Dynamiczny rozkład jazdy w Łodzi
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska i Grzegorz Nita, dyrektorZarządu Dróg i Transportu, przejechali kontrolnie w poniedziałek rano,tramwajem linii nr 10 z Olechowa do centrum miasta. Skład pokonał trasę wczasie zgodnym z rozkładem jazdy.
W miniony weekend nastąpiło już wpięcie nowych GPS-ów wewszystkich autobusach i tramwajach do systemu sterowania ruchem i informacjipasażerskiej, które zaczęły poprawniej funkcjonować.
Dyrektor ZDiT Grzegorz Nita zapewnia, że system sterowaniaruchem został już odebrany w całości, więc pozostaje tylko czekać na kompletnedostrojenie i jego optymalizację, co powinno nastąpić w najbliższym czasie.
W ramach Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem:
– działa monitoring na skrzyżowaniach;
– można już sterować sygnalizacją świetlną;
– operatorzy kontrolują pracę na wielu skrzyżowaniachwpiętych do systemu;
– ustawiany jest priorytet przejazdu dla komunikacjimiejskiej;
– wyświetlane są komunikaty na tablicach elektronicznych dlakierowców;
– działa większość tablic informacji pasażerskiej naprzystankach;
– uruchomione zostało centrum sterowania ruchem (nazdjęciach).
Trwa optymalizacja pracy systemu, która jest zadaniemczasochłonnym i żmudnym. Trwają także odbiory poszczególnych elementów systemu.Jest wiele uwag do wykonawcy, które są na bieżąco zgłaszane. Wiele z nichwykonawca zobowiązał się poprawić do przyszłego tygodnia. Dotyczą one np.tablic na przystankach ? nie wszystkie działają poprawnie. Miasto czeka takżena opinie od mieszkańców, kierowców, policji i innych służb, pracowników MPK.
Wykonawca wspólnie z pracownikami ZDiT pracuje nadoptymalizacją systemu. Priorytetem w tych pracach jest poprawa sytuacji natakich skrzyżowaniach, jak: Bandurskiego/Włókniarzy, Włókniarzy/Legionów,Narutowicza/Kopcińskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Uruchomiony system jest największym w Polsce. Porównywalneprojekty zdecydowanie poprawiły komunikację miejską i prywatną w wieluEuropejskich miastach, np. Wiedeń
Co daje system?
– niemal 80 skrzyżowań jest objętych monitoringiem.
– 240 skrzyżowań (niemal wszystkie w Łodzi) pracować będziebardziej wydajnie poprawiając płynność ruchu różnych użytkowników. Skrzyżowaniawyposażone są w nowe sygnalizatory, pętle indukcyjne, detektory, czujniki.Światłowodem połączone są z centrum sterowania.
– Komunikacja miejska kursować będzie z pierwszeństwem copozwoli wyeliminować opóźnienia.
– System informacji pasażerskiej na blisko 140 przystankachwyświetlać będzie informacje o godzinach kursowania pojazdów MPK.
– 9 tablic zmiennej treści pozwala informować kierowców np.o utrudnieniach na drogach.
– 120 kamer odczytujących tablice rejestracyjne pozwalawyliczać czas przejazdu między skrzyżowaniami, a dane trafiające do systemupozwalają na jego optymalizację.
– Uruchomiono nowoczesne centrum sterowania ruchem nadrogach.
„