Jak drogie są kontrole biletów? Na przykładzie Gorzowa i Słupska
27 listopada Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku otrzymał oferty od dwóch firm sprawdzających bilety w transporcie publicznym. Jedna z nich zmieściła się w budżecie.
Z kolei w analogicznym przetargu w Gorzowie Wielkopolskim, było już drożej, o czym pisaliśmy wcześniej. Miasto zdecydowało, że nie może dołożyć brakujących środków do najkorzystniejszej oferty i unieważniło przetarg.
Inflacyjny szok w Gorzowie
Przypomnijmy, że 6 listopada Gorzów Wielkopolski otworzył ofertę od jednej firmy zainteresowanej zamówieniem. Propozycja pochodzi od:
- Kancelarii Wierzyciel sp. z o.o. - 7 931 520,00 PLN brutto.
To dużo więcej od budżetu jakim dysponuje zamawiający. Urzędnicy mieli przygotowaną na sfinansowanie zamówienia sumę 7 007 040,00 PLN brutto. Przypomnijmy, że jeszcze w maju oferta Kancelarii Wierzyciel jako najtańsza opiewała na kwotę 6 373 440,00 PLN brutto. Wówczas jednak budżet zamawiającego był dużo niższy. Mamy więc wzrost ceny w ciągu pół roku o ponad 1,5 mln zł. W tej sytuacji miasto nie miało dużego pola manewru i postanowiło, że unieważnia przetarg. Możemy spodziewać się trzeciej próby znalezienia firmy do kontroli biletów w kolejnym przetargu.
Więcej informacji o gorzowskim przetargu można znaleźć na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/829266
Zakres gorzowskiego zamówienia
Przedmiotem zamówienia w Gorzowie Wlkp. było:
- świadczenie usługi polegającej na rzetelnej i fachowej kontroli biletów oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych bądź bezpłatnych w pojazdach komunikacji miejskiej, kursujących na terenie miasta Gorzowa Wielkopolskiego oraz gmin sąsiadujących, które zawarły z miastem stosowne porozumienie,
- prowadzenie windykacji i egzekucji należności z tytułu nałożonych przez wykonawcę opłat dodatkowych za usługi przewozowe, opłat manipulacyjnych i innych z tytułu korzystania ze środków transportu publicznego,
- utrzymanie minimum jednego Biura Obsługi Klienta, umożliwiającego składanie odwołań od nałożonych opłat dodatkowych, skarg i reklamacji oraz dokonywanie wpłat z tytułu wystawionych wezwań do zapłaty.
Miasto chciało zawrzeć umowę z wykonawcą na okres 36 miesięcy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Słupsk z dwoma ofertami
27 listopada Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku otworzył oferty od dwóch podmiotów zainteresowanych kontrolą biletów i windykacją należności. Na stole komisji przetargowej pojawiły się propozycje od firm:
- KANCELARIA WIERZYCIEL sp. z o.o. Leszno , cena brutto 1 352 606,40 PLN,
- RWR Sp. z o.o. , Gdynia, cena brutto 878 220,00 PLN.
W Słupsku kwota przeznaczona na realizację tego zadania wynosi 900 000,00 PLN brutto. To oznacza, że oferta firmy RWR jest blisko zwycięstwa, a jej wybór powinien być tylko formalnością.
Po więcej przetargowych informacji ze Słupska odsyłamy do strony: https://platformazakupowa.pl/transakcja/849580
Kontrole i windykacje w Słupsku
Kontrole biletów w Słupsku odbywać się będą przez wszystkie dni robocze, w soboty, niedziele i święta, w każdym miesiącu kalendarzowym danego roku, z wyłączeniem 22 września i 1 listopada. Miesięczna liczba kontroli ma wynieść minimum 2 000. Będą one przeprowadzane w składzie jednoosobowym lub zespołach dwuosobowych, na wszystkich liniach, z uwzględnieniem terenów podmiejskich Gminy Słupsk (wiejskiej) i Gminy Kobylnica. Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia minimum 6 osób, w tym co najmniej jedną osobę odpowiedzialną za realizację zamówienia na stanowisku kierownika.
Oprócz kontroli biletów i nakładania opłat dodatkowych, do obowiązków wykonawcy i kontrolerów należeć ma:
- prowadzenie całkowitej windykacji opłat – przy minimalnym miesięcznym wskaźniku wynoszącym 0,5 liczonym według wzoru (liczba pasażerów, którzy uiścili opłatę dodatkową w danym kwartale/liczba pasażerów, na których opłata dodatkowa została nałożona w danym kwartale),
- prowadzenie postępowań odwoławczych od nałożonych opłat dodatkowych oraz właściwej należności za przewóz,
- wystawianie mandatów przy pomocy czytników elektronicznych (urządzeń kontrolerskich) w oparciu o system informatyczny umożliwiający takie działanie,
- prowadzenie dokładnej dokumentacji, łącznie z ewidencją osób spisanych za jazdę bez ważnego biletu,
- niezwłoczne przedstawienie zamawiającemu pisemnych raportów z ujawnienia biletów fałszywych lub innych podrobionych dokumentów związanych z przewozami,
- zapewnienie na terenie Słupska, lokalu do prowadzenia biura obsługi pasażerów, wyposażonego w łączność telefoniczną i łączność internetową, do przyjmowania interesantów w sprawach odwołań, bądź w innych sprawach związanych z działaniami wykonawcy.