Gdynia zakończyła wielki remont autobusowych zatok

infotrans
01.02.2021 11:00

Gdynia zmodernizowała dziewięć zatok autobusowych za prawie 7 mln złotych

Zakończyły się modernizacje dziewięciu zatok autobusowych. Już teraz pasażerowie z pewnością doceniają nie tylko wygodniejszą nawierzchnię w rejonie wyremontowanych przystanków, ale też nowoczesne tablice z rozkładem jazdy. Beneficjentami tej inwestycji są też kierowcy gdyńskich autobusów i trolejbusów, gdyż mają zagwarantowany komfortowy dojazd do krawędzi peronów przystankowych.

Przez zatokę do promocji

-„Tego typu inwestycje świetnie promują nasz gdyński transport zbiorowy. Przystanki wyposażone w estetyczne i nowoczesne wiaty, przysiadaki i ławki sprawiają, że oczekiwanie na autobus odbywa się w przyjemniejszych warunkach. Tablice z elektronicznym rozkładem jazdy to świetne narzędzie do planowania podróży. Płyty fakturowane i profilowane krawężniki poprawiają nie tylko komfort dojazdu, ale też standard komunikacji pieszej. Modernizacje zatok to idealny przykład kompleksowej inwestycji, z której już teraz korzystają mieszkańcy naszego miasta - podsumowuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Warto podkreślić, że każda zmodernizowana gdyńska zatoka ma teraz specjalne płyty fakturowane plus równy chodnik, co poprawia dostępność komunikację w szczególności dla osób mających problemy z poruszaniem się i niedowidzącym.

-„Każda zmodernizowana zatoka autobusowa przynosi benefity nie tylko dla pasażerów transportu zbiorowego. Płynny podjazd do peronu przystankowego to również wielki atut dla kierowców autobusów i trolejbusów. To szczególnie ważne na tak ruchliwych arteriach miejskich, jak ulica Władysława IV, Estakada Kwiatkowskiego, Morska czy Hutnicza. Realizując tego typu inwestycje, poprawiamy nie tylko estetykę infrastruktury pieszo-drogowej, ale podnosimy bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu – wskazuje prof. Marcin Wołek, radny Gdyni.

W ramach modernizacji zostały wykonane prace drogowe, kanalizacyjne, sanitarne i teletechniczne. Prace przeprowadziły trzy firmy: MTM S.A., Eurovia Polska S.A. oraz WPRD Gravel Sp. z o.o. Modernizację zatok i montaż tablic informacji pasażerskiej sfinansowano z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Dlatego też przy każdej z nich została umieszczona specjalna tabliczka informująca o źródle finansowania.

Łączny koszt inwestycji to 6 701 616 zł.