Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

GTT czyli Zielona fala z USA

infotrans
05.02.2016 18:15

Amerykański producent inteligentnych rozwiązań dlatransportu publicznego i pojazdów uprzywilejowanych przymierza się do podbojuPolski. Czy nie za późno? – zastanawia się Puls Biznesu”

Zmniejszenie liczby wypadków o 70 proc. i skrócenie czasureakcji nawet o 25 proc. – takie efekty daje zainstalowanie systemu dającegopriorytetowy przejazd pojazdom specjalnym, jak karetki, auta straży pożarnejczy policji – podaje amerykańska firma Global Traffic Technologies (GTT), którapracuje nad rozwiązaniami od lat 60. ubiegłego wieku, a w 2007 r. wydzieliłasię z 3M.

Spółka ma też rozwiązania dla transportu miejskiego. Zielonafala pozwala o 40 proc. zmniejszyć opóźnienia i skrócić czas podróży o 10-20 proc.Albo – jeśli autobus ma przyjechać na przystanek za wcześnie – można go opóźnićna skrzyżowaniu. To dla miast wielkie oszczędności.

? Zastosowanie naszego systemu dla samochoduuprzywilejowanego pozwala uniknąć kosztów wypadków, które średnio sięgają 1 mlnUSD rocznie, a w przypadku dużych miast, jak Filadelfia ? nawet 30 mln USD.Jeszcze większe oszczędności daje zastosowanie systemu dla pojazdów strażypożarnej, bo szybsza reakcja oznacza mniejsze zniszczenia. W San Francisco,gdzie zamontowano nasz system na 800 skrzyżowaniach i w 700 pojazdachkomunikacji miejskiej, inwestycja zwróciła się jeszcze w tym samym roku ? opowiadaDoug Roberts, prezes GTT.

Aż 41 z 50 największych miast USA używa systemu GTT, któryma na świecie ? głównie w USA i Kanadzie ? 3100 klientów i urządzeniazainstalowane w 50 tys. pojazdów oraz na 70 tys. skrzyżowań. Spółka ma biuro wWielkiej Brytanii i pierwsze wdrożenia w Europie Wschodniej ? Rumunii wTargu-Mures (system dla pojazdów specjalnych) i Bułgarii w Burgas i Warnie,gdzie zlokalizowane jest biuro obsługujące region.

? W Polsce możemy zacząć od dużego lub małego miasta, boobsługujemy i metropolie, i miasteczka z trzema skrzyżowaniami. Jesteśmyotwarci. Szukamy partnera, który będzie obsługiwał i utrzymywał system ? mówiDoug Roberts.