Jak pojadą autobusy po uruchomieniu metra na Targówku? Propozycje ZTM
Jakimi trasami będąjeździły autobusy po otwarciu trzech nowych stacji metra zlokalizowanych naPradze-Północ i Targówku? Z jaką częstotliwością? ZTM przedstawił propozycjezmian i zaprasza na konsultacje społeczne.
W tym roku pociągi metra pojadą nowym odcinkiem II linii odDworca Wileńskiego do stacji Trocka. Dzięki temu możliwy będzie szybki isprawny dojazd do centrum Pragi, do Śródmieścia i na Wolę z TargówkaMieszkaniowego, ale także – z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej – zBródna, z osiedli we wschodniej części Białołęki, a także z Marek, Ząbek iRadzymina. Głównym założeniem projektu zmian w układzie linii komunikacyjnychjest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji Trocka z tych miejsc, przyutrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem.
ZTM dziś przedstawił propozycje zmian w układziekomunikacyjnym. W połowie kwietnia odczatu z dyrektorem ZTM rozpoczną się konsultacje społeczne. Swoje uwagi możnazgłaszać drogą elektroniczną na adres [email protected].Na początku maja odbędą się spotkania konsultacyjne na Pradze-Północ, Targówkui Białołęce oraz w Markach. Udostępniona zostanie również ankieta w Internecie.Opinie będą zbierane do 23 czerwca 2019 r.
Szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym:
Linia 120:
Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metraTrocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedliwschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale takjak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.
Proponowany przebieg trasy:
OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie– L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska– gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska –Ząbkowska – Targowa – Kijowska – DW.WSCHODNI (KIJOWSKA).
Kursy skrócone:
Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych:
GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka –św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.
Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, czylina wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.
Linie 156 i 256:
Osiedle Wilno z ul. Radzymińską, Targówkiem Mieszkaniowym ios. Bródno połączy linia 156. Według projektu zostanie ona połączona z linią256 – autobusy linii 156 zamiast do Dworca Wschodniego będą kursować do osiedlaWilno. Dzięki tej zmianie mieszkańcy osiedla Wilno nie tylko zachowająbezpośrednie połączenie z Targówkiem Mieszkaniowym i Bródnem, ale także zyskają nowe połączenie zwęzłem przesiadkowym Żerań FSO i Bielanami.
Proponowany przebieg trasy:
METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J.Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska –P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty –św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego –Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO.
Częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.
Linia 160:
Według projektu na swoją stałą trasę na TargówkuMieszkaniowym, po otwarciu ulicy Pratulińskiej, wrócą autobusy linii 160. Nadalbędą zapewniały bezpośrednie połączenie Targówka Mieszkaniowego ze StarymMiastem, pl. Bankowym i Dworcem Centralnym, przy czym częstotliwość kursowaniatej linii zostanie dostosowana do przewidywanego po wydłużeniu linii metramniejszego zainteresowania pasażerów.
Proponowany przebieg trasy:
DW. CENTRALNY – Emilii Plater –Świętokrzyska – al. JanaPawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności –Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego –Handlowa – Pratulińska – Trocka – METRO TROCKA.
Linia 162:
Według projektu autobusy linii 162 nie będą jeździły naczęści trasy, która pokrywa się z metrem i będą dojeżdżały do pętli Pl.Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.
Proponowany przebieg trasy:
EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska –Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L.Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski –Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei(powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa – PL.HALLERA (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska – Targowa).
Planowane są dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasieCHEŁMSKA – PL. HALLERA.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linie 169 i 369:
Zgodnie z projektem wzrośnie rola linii 169. Na zmienionejtrasie nadal będzie łączyła Bródno z centrum Pragi i Dworcem Wschodnim, aletakże zapewni dojazd do stacji metra Trocka. Szczególnie dla mieszkańcówwschodniej części Bródna linia 169 na nowej trasie z przesiadką do metra przyulicy Trockiej zapewni sprawny dojazd do centrum. Linia 169 na nowej trasiepoprawi też połączenie pomiędzy Bródnem a Targówkiem Mieszkaniowym, a autobusytej linii wyjadą z Targówka na ulicęRadzymińską w kierunku Dworca Wileńskiego.
Proponowany przebieg trasy:
BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska –Krasnobrodzka – (powrót: Chodecka) – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św.Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego –Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności –Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).
Projekt zakłada wzmocnienie linii 169 na części trasy nowąlinią 369. Autobusy tej linii będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytujednokierunkowo na trasie:
Szczyt poranny: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresyz Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – METRO TROCKA,
Szczyt popołudniowy: METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska –św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.
Na wspólnym dla linii 169 i 369 odcinku trasy autobusy będąpodjeżdżały na przystanki co 5 minut.
Linia 212:
Zgodnie z projektem dojazd do stacji metra Trocka z ulic:Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowejdłuższej trasie.
Proponowany przebieg trasy:
CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska –Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa –Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada– Namysłowska (powrót: Namysłowska – S.Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 170:
Nowa trasa linii 170 została tak zaprojektowana, aby przyutrzymaniu dotychczasowego bezpośredniego połączenia z ulicą Targową, DworcemWileńskim i pl. gen. J. Hallera zapewnić mieszkańcom osiedla Wilno nowebezpośrednie połączenie do Dworca. Wschodniego,do pociągów dalekobieżnych, jak i do pociągów aglomeracyjnych, którymimożna pojechać do dalszych dzielnic Warszawy oraz miejscowości aglomeracji.
Proponowany przebieg trasy:
ELSNERÓW – P. Bardowskiego – Swojska – Wierna – Swojska –Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska –Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska –Wileńska) – pl. Hallera – Jagiellońska – RONDO STARZYŃSKIEGO.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 227:
Zgodnie z projektem linia 227 zostanie zastąpiona przezmetro oraz linie 169 i 369.
Linia 262:
Proponowany przebieg trasy:
METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka –Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa– LEWINÓW
Autobusy kursowałyby z częstotliwością 12 minut w godzinachszczytu i 15 minut w pozostałych porach dnia.
Linia 345:
Zgodnie z projektem do najbliższej stacji metra zostałybyteż skierowane jadące z Ząbek autobusy linii 345:
Proponowany przebieg trasy:
ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka –Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska –Trocka – METRO TROCKA.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 517:
Zgodnie z projektem zmieni się trasa autobusów linii 517.Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym aŚródmieściem. Dlatego autobusy będą jeździły na trasie:
URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska– Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka –Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa –Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego”Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – EmiliiPlater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al.Jerozolimskie).
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 527:
Zgodnie z projektem autobusy linii 527 zostaną skierowane donajbliższej stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna liniazapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei. W szczycieautobusy będą jeździły częściej niż obecnie: w szczycie aż co pięć minut; poza szczytem co 10, trasą:
GRODZISK – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści –Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.
Linia E-7:
Zgodnie z projektem linia 120 w godzinach szczytu zostaniewzmocniona przez autobusy linii E-7, które szybko dowiozą mieszkańców osiedliprzy ulicach: L. Berensona, Oknickiej, Lewandów i Głębockiej do metra:
Proponowany przebieg trasy:
GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka –Toruńska – al. marsz J.Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.
Z uwagi na zmniejszenie roli linii przewidujemy zmianęczęstotliwości jej kursowania.
Linie 140, 340 i 738:
Według projektu przy stacji metra Trocka będą kończyły trasyautobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek.
Proponowany przebieg trasy:
RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J.Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA
Autobusy będą kursować częściej. Na wspólnym odcinku trasypomiędzy Pustelnikiem a stacją metra pojawią się na przystankach co 5 minut wgodzinach szczytu, 10 minut poza szczytem oraz co 15 minut w święto.
„