli linii przewidujemy zmianęczęstotliwości jej kursowania.

Linie 140, 340 i 738:

Według projektu przy stacji metra Trocka będą kończyły trasyautobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek.

Proponowany przebieg trasy:

RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J.Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA

Autobusy będą kursować częściej. Na wspólnym odcinku trasypomiędzy Pustelnikiem a stacją metra pojawią się na przystankach co 5 minut wgodzinach szczytu, 10 minut poza szczytem oraz co 15 minut w święto.