Ile kosztuje promocja transportu publicznego? Sprawdzamy Szamotuły
Miasto Szamotuły chce przekonać mieszkańców do porzucenia samochodów na rzecz komunikacji miejskiej.
Nie będzie to z pewnością łatwe zadanie. Najpierw konieczne jest znalezienie wykonawcy, który podjąłby się takiego zadania. Wielkopolski samorząd jest już blisko tego celu: 20 czerwca otrzymał dwie oferty, z których jedna jest dwukrotnie tańsza od drugiej.
Działania promocyjne ze wsparciem z UE
14 czerwca na stronie internetowej miasta pojawiło się zapytanie ofertowe, które ma na celu przeprowadzenie szacowania wartości zamówienia w zakresie działań informacyjno-promocyjnych miasta na rzecz niskoemisyjnego transportu w Szamotułach. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pod nazwą „Wzrost funkcjonalności zintegrowanego węzła przesiadkowego na terenie Szamotuł” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
20 czerwca zamawiający otrzymał dwie oferty. Od:
- VIS-MEDIA s.c. Grzegorz Kamiński, Iwona Kamińska, Cierpice na sumę 20.910 PLN brutto;
- Dźwignia Handlu Sp. z o.o., Kraków na sumę 40.590,00 PLN brutto.
Wybór wykonawcy nastąpi w oparciu o kryterium najniższej ceny.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jaka promocja?
Przedmiotem zamówienia jest realizacja działań informacyjno – promocyjnych dotyczących kampanii skoncentrowanej na problematyce zmiany nawyków komunikacyjnych. Głównym celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej. Chodzi o nakłonienie mieszkańców do racjonalnego podróżowania i spowodowanie, że tak często jak tylko się da, będą oni wybierać inne środki transportu niż samochód. Działania informacyjne mają przyczynić się do tego, że mieszkańcy zaczną w większym stopniu korzystać z rowerów, hulajnóg, będą poruszać się pieszo (zwłaszcza na krótkich dystansach).
Działania informacyjno – promocyjne dotyczące problematyki transportu niskoemisyjnego mają obejmować: publikację artykułów w prasie lokalnej, na stronie www, w mediach społecznościowych, produkcję i emisję spotu reklamowego oraz wykonanie i montaż tablicy informacyjno – pamiątkowej. To wszystko ma być zrealizowane w ciągu 45 dni od dnia podpisania umowy z wybraną firmą.