Dwie oferty na projekt przystanków w Szczecinie i okolicach
Dwa biura z Gdańskazłożyły oferty na projektowanie 24 z 40 przystanków węzłowych SzczecińskiejKolei Metropolitalnej.
Architekci będą mieli rok na zaprojektowanie infrastrukturysłużącej przyszłym pasażerom – zarówno części samych przystanków, jak i węzłowychparkingów samochodowych i rowerowych. Na zadanie SSOM przeznaczył kwotę 3,14mln złotych brutto.
We wtorek, 23 sierpnia 2018 roku komisja przetargowa podkierownictwem Elżbiety Ostatek- Zastępcy Dyrektora Biura SSOM , otworzyłakoperty z ofertami.
Pierwszą złożyła firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o. nakwotę 4,55 miliona złotych brutto – mówi przewodnicząca komisja. – Drugapropozycja także pochodzi z Trójmiasta. Złożyło ją Biuro Projektów BudownictwaS.A. z Gdańska. Chcą zrealizować to zadanie za 2,6 miliona złotych brutto.
W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lubzmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej KoleiMetropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.
– Większość z nich będzie połączeniem przystanku kolejowego,modernizowanego przez PKP PLK, z budowanym przez nas przystankiem komunikacjimiejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu Park&Ride,Bike&Ride – tłumaczy Roman Walaszkowski, Dyrektor Biura SSOM. – W sumie naterenie Szczecina powstanie 630 nowych miejsc parkingowych dla rowerów i 1879dla samochodów osobowych.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego jestliderem projektu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Partnerami są PKPPolskie Linie Kolejowe SA, Województwo Zachodniopomorskie, gminy: Szczecin,Police, Gryfino, Goleniów, Kobylanka, Stargard oraz Miasto Stargard.
Wartość przedsięwzięcia, obejmującego modernizację liniikolejowych oraz przebudowę i budowę węzłów przesiadkowych, wynosi 740 milionówzłotych, z czego 85 procent, czyli 512 milionów złotych pochodzi zdofinansowania unijnego. Resztę pokryją proporcjonalnie partnerzy projektu.
„