Grzegorz Malec – nowym szefem lubelskiej komunikacji
infotrans
27.02.2013 15:08
Grzegorz Malec – nowym szefem lubelskiej komunikacji
Grzegorz Malec, dotychczasowy zastępca dyrektora ds. Przewozów, z dniem 23 lutego br. objął stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. Zajął on miejsce Lecha Pudło, który 8 lutego br. złożył rezygnację. Oficjalnie była ona podyktowana względami osobistymi. Nieoficjalnie wiadomo, że były dyrektor został do niej 'namówiony”przez Ratusz, który m.in. zarzucał mu zbyt małą stanowczość w kontakcie z producentami autobusów, które w ostatnim czasie zakupił ZTM. Tak przynajmniej podaje „Dziennik Wschodni”. Dodatkowo ta rezygnacja zbiegła się w czasie z otworzeniem ofert w przetargu na zakup 38. niskopodłogowych trolejbusów, gdzie nieoczekiwanie za najkorzystniejszą ofertę uznano propozycję konsorcjum Ursus i Bogdan Motors (miało to miejsce 20 lutego br.) Przejmowanie władzy w tak newralgicznymi dla Zarządu momencie na pewno nie ułatwia nowemu dyrektorowi pracy, choć jego pierwsze prasowe wypowiedzi brzmią dość rewolucyjnie i zarazem obiecująco. Komentując perspektywy rozwoju komunikacji miejskiej i nowe zadania stojące przez ZTM w Lublinie Grzegorz Malec podkreślił, że w ciągu ostatnich lat komunikacja miejska przeszła znaczące zauważalne zmiany i nadal wymaga skutecznych działań mających na celu podnoszenie jakości jej usług. Głównym celem strategicznym stojącym przez ZTM w Lublinie jest wzrost konkurencyjności transportu zbiorowego poprzez ekologiczny, niskoemisyjny transport oraz poprawę infrastruktury i komfortu podróży, w tym również osób niepełnosprawnych. Wśród planowanych działań jakie stoją do zrealizowania przed ZTM w Lublinie, dyrektor wymienił m.in:
– urealnienie czasów przejazdów oraz koordynacja rozkładów jazdy,
– rozszerzenie funkcjonalności Systemu Karty Biletu Elektronicznego o możliwość kodowania na Karcie biletów czasowych i jednoprzejazdowych,
– rozszerzenie sieci dystrybucji biletów o kolejne punkty sprzedaży – stacjonarne automaty biletowe,
– zoptymalizowanie wykorzystywania sytemu dynamicznej informacji pasażerskiej w procesie zarządzania flotą i rozkładami jazdy oraz kooperacja w tym zakresie z innymi jednostkami miasta,
– kontynuowanie założeń realizowanego projektu unijnego pn. 'Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie’, a w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020 realizacja nowych rozwiązań z zakresu transportu publicznego,
– wprowadzenie sprawdzonych w innych miastach rozwiązań komunikacyjnych np. przystanki na żądanie,
– lobbowanie na rzecz komunikacji miejskiej i podejmowanie działań mających na celu jej promocję wśród mieszkańców i pasażerów.