Gdańsk: kultura na 4, profesjonalizm na 3
infotrans
06.04.2012 11:32
Gdańsk: kultura na 4, profesjonalizm na 3
Ponad miesiąc, od 24 stycznia do 29 lutego, ZKM Gdańsk zbierał opinie pasażerów na temat zachowania kierowców i motorniczych. Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło prawie 1600 osób. Firma poprosiła o odpowiedzi na pytania dotyczące kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach. Jak wynika z ankiety –prawie połowa pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych. 13% wystawia im piątkę, 34% czwórkę, a 31% trójkę. Źle i bardzo źle kulturę osobistą prowadzących pojazdy ocenia 22% ankietowanych. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych to trójka (3,3).
Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów ocenia 39% ankietowanych. 1/3 ankietowanych przyznała prowadzącym pojazdy trójkę. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wyniosła 3,13.
Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 40% ankietowanych. 30% ankietowanych określiło ją jako dostateczną, wystawiając kierowcom i motorniczym trójkę. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,13.
Anonimowa ankieta dotycząca kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach została zamieszczona na stronie internetowej Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku po raz pierwszy. Jest to projekt cykliczny, który Zakład zamierza powtórzyć w drugiej połowie tego roku. –„Mamy nadzieję, że analiza ocen pasażerów pomoże nam w podnoszeniu jakości usług, a kierowców i motorniczych zmobilizuje do jeszcze lepszej pracy. Ogromną wagę przywiązujemy do standardów obsługi i kultury prowadzących pojazdy. Wyniki ankiety pokazują, że pasażerowie dostrzegają nasze starania, a to nas cieszy i motywuje. Naszym celem jest oczywiście wynik bardzo dobry, dlatego nie spoczniemy na laurach”–mówi Jerzy Zgliczyński Prezes Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.