Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

IGKM: Niech samorządy ustalają pasażerskie limity w komunikacji!

infotrans
31.08.2020 12:30

Zdaniem Izby, należy zdywersyfikować podejście w zakresie limitówzależności od poziomu zachorowań. W ośrodkach, gdzie ich liczba znajduje się naniskim poziomie, warto rozważać poluzowanie limitów.

-„Wydaje się bowiem, że powrót uczniów do szkół może byćzwiązany z niekontrolowanym wzmożeniem ruchu pojazdów indywidualnych, którebędzie prowadzić do niewydolności systemów transportowych w miastach.Elastyczne dostosowanie limitów w transporcie publicznym stanie sięinstrumentem kontroli sytuacji w zależności od lokalnych uwarunkowań –przekonuje Dorota Kacprzyk, prezes Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.

Indywidualne limity

W przypadku miast znajdujących się w tzw. strefie żółtej, aszczególnie czerwonej – władze samorządowe powinny mieć możliwość zaostrzanialimitów jako narzędzia ograniczania mobilności mieszkańców. Zaostrzaniu limitówpowinno towarzyszyć stosowanie doraźnych rozwiązań organizacyjnych, jakim jesturuchamianie tzw. kursów bisowych czy stosowanie taboru o większej pojemnościna newralgicznych zadaniach przewozowych.

IGKM przekonując urzędników do swojego pomysłu, powołuje sięna ustawę o PTZ, gdzie to organizator publicznego transportu zbiorowego jestzobowiązany do zapewnienia odpowiednichwarunków (w tym sanitarnych) funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego.

-„W związku z powyższym proponujemy dodanie nowej lit c) w §23 ust. 1 pkt 1) ww. Rozporządzenia Rady Ministrów o następujące treści: „§ 23 ust. 1 pkt 1) lit c) limity, o którychmowa w § 23 ust. 1 pkt 1) lit a) i b) mogą być zaostrzane lub łagodzone (alenie więcej niż o 50% limitu wynikającego z ww. przepisów) w drodze decyzjiorganu zarządzającego organizatora publicznego transportu zbiorowego w rozumieniuprzepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym” –proponuje Izba.

To kolejny ważny postulat Izby Gospodarczej KomunikacjiMiejskiej. w przypadku jego spełnienia, miasta – w zależności od poziomu zachorowań – mogłyby indywidualnie podejmować decyzje wzakresie limitów i tym samym optymalne zorganizować transport miejski w miaręrozwoju lokalnej sytuacji epidemicznej. Tylko czy Ministerstwo Zdrowia na topójdzie?