Elektromobilność na Urban E-Mobility Forum 2019
W dniach 14-15 listopada odbyło się gdyńskie Forum UrbanE-Mobility 2019, które objęło m.in. warsztatowe sekcje poświęcone rozwojowielektromobilności. W spotkaniu m.in wzięły udział firmy Solaris i Volvo.
W ramach ośmiu sekcji tematycznych poruszono kwestieelektromobilności i wszystkiego, co z nią jest związane.
-„Dziś wiele wątków praktycznych, przede wszystkimwarsztatowych, dotyczących także finansowania elektromobilności. Rewolucjaprzyszłości, która postępuje w bardzo szybkim tempie jest kosztowna i żeby siędo niej przygotować, trzeba wydać dużo pieniędzy, stąd rozmowy o tym, jakracjonalnie poradzić sobie z tymi wydatkami. Rozpoczęła pani komisarz ElżbietaBieńkowska, która kolejny raz próbowała uświadomić nam, że to, co dzisiajjeszcze niektórym niesłusznie wydaje się przysłowiową bajką o żelaznym wilku, taknaprawdę jest teraźniejszością i ta rewolucja zaskoczy nas dużo prędzej, niżsię tego spodziewamy – mówiła Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdynids. gospodarki.
Nagroda dla pani komisarz
Gościem specjalnym forum była Elżbieta Bieńkowska. Europejskakomisarz poprzedniego dnia odebrała z rąk wiceprezydent Gdyni nagrodę zaspecjalny wkład w rozwój elektromobilności. Swoje piątkowe wystąpieniepoświęciła w dużej mierze kwestiom związanym z przemysłem motoryzacyjnym izmianami legislacyjnymi na rzecz transportu zeroemisyjnego.
– Przemysł musi zrozumieć, że dla wszystkich decydentów wEuropie przyszłość przemysłu samochodowego jest kluczowa. Do tej pory byliśmywiodącymi producentami samochodów, a obecnie „wiodący” znaczy „zeroemisyjny”.Trzeba być przygotowanym na produkcję samochodów, które nie będązanieczyszczały powietrza, bo takie auta będą chcieli kupować ludzie. (…)Bardzo zaangażowaliśmy się jako Komisja Europejska w zachętę do produkcjibaterii, które do tej pory nie są produkowane w Europie, a są kluczowymelementem elektrycznych samochodów. W 2017 roku wspólnie z państwamiczłonkowskimi i przemysłem uruchomiliśmy European Battery Alliance, czyliEuropejski Sojusz na Rzecz Baterii. Chodzi o to, żeby stworzyć w Europiekonkurencyjny, pełny łańcuch dostaw i produkcji baterii. Trzeba było tę pracęwykonać w zasadzie od zera. (…) Polska jest bardzo ważnym ośrodkiempozyskiwania materiału do ogniw, a także recyclingu baterii – mówiła w swoimwystąpieniu Elżbieta Bieńkowska, komisarz Komisji Europejskiej ds. rynkuwewnętrznego i usług, przemysłu, przedsiębiorczości oraz małych i średnichprzedsiębiorstw.
Solaris w programie
W programie znalazły się też sekcje poświęcone m.in. źródłomfinansowania elektromobilności, przygotowywaniu projektów opartych natransporcie niskoemisyjnym, zmianom w komunikacji publicznej. Głos zabrałoliczne grono cenionych w Polsce i Europie specjalistów, wymieniając chociażbyGrzegorza Gałczyńskiego i Pawła Skotarka z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, Dominica Patellę z Grupy Banku Światowego, Joannę Świderską z CentrumUnijnych Projektów Transportowych, Mateusza Figaszewskiego z firmy Solaris czyCarstena Bermiga współpracującego z Elżbietą Bieńkowską w ramach KomisjiEuropejskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jeden z paneli dotyczył także planowania elektromobilności zuwzględnieniem potrzeb mieszkańców. Temat z perspektywy Gdyni przedstawiliAlicja Pawłowska i Paweł Kimel z Samodzielnego Referatu Projektów Unijnych iZarządzania Mobilnością gdyńskiego Urzędu Miasta.
Film z Urban E-Mobility Forum 2019 można zobaczyć TUTAJ
„