Dwie oferty na zbadanie stanu komunikacji w Poznaniu
ZTM Poznań, tak jak w mijającymroku, również i w przyszłym roku chce mieć wiedzę o jakości i funkcjonowaniukomunikacji miejskiej.
W tym celu organizator przewozów szukał firmy, która byzbadała i oceniła standardy jakości w komunikacji miejskiej w Poznaniu naliniach komunikacyjnych miejskich oraz na liniach komunikacyjnych realizowanychw ramach porozumień międzygminnych. Poszukiwania odbywały się w drodzeprzetargu nieograniczonego i skutkowały złożeniem w tym postępowaniu dwóchofert:
-
LPW Sp. z o.o. – cena516 600,00 PLN,
-
IKHAKIMA M. Hanelik – cena479 940,00 PLN.
ZTM zamierza przeznaczyć nasfinansowanie zamówienia kwotę 479 700,00 PLN. To oznacza, że jedna zofert prawie zmieściła się w budżecie zamawiającego.
Czekamy więc na dalszeruchy zamawiającego, a czas nagli, bo planuje się, że realizacja zamówienianastąpi w okresie od 1 stycznia do końca przyszłego roku.
Autobusy, tramwaje, przystanki i kasowniki pod lupą
Zakres zamówienia obejmuje wszczególności sprawdzenie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– stanu przystankówkomunikacyjnych: tramwajowych, autobusowych oraz dworców – kontrole będąprzeprowadzane pod względem: wyposażenia informacyjno-drogowego przystanków,stanu technicznego urządzeń przystankowych, czystości i porządku,
– stanu taboru obsługującegolinie komunikacyjne – czystość powierzchni zewnętrznych i wnętrza pojazdów,kompletność informacji pasażerskiej (tablice informacyjne zewnętrzne iwewnętrzne, zapowiedzi głosowe przystanków, przepisy taryfowe i porządkowe).Kontroli mają podlegać wszystkie tramwaje oraz autobusy operatorówobsługujących linie komunikacyjne na obszarze miasta Poznania oraz na obszarzeobjętym porozumieniami międzygminnymi. Liczba kontroli w skali miesiąca mawynieść nie mniej niż 456 w zakresie kontroli tramwajów (pociągów) i nie mniejniż 646 w zakresie kontroli autobusów,
– sprawności technicznejkasowników biletów papierowych, kasowników PEKA oraz mobilnych automatówbiletowych – sprawdzane mają być w szczególności czytelność i aktualnośćwydruku biletów papierowych, a także czas podawany w automatach i kasownikachPEKA,
– naruszeń zdefiniowanychstandardów usług przewozowych – chodzi tu o obowiązki prowadzących pojazdywobec pasażerów, a także obowiązki przewoźnika względem zamawiającego.
Kontrole winny być w pełniudokumentowane w zależności od badanego wskaźnika jakości. Dokumentacja madotyczyć: daty i godziny kontroli, nazwy rejonu Miasta Poznania, nazwy gminy,nazwy i numeru przystanku, nazwy zajezdni, numeru linii komunikacyjnej, numerubocznego pojazdu, oceny poszczególnych elementów składowych wzorów wskaźników,właściwej dokumentacji fotograficznej, itp. Wykonawca będzie zobligowany doprzekazywania zamawiającemu wyników kontroli w postaci sprawozdaniamiesięcznego w wersji papierowej.
„