Gdynia wśród liderów „Do the Right Mix”

infotrans
17.06.2014 18:12

Komisja Europejska ogłosiła dziś 19 działań, które będą finansowane w ramach kampanii stanowiącej część zrównoważonej mobilności w miastach, zatytułowanej „Wybieraj właściwe połączenia”(„Do the Right Mix”). Jest wśród nich także polskie miasto –Gdynia, co nas bardzo cieszy. Wybrane działania, takie jak konkursy na najlepszy projekt i działania edukacyjne, będą wspierane kwotami do 7 tys. euro każde w celu promowania bardziej ekologicznych i bardziej zrównoważonych sposobów poruszania się w mieście. -„W trakcie tej kampanii Europa wykazała swą niezwykłą innowacyjność w tworzeniu zrównoważonej mobilności w miastach”, powiedział wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, Siim Kallas, komisarz odpowiedzialny za transport. „Wszystkie te różnorodne działania wykazały, że transport zorganizowany z poszanowaniem zasady zrównoważonego rozwoju może być dostępny dla wszystkich. Mamy nadzieję, że dzięki temu finansowaniu można będzie kontynuować doskonałą pracę na szczeblu najbliższym obywatelom.”Tegoroczne działania zachęciły obywateli do ponownego zastanowienia się nad ich przyzwyczajeniami, jeśli chodzi o wybór środków transportu, dzięki włączeniu mobilnych aplikacji oraz mediów społecznych. Na przykład region Arnhem-Nijmegen w Holandii opracował aplikację na urządzenia mobilne, zainspirowaną Tour de France. Ma ona na celu zachęcić ludzi do jak najczęstszego dojeżdżania do pracy na rowerze i unikania zatorów. Nagrodą dla zwycięzcy jest wycieczka do Paryża. Luksemburg i sąsiadujące z nim regiony poprosił użytkowników transportu publicznego, aby pozowali do zdjęć z symbolami reprezentującymi różne rodzaje transportu, których używają, a następnie o udostępnienie zdjęć na Facebooku. Osoba, która otrzyma najwięcej głosów, wygra bilety na przejazdy środkami transportu publicznego i grę planszową. W Gdyni (Polska) w ramach konkursu „(R)ewolucja parkingowa”młodzi projektanci i architekci zostaną zaproszeni do przeprojektowania wybranych przestrzeni parkingowych w sposób najbardziej przyciągający uwagę i estetyczny w ramach określonego budżetu.

1_i_front_760

Jest to ostatni rok trwania trzyletniej kampanii „Wybieraj właściwe połączenia”, w trakcie której odnotowano ponad 605 działań na rzecz mobilności w miastach zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju, na szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym, zarejestrowanych na stronie internetowej dotherightmix.eu. Celem jest zachęcenie ludzi do odejścia od jeżdżenia samochodem i do łączenia bardziej zrównoważonych metod transportu w życiu codziennym. Działania promocyjne, które mogą być inicjowane przez 28 państw członkowskich UE oraz Norwegię, Islandię i Liechtenstein, są wymienione na stronie internetowej Mapa mobilności, co zapewnia większą widoczność uczestnikom kampanii i ich działaniom. W odpowiedzi na to ostatnie zaproszenie do składania wniosków o dofinansowanie wpłynęło 66 wniosków z 23 kwalifikujących się krajów, co zwiększyło zasięg kampanii, która w zeszłym roku objęła 18 krajów. A oto lista nagrodzonych inicjatyw:
. Austria: Climate Miles 2014 –Wege für ein besseres Klima
. Belgium: Living Street 2.0 –streets of the future
. Croatia: BikeMyDays Festival
. Cyprus: Cycle the Distance
. Czech Republic: NAKOLEON –Critical Mass Ride Brno (podzimnícyklojízda)
. Denmark: Sharing the streets –EMW DK2014
. Estonia: Get Out Of The Can 2014
. France: Mobility Fest #3
. Germany: Fair Move –mobility moves school
. Ireland – Mix the Mode
. Lithuania: Vilnius Wheel Fair
. Luxembourg: Mr &Mrs Mixalot
. The Netherlands: Toury cycling game
. Poland: Parking (r)evolution
. Portugal: UNI-CICLO
. Slovakia: Business and Bikes
. Slovenia: Promote the new bicycle path along Ljubljanica river waterfront
. Spain: Compàs Centre (culture and sustainable mobility as a placemaking tool)
. Sweden: The Test Cyclists
Dalsze informacje TUTAJ