Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk z pierwszą przystankową antyzatoką

infotrans
25.01.2022 20:00

W styczniu w Gdańsku oddano do użytku pierwszą antyzatokę, która uspokoi ruch samochodowy i poprawi bezpieczeństwo wsiadających i wysiadających z autobusów pasażerów.

Drogowa nowinka zlokalizowana jest przy ul. Kochanowskiego.

Większe bezpieczeństwo

Budowa premierowej antyzatoki w Gdańsku rozpoczęła się pod koniec grudnia. Oba pasy ruchu zostały zawężone w taki sposób, że na środku jezdni w miejscu przystanku powstał jeden pas. Na tym odcinku obowiązuje ruch dwukierunkowy.

-„To odwrotność tradycyjnej zatoki autobusowej. Klasyczna zatoka to miejscowe poszerzenie jezdni, kosztem np. chodnika, mające na celu umożliwienie zatrzymania się autobusu poza pasem ruchu. Antyzatoka to rozwiązanie odwrotne. Do wyznaczenia miejsca zatrzymania się autobusu poszerza się powierzchnię dla pieszych (chodnik lub peron przystankowy), a zawęża jezdnię - wyjaśnia Magdalena Kiljan z GZDiZ. 

Jak wykazały przeprowadzone przez GZDiZ analizy ruchu, kierowcy na ul. Kochanowskiego jeżdżą ze średnią prędkością powyżej 50 km/h, choć obowiązuje tam strefa Tempo 30. Na problem zbyt szybko jadących aut zwracali uwagę również mieszkańcy.

Teraz kierowcy będą musieli zwrócić uwagę na możliwość nadjechania innego pojazdu z przeciwnego kierunku. Przełoży się to na większą ostrożność i mniejszą prędkość jazdy. A to oznacza podniesienie poziomu bezpieczeństwa.