ETZT: Kampania GZM pod hasłem „Zmień EGO na EKO“
Zarząd Transportu Metropolitalnego – największy organizator komunikacji miejskiej w Polsce – przygotował szereg inicjatyw na tegoroczny Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Mobilności.
Dodatkowo ZTM poprzez program „Pokaż się z ekologicznej strony” chce zaangażować pracodawców w popularyzację ekologicznego transportu.
Zmień EGO na EKO
We wrześniu ZTM rozpoczyna szeroką kampanię „Zmień EGO na EKO” i zaprasza do siebie wszystkich podróżujących po Metropolii
-„Zmień EGO na EKO! Masz teraz 1000 powodów, by korzystać z transportu publicznego i być bardziej EKO, a mniej... EGO“ – w ten sposób zwracamy się w naszej kampanii do wszystkich mieszkańców – podkreśla Andrzej Stangret, zastępca dyrektora ZTM ds. handlowych. – Od 1000 dni Zarząd Transportu Metropolitalnego tworzy system ŁatwEKO podróżowania po metropolii. W naszej najnowszej kampanii postawiliśmy więc na ekologię – dodaje.
Nowa kampania realizowana będzie w mediach tradycyjnych, radio, citylightach oraz w kanałach digitalowych. Jej elementem będzie także nowy film wideo podsumowujący „1000 dni ZTM“ i kluczowe rozwiązania wdrożone w tym czasie. Materiał będzie promowany w social mediach.
-„Na początku 2019 r. przejęliśmy organizację komunikacji miejskiej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Mija właśnie 1000 dni naszej aktywności, w trakcie których udało nam się zrealizować wiele ciekawych projektów, których brakowało dotąd w regionie. Obsługa klientów on-line, Metrobilet, czyli wspólna oferta ZTM i Kolei Śląskich, czy też linie metropolitalne to projekty, które wnoszą nową jakość i zmieniają koncepcję transportu publicznego. I właśnie o tych najważniejszych inicjatywach opowiadamy w naszym filmie – zapowiada Andrzej Stangret
Dzień bez samochodu
Ostatni dzień „Europejskiego Tygodnia Mobilności” to obchodzony corocznie 22 września „Dzień bez Samochodu”. Wszyscy kierowcy w tym dniu mogą podróżować komunikacją ZTM za darmo, jeśli tylko będą mieć przy sobie dowód rejestracyjny samochodu.
Tego dnia pasażerów czekają także pewne niespodzianki. W kilku miastach Metropolii na wybranych przystankach będzie czekała na nich m.in. gorąca kawa, którą będą mogli wypić m.in. z dyrektor ZTM Małgorzatą Gutowską oraz prezydentami miast.
-„Dla mnie to jest świetna okazja, aby porozmawiać z pasażerami oraz podziękować im – w symboliczny, sympatyczny sposób – za ich zaufanie, za to, że jeżdżą razem z nami. Zapraszam ich w tym dniu na kawę. Będzie mi szalenie miło – wraz z włodarzami miast – spotkać, porozmawiać z naszymi mieszkańcami i napić się wspólnie kawy – mówi Małgorzata Gutowska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dokładna lista lokalizacji opublikowana zostanie na profilu na Facebooku oraz na stronie internetowej ZTM. Dodatkowo, 22 września mieszkańcy Metropolii będą mogli spotkać niecodziennego, ale dobrze znaną im osobę. W rolę kontrolera biletów wcieli się Krzysztof Hanke, polski aktor, satyryk, lider znanego, śląskiego „Kabaretu Rak”.
-„Wykorzystujemy humorystyczną konwencję, aby zaskoczyć i rozbawić podróżujących, którzy zdecydowali się spędzić „Dzień Bez Samochodu” z nami. Dlatego wierzę, że uda nam się wywołać wiele spontanicznych uśmiechów. Ten sympatyczny pomysł to również forma podziękowania dla tych, którzy są z nami – mówi Małgorzata Gutowska.
Regionalna współpraca
W ciągu całego „Europejskiego Tygodnia Mobilności”, facebookowy fanpage ZTM stanie się socialową przestrzenią działań kampanijnych oraz bieżącej komunikacji. Na Facebooku ZTM będzie informował o wszystkim, co będzie się działo w kolejnych dniach „Europejskiego Tygodnia Mobilności”, jak również – szczególnie w tym okresie – promował swoją ofertę dla pracodawców.
-„Widzimy swoją szczególną rolę w rozwoju gospodarczym regionu, a także dbałości o jego perspektywę środowiskową. Inicjujemy systemowe projekty B2B – bardzo zależy nam na nawiązaniu współpracy z regionalnymi pracodawcami tak, aby zostali naszymi partnerami w popularyzacji ekologicznej komunikacji miejskiej wśród pracowników. Szczególnie teraz, w trakcie ETM, zapraszamy do rozmowy duże zakłady z naszego regionu, którym możemy zaproponować indywidualne warunki komercyjne takiej współpracy – mówi Andrzej Stangret.
Firmy, które zostaną partnerem ZTM w budowaniu ekologicznego regionu, mają zagwarantowane do 10 proc. zniżki na zakup biletów dla swoich pracowników. Mogą wykorzystać bilety jako benefity dla pracowników – sami decydują, czy chcą (oraz w jakim zakresie) partycypować w koszcie biletów dla swoich pracowników.
-„Oprócz nadrzędnego celu naszego programu, firmy – partnerzy – mogą odnieść dodatkowe korzyści, na które zwracamy uwagę. Myślę o oszczędności na opłatach za miejsca parkingowe, możliwość redukcji kosztów związanych z samochodami służbowymi. W ramach naszej współpracy, mogą także szeroko promować swoją firmę i markę w regionie – w zależności od zakresu współpracy proponujemy nawet bezpłatną możliwość skorzystania z nośników reklamowych ZTM – podkreśla Andrzej Stangret.