Dwóch chętnych na dokończenie SDIP w Pile
Jest szansa, że uda się dokończyć budowę systemu informacji pasażerskiej w Pile. Poprzednim razem przetarg został unieważniony, bowiem najtańsza ze złożonych ofert przekraczała możliwości budżetowe miasta.
Urzędnicy rozpisali ponowny przetarg i w dniu 5 sierpnia otworzyli dwie oferty od:
- Pixel sp. z o.o. – cena 4 672 874,55 PLN,
- MYDIR.PL COMPANY sp. z o.o. – cena 3 997 500,00 PLN.
Tym razem miasto ma przygotowane 4 082 860,47 PLN brutto na sfinansowanie inwestycji. Oznacza to, że jedna z ofert mieści się w budżecie zamawiającego, a więc jej wybór powinien być formalnością. Czekamy zatem na akceptację. Dodajmy, że zamówienie realizowane jest w ramach dwóch projektów dofinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Są to projekty pod nazwami: „Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile” oraz „Wspieranie gospodarki niskoemisyjnej poprzez poprawę mobilności miejskiej w Pile”. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 205 dni od dnia podpisania umowy.
NIEDOKOŃCZONY SDIP
Miasto w październiku 2018 roku zawarło umowę z mpTechnology sp. z o.o., której przedmiotem była budowa i wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. W marcu 2019 roku zamawiający odstąpił od umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Do czasu odstąpienia dotychczasowy wykonawca zrealizował jedynie część robót na przystankach. Roboty te obejmowały wykonanie przyłączy elektroenergetycznych i konstrukcji wsporczych oraz roboty rozbiórkowe, ziemne i odtworzeniowe. Jednak zostały one przerwane po odstąpieniu od umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
PRACE DO WYKONANIA
Piła postawiła przed nowym wykonawcą następujące zadania do realizacji:
- dostawa, montaż i rozruch 31 wielowierszowych dwustronnych elektronicznych tablic informacyjnych na przystankach wraz z oprogramowaniem sterującym oraz wykonaniem niezbędnych robót budowlanych obejmujących wykonanie przyłączy elektroenergetycznych i konstrukcji wsporczych oraz roboty rozbiórkowe, ziemne i odtworzeniowe,
- dostawa, montaż i konfiguracja kompletu urządzeń pokładowych SDIP w 48 (46+2) autobusach MZK Piła Sp. z o.o., w tym: komputerów pokładowych pojazdu z interfejsem kierowcy, tablic wewnętrznych LED, paneli LCD, modułów głosowych zapowiedzi przystanków, przycisków „panic alert”,
- dostawa, montaż i konfiguracja urządzeń w zajezdni MZK Piła wyposażenia Centrum Danych wraz z serwerami i infrastrukturą programową, wyposażenia Centrum Nadzoru Ruchu wraz ze stanowiskami komputerowymi i oprogramowaniem sterującym, systemu łączności,
- dostawa, montaż i konfiguracja urządzeń na stanowisku pracownika służb miejskich w siedzibie Straży Miejskiej w Pile,
- dostawa, konfiguracja i uruchomienie aplikacji mobilnej oraz strony www dla pasażerów, prezentujących dynamiczną informacje pasażerską w czasie rzeczywistym na mapie cyfrowej,
- uruchomienie łączy komunikacyjnych pomiędzy poszczególnymi komponentami systemu i integracja z zewnętrznymi systemami informatycznymi,
- wykonanie wszystkich niezbędnych prób, badań, sprawdzeń i rozruchów,
- szkolenia personelu w zakresie prawidłowej obsługi systemu, zgodnie z Projektem Wykonawczym Systemu Teleinformatycznego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej dla miasta Piły,
- rozruch całego systemu.
W stosunku do przetargu z 2018 roku Piła zrezygnowała z realizacji części (14 sztuk) tablic i wszystkich (5 sztuk) infokiosków.