Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dynamiczny rozkład jazdy w Łodzi

infotrans
15.12.2015 13:53

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska i Grzegorz Nita, dyrektorZarządu Dróg i Transportu, przejechali kontrolnie w poniedziałek rano,tramwajem linii nr 10 z Olechowa do centrum miasta. Skład pokonał trasę wczasie zgodnym z rozkładem jazdy.

W miniony weekend nastąpiło już wpięcie nowych GPS-ów wewszystkich autobusach i tramwajach do systemu sterowania ruchem i informacjipasażerskiej, które zaczęły poprawniej funkcjonować.

Dyrektor ZDiT Grzegorz Nita zapewnia, że system sterowaniaruchem został już odebrany w całości, więc pozostaje tylko czekać na kompletnedostrojenie i jego optymalizację, co powinno nastąpić w najbliższym czasie.

W ramach Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem:

– działa monitoring na skrzyżowaniach;

– można już sterować sygnalizacją świetlną;

– operatorzy kontrolują pracę na wielu skrzyżowaniachwpiętych do systemu;

– ustawiany jest priorytet przejazdu dla komunikacjimiejskiej;

– wyświetlane są komunikaty na tablicach elektronicznych dlakierowców;

– działa większość tablic informacji pasażerskiej naprzystankach;

– uruchomione zostało centrum sterowania ruchem (nazdjęciach).

Trwa optymalizacja pracy systemu, która jest zadaniemczasochłonnym i żmudnym. Trwają także odbiory poszczególnych elementów systemu.Jest wiele uwag do wykonawcy, które są na bieżąco zgłaszane. Wiele z nichwykonawca zobowiązał się poprawić do przyszłego tygodnia. Dotyczą one np.tablic na przystankach ? nie wszystkie działają poprawnie. Miasto czeka takżena opinie od mieszkańców, kierowców, policji i innych służb, pracowników MPK.

Wykonawca wspólnie z pracownikami ZDiT pracuje nadoptymalizacją systemu. Priorytetem w tych pracach jest poprawa sytuacji natakich skrzyżowaniach, jak: Bandurskiego/Włókniarzy, Włókniarzy/Legionów,Narutowicza/Kopcińskiego.

Uruchomiony system jest największym w Polsce. Porównywalneprojekty zdecydowanie poprawiły komunikację miejską i prywatną w wieluEuropejskich miastach, np. Wiedeń

Co daje system?

– niemal 80 skrzyżowań jest objętych monitoringiem.

– 240 skrzyżowań (niemal wszystkie w Łodzi) pracować będziebardziej wydajnie poprawiając płynność ruchu różnych użytkowników. Skrzyżowaniawyposażone są w nowe sygnalizatory, pętle indukcyjne, detektory, czujniki.Światłowodem połączone są z centrum sterowania.

– Komunikacja miejska kursować będzie z pierwszeństwem copozwoli wyeliminować opóźnienia.

– System informacji pasażerskiej na blisko 140 przystankachwyświetlać będzie informacje o godzinach kursowania pojazdów MPK.

– 9 tablic zmiennej treści pozwala informować kierowców np.o utrudnieniach na drogach.

– 120 kamer odczytujących tablice rejestracyjne pozwalawyliczać czas przejazdu między skrzyżowaniami, a dane trafiające do systemupozwalają na jego optymalizację.

– Uruchomiono nowoczesne centrum sterowania ruchem nadrogach.