Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ETZT 2015: Ustępuję, to takie łódzkie!

infotrans
17.09.2015 21:07

W związku z rozpoczynającym się 16 września EuropejskimTygodniem Zrównoważonego Transportu, rusza kampania społeczna ?Ustępuję, totakie łódzkie?. Kampania ma na celu uświadomienie pasażerom środków komunikacjimiejskiej jak ważne jest ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym ? kobietomw ciąży i z dziećmi, osobom starszym oraz niepełnosprawnym. Twórcami kampaniisą dwie łódzkie firmy, dla których zrównoważony transport jest bardzo ważny:IKEA Łódź oraz MPK-Łódź.

Z badania przeprowadzonego przez MPK-Łódź w okresiewakacyjnym wynika, że wśród niedogodności, jakie pasażerowie odczuwają wtrakcie podróży środkami komunikacji miejskiej, często wymieniane jestnieustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym, czyli kobietom w ciąży, osobomstarszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi. To poważny problem,na który jest tylko jedno rozwiązanie ? edukacja.

?Bardzo ucieszyła nas propozycja IKEA Łódź dotycząca przeprowadzeniawspólnej kampanii edukacyjnej dla pasażerów MPK-Łódź. Zwłaszcza, że w badaniuankietowym, realizowanym przez nas w okresie wakacyjnym, sporo pasażerówwskazało na problem nieustępowania miejsc osobom uprzywilejowanym. Mamynadzieję, że kolorowe plakaty i naklejki z hasłem ?Ustępuję, to takie łódzkie?zachęcą wszystkich do pójścia w ślady bohaterów kampanii? ? powiedziałSebastian Grochala, rzecznik prasowy MPK-Łódź.

Zrównoważona Łódź

Ponieważ IKEA Łódź od początku swojej działalności w Łodzi promujezrównoważony transport w mieście, zachęcając do poruszania się m.in. zapośrednictwem środków komunikacji miejskiej, postanowiła wspólnie z MPK-Łódźprzekazać łodzianom, że ustępowanie miejsc osobom uprzywilejowanym w autobusachi tramwajach jest po prostu ludzkie.

?Wielu naszych klientów i pracowników dojeżdża do sklepuIKEA Łódź środkami komunikacji miejskiej. Zwracają oni uwagę na problemdostępności miejsc uprzywilejowanych dla osób, które ich faktycznie potrzebują.Postanowiliśmy więc pokazać łodzianom, że ustępowanie jest po prostu ludzkie.Nie bez znaczenia jest też fakt, że z kampanią startujemy w dniu rozpoczęciaEuropejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Temat zrównoważonegotransportu jest dla nas bowiem bardzo ważny? ? powiedział Jakub Jankowski,Store Manager IKEA Łódź.

Kampania społeczna ?Ustępuję, to takie łódzkie? ma na celupromowanie odpowiedzialnych postaw wśród mieszkańców Łodzi i innych podróżnych,korzystających ze środków komunikacji miejskiej. Jej zadaniem jest zwrócenieuwagi na problem ustępowania miejsca osobom uprzywilejowanym, w tym kobietom wciąży, osobom starszym i niepełnosprawnym oraz rodzicom z małymi dziećmi.Kampania ma wymiar edukacyjny. Za pośrednictwem kreskówkowych bohaterów ?inspirowanych postaciami typowych łodzian, korzystających na co dzień zkomunikacji miejskiej i ustępujących miejsca osobom uprzywilejowanym ? chcezachęcić pozostałych mieszkańców miasta i turystów do przyjmowania dobrychpostaw.

Bohaterowie kampanii ustępują miejsca uprzywilejowanympasażerom, bo to zgodne z ich zasadami. Ola ustępuje, bo ma klasę. Dla Krzyśkaszacunek to podstawa. Małgorzata ustępuje, bo ma swoje zasady. Dla Szymonaustępowanie jest czymś normalnym. Natomiast Anka ustępuje, bo nie chce sięzasiedzieć.

Kampania widoczna jest na stronie internetowej MPK Łódź i wewszystkich środkach komunikacji miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniemtramwaju nr 11, którego trasa wiedzie niemalże przez całe miasto, z Helenówkapod sklep IKEA Łódź. W ramach kampanii planowane są także edukacyjne spotkaniadla najmłodszych. Kampania realizowana będzie od września 2015 do maja 2016roku.

Kampania społeczna ?Ustępuję, to takie łódzkie? to pierwszedziałanie podejmowane w wyniku akcji ?Pasażerowie o Pasażerach? organizowanejprzez MPK-Łódź w trakcie której osoby korzystające z komunikacji miejskiejwskazywały szczególnie uciążliwe zachowania współpasażerów towarzyszące podróżyśrodkami komunikacji miejskiej. Miejski przewoźnik planuje już kolejne akcjemające na celu zwrócenie uwagi na relację pomiędzy zachowaniem, kulturąosobistą a komfortem podróży autobusami i tramwajami.

Nazwa marki IKEA to akronim ? skrót utworzony z pierwszychliter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założycielfirmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażeniawnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wieluludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą sięfirmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym2014 odwiedziły ponad 23 miliony osób. Ponadto, poprzez IKEA Centres PolandS.A., firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. WJarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne CentrumDystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji,Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentamimebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczającje do sieci IKEA na całym świecie. W 13 lokalizacjach w Polsce znajdują siętartaki i fabryki mebli oraz komponentów meblowych IKEA Industry, w którychpracuje ok. 10 tys. osób.