GZM ma już 340 przystankowych tablic SDIP. Cel to 500
W 11 miastach regionu Zarząd Transportu Metropolitalnego zamontował kolejne 57 nowych tablic Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
Docelowo pasażerowie będą mogli korzystać z około 550 tablic SDIP. Obecnie działa już ok. 340 urządzeń.
57 tablic
Zarząd Transportu Metropolitalnego zamontował właśnie 57 nowych elektronicznych tablic informacyjnych w 11 miastach. To kolejny etap cyfryzacji i udoskonalenia systemu informacji pasażerskiej. Celem największego organizatora komunikacji miejskiej w Polsce jest stałe ułatwianie korzystania z transportu zbiorowego.
Dzięki nowym urządzeniom nie tylko można poznać rzeczywisty czas odjazdu autobusu, tramwaju, czy trolejbusu z przystanku, ale także uzyskać informacje dotyczące stanu powietrza, czy też zmian w organizacji ruchu. Warto przypomnieć, że najnowsze wersje tablic elektronicznych, jeszcze bardziej niż ich poprzednie wersje, ułatwiają podróżowanie po Metropolii. Posiadają one bowiem dodatkowe udogodnienia. Jest to m.in. wyświetlanie informacji po obu stronach urządzenia. Ponadto na każdym urządzeniu zamontowana jest kamera, która podnosi poziom bezpieczeństwa i przeciwdziała aktom wandalizmu.
-„Mimo pandemii, nie zwalniamy. Kolejne, nowe tablice tzw. Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zostały zgłoszone do odbioru technicznego. Już w prawie 30 gminach na przystankach pasażerowie mogą na bieżąco sprawdzać, kiedy przyjedzie pojazd, na który czekają. Działa już 340 tablic elektronicznych. Jesteśmy coraz bliżsi zakończenia tego projektu. Naszym celem jest oddanie do użytku pasażerom 550 takich urządzeń – wskazuje Jerzy Orenowicz, naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunikacyjnej.
Tym razem sporo, bo aż 32 nowe tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, pojawiły się w Tychach. Ponadto, urządzenia trafiły do Będzina, Dąbrowy Górniczej, Lędzin, Siewierza, Świętochłowic, Katowic, Rudy Śląskiej i Bierunia. Tablice zostały zamontowane w lokalizacjach o dużym potencjale frekwencji pasażerów.
Posłuchajcie co o tym projekcie mówi Jerzy Orenowicz:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Co dalej?
-„Rozwój Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej to jeden z najważniejszych elementów cyfryzacji, jaką obecnie przechodzi Zarząd Transportu Metropolitalnego. Jest to jednocześnie istotny punkt szeregu działań, które są ukierunkowane na ułatwianie podróży komunikacją miejską – mówi Andrzej Stangret, zastępca dyrektora ds. Handlowych w ZTM.
Do tej pory największy organizator komunikacji miejskiej w Polsce nie tylko przyspieszył wdrażanie projektu, ale także przeniósł Punkty Obsługi Klienta do internetu oraz rozwija sieć automatów biletowych. Ponadto opracowywana jest także aplikacja, dzięki której pasażer będzie mógł m.in. na bieżąco śledzić pojazd na swoim telefonie. Temu wszystkiemu przyświeca jeden cel – komunikacja publiczna na Śląsku i Zagłębiu ma być jeszcze bardziej dostępna, jeszcze bardziej przyjazna.
Posłuchajcie co o przyszłości tego SDIP-projektu mówi Andrzej Stangret: