E-papierowe rozkłady na sześciu warszawskich przystankach
Tramwaje Warszawskie zamontowały kolejne e-papierowe rozkłady jazdy w Polsce.
Z dynamiczną informacją, podłączone do zaawansowanego systemu prognozującego, kiedy przyjedzie tramwaj. Działają on-line w kilku miejscach Warszawy, a teraz trwają ich testy.
Pierwszy już jest
Już działa pierwszych sześć e-papierowych rozkładów jazdy. Pierwsze dwa zostały zamontowane na przystankach tramwajowych przy Muzeum Powstania Warszawskiego. Kolejne znalazły się w przy placu Zawiszy, przy stacji Metro Marymont i na przystanku Dworzec Gdański. Każda z nich składa się z dwóch części – na pierwszej jest rozkład jazdy linii tramwajowych z godzina i minutą odjazdu kolejnego pojazdu. Przypomina zwykłą wydrukowaną kartkę jaką widzimy od lat na przystankach. Na drugiej części jest dynamiczna informacja – za ile minut rzeczywiście przyjedzie kolejny tramwaj i w jakiej kolejności. Ta informacja jest odświeżana co kilkanaście sekund.
Rozkłady jazdy wykorzystujące e-papier mogą być zmieniane centralnie z jednego miejsca, niemal od ręki. Są podłączone do sieci. Nie trzeba odwiedzać przystanków, naklejać i wymieniać wcześniej wydrukowanych kartek, co zajmuje czas i angażuje wielu pracowników. Druga część tablicy, gdzie wyświetlają się kolejne odjazdy tramwajów w czasie rzeczywistym, jest zasilana danymi z GPS. Tramwaje Warszawskie mają system, który wykorzystuje informacje z satelitarnych nadajników umieszczonych w tramwajach. System przetwarza dane i dlatego można przewidzieć, za ile minut na przystanek podjedzie tramwaj. System informuje o rzeczywistym czasie przyjazdu tramwaju – dane można odczytać także w smartfonie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sporo zalet
Nowe rozkłady jazdy oprócz tego, że dostarczają aktualne informacje mają inne zalety. W odróżnieniu do tradycyjnych monitorów zużywają bardzo mało energii. Ich baterie wystarczają na pracę bez zasilania nawet przez siedem dni. Ponieważ nie świecą, w ogóle nie męczą wzroku. Ta zaleta jest znana tym, którzy czytają książki na czytnikach e-papierowych.
W nowych rozkładach nie ma też żadnych reklam, gwałtownie zmieniających się obrazów, są one czystą informacją. I jest to kolejna zaleta, gdy jesteśmy bezustannie zalewani niepotrzebnymi treściami.
-„E-papierowe rozkłady jazdy to kolejny sposób na wykorzystanie danych, które przetwarza i zbiera dział IT w Tramwajach Warszawskich. Innym sposobem jest przyśpieszanie przejazdów tramwajów przez miasto z pomocą tramwajowej zielonej fali. Testy nowego systemu potrwają kilka miesięcy, będziemy sprawdzali, jak działają same wyświetlacze. Ale będziemy też weryfikowali wraz z Zarządem Transportu Miejskiego, co zmienia rezygnacja z tradycyjnych rozkładów, jak to wpływa na finanse i sposób pracy pracowników – informują Tramwaje Warszawskie.