Francja reguluje transport publiczny. Walka z krótkimi lotami po kraju
Rząd zaostrza przepisy, zabraniające lotów krajowych w przypadku alternatywy krótszej, niż 2,5 godz. jazdy pociągiem.
Przepisy weszły w życie 23 maja , ale pójdziemy dalej - zapowiedział minister ds. transportu Clement Beaune.
dwa razy w roku
Lista zakazanych krótkich lotów krajowych „będzie weryfikowana dwa razy w roku, aby zobaczyć, czy oferta kolejowa się poprawi” – poinformował Beaune, zaznaczając, że obecna ustawa będzie obowiązywała na razie przez trzy lata.
„Moim obowiązkiem jako ministra transportu jest właśnie usprawnienie połączeń kolejowych, aby reguła 2 godz. 30 minut prowadziła do zamknięcia połączeń lotniczych na tych trasach” – podkreślił minister.
„Być może będziemy również stopniowo zaostrzać zasadę 2,5 godz. do 3 godz.” – ostrzegł Beaune.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Takie rozwiązanie miałoby wpływ na kilka połączeń lotniczych w kraju.
Zapytany o 4-godzinny próg zalecany przez Obywatelską Konwencję Klimatyczną, Beaune stwierdził: „Jest to możliwe, ale musimy równolegle rozwijać kolej”.
Minister poinformował o zakupie dodatkowych składów TGV i projekcie budowy linii kolei dużych prędkości między Bordeaux a Tuluzą.
Zakaz krótkich lotów krajowych we Francji w przypadku alternatywnego transportu kolejowego wszedł w życie we wtorek. Przepisy te likwidują m.in. połączenia między lotniskiem Paryż-Orly do Nantes, Bordeaux i Lyonu. Jednak nadal można kupić bilety z lotniska Paryż CDG Roissy do Bordeaux, Lyonu i Nantes.