Dzień Podróżującego Konsumenta
27 czerwca (piątek) po raz kolejny odbędzie się akcja „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Urząd Transportu Kolejowego wspólnie z Europejskim Centrum Konsumenckimna Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin organizuje spotkanie o charakterze edukacyjnym. Eksperci ECK będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej. Przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego m.in. udzielą porad dotyczących praw pasażerów w ruchu kolejowym. Przez cały czas funkcjonowania stoisk pasażerowie będą mogli zadawać pytania. Wszelkie informacje i porady będzie można uzyskać bezpłatnie. -„Po raz kolejny postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom-konsumentom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów –mówi Piotr Stańczak, Dyrektor ECK w Polsce – Wydarzenie tego typu jest organizowane w czerwcu br. także przez większość spośród 30 centrów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net)”–dodaje. Patronat nad wydarzeniem objęli: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Harmonogram akcji:
10.00 –15.00 Porady konsumenckie ECK i UTK w hali głównej Dworca Centralnego
10.00 –15.00 Porady konsumenckie ECK na lotnisku Warszawa Modlin
Więcej informacji o prawach przysługujących podróżującym konsumentom TUTAJ