Dwie oferty na kontrole biletów Przemyślu
Gdyński Rewizor vs. poznański Wierzyciel w kontrolerskim przetarguMiejski Zakład Komunikacji w Przemyślu.
Miejski Zakład Komunikacji w Przemyślu otworzył 16 grudnia ofertyw przetarg, którego przedmiotem jest wykonywanie usługi polegającej naprowadzeniu kontroli biletów i dokumentów za przewóz osób w autobusachkomunikacji miejskiej MZK oraz windykacja i egzekucja należności z tytułu jazdybez ważnego biletu papierowego lub elektronicznego.
To już drugie podejście zamawiającego do znalezieniawykonawcy. Wcześniej się nie udało, bowiem jedyna ofert jaką złożyła CPWindykacja Sp. z o.o. nie mieściła się w budżecie MZK. Ogłoszono więc szybkopowtórny przetarg. Zamówienie będzie realizowane przez okres 12 miesięcypocząwszy od 1 stycznia 2020 roku.
Dwie oferty
Tym razem jest spora szansa na umowę. Budżet zamawiającegona ten cel to 120000 PLN brutto. W przetargu wpłynęły dwie oferty:
-
od firmy Rewizor z Gdynia na sumę 219292, PLN brutto(!);
-
od firmy Wierzyciel z Poznania na sumę 117489,60 PLNbrutto.
Zamawiający oceni teraz oferty z uwzględnieniem dwóchkryteriów: ceny (80%) oraz systemu elektronicznego (20%), jednak wszystko wskazuje,że to właśnie firma z Wielkopolski będzie sprawdzała bilety w Przemyślu.
Kontrola według MZK
Przez jedną kontrolę biletów MZK rozumie wejście co najmniejjednego kontrolera do pojazdu zamawiającego, sprawdzenie, czy wszyscypasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd, a wprzypadku przejazdu ulgowego lub bezpłatnego, dokumenty potwierdzające prawo dokorzystania z ulgi, oraz potwierdzenie przeprowadzenia kontroli.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Następnakontrola odbywać się ma w innym autobusie lub – w przypadku kontroli nakońcowych przystankach trasy autobusu – po rozpoczęciu nowego kursu.Prowadzenie kilku kontroli pod rząd na tym samym kursie będzie traktowane jakojedna kontrola.
Wymagania zamawiającego
Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia przeprowadzanychkontroli we wszystkie dni tygodnia, o różnych porach z równomiernym ichrozłożeniem na wszystkich liniach, uwzględniając całą trasę przejazdu autobusów(od przystanku początkowego do przystanku końcowego), w czasie realizacjirozkładu jazdy przez pojazdy komunikacji miejskiej. Wykonawca musi posiadaćsystem elektroniczny, w którym rejestrowane będzie bieżące wykonanie usług.System ten powinien zapewniać w czasie rzeczywistym dostęp do statystyki prowadzonychkontroli, wykaz opłat dodatkowych i manipulacyjnych nałożonych, opłaconych,nieopłaconych i anulowanych, a także statystyki pracy poszczególnychkontrolerów, zawierające informacje o wykonanych kontrolach i uwzględnieniemczasu, lokalizacji i linii autobusowej, oraz informacje o nałożonych opłatach.
Ponadto, firma która wygra przetarg zobowiązana będzie do bieżącej obsługipasażerów poprzez zapewnienie co najmniej dwóch punktów przyjmowania opłat,czynnych 5 dni w tygodniu, w tym jednego punktu czynnego co najmniej do godziny17:00. Oprócz tego ma zostać uruchomiony co najmniej jeden punkt przyjmowaniaskarg i reklamacji, czynny co najmniej 3 dni w tygodniu, w tym co najmniej 1dzień w godzinach porannych (od godziny 7:00), i 1 dzień w godzinachwieczornych (do godziny 18:00). Niezależnie od powyższego wykonawca ma zazadanie uruchomienie infolinii dla pasażerów, czynnej w godzinach co najmniejod 6:00 do 22:00.
„