Drugie podejście i niższe ceny. Białystok zaoszczędzi na rozbudowie SDIP
W dniu 12 sierpnia białostoccy urzędnicy otworzyli oferty w przetargu nieograniczonym na rozbudowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej.
To drugie postępowanie przetargowe miasta, po tym jak pierwsze zostało unieważnione. Zamówienie jest dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Opłacalne drugie podejście
Do miasta wpłynęły oferty od dwóch podmiotów:
- Datamed S. r. l. – cena 4 058 920,00 PLN brutto,
- Pixel sp. z o.o. – cena 3 796 007,55 PLN.
Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu startowały również te same firmy, a ich ceny ofertowe wynosiły odpowiednio 4 551 049,00 PLN i 4 399 833,00 PLN. To duże różnice w stosunku do obecnych cen – na korzyść zamawiającego. I jeszcze budżet przeznaczony na realizację inwestycji, który nie zmienił się i nadal wynosi 4 443 375,00 PLN. W tej sytuacji wybór najkorzystniejszej oferty wydaje się być formalnością.
Zakres zamówienia
Przypomnijmy, że zakres zamówienia obejmuje:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- zaprojektowanie i dostawę trzech typów fabrycznie nowych tablic informacji pasażerskiej typ 1, typ 2 i typ 3 wraz z oprogramowaniem zarządzającym (SDIP2), montaż, wdrożenie i serwis w okresie trwania gwarancji,
- wykonanie dokumentacji wraz z uzyskaniem wszystkich pozwoleń na realizację elektrycznych przyłączy zasilania dostarczonych tablic do sieci miejskiej,
- integrację tablic już zainstalowanych u zamawiającego na poziomie oprogramowania zarządzającego SDIP2,
- dostarczenie i serwis gwarancyjny responsywnego (RWD) serwisu www dla pasażerów,
- dostawę i montaż, serwis gwarancyjny beaconów w tablicach typ 1, typ 2 i typ 3,
- opracowanie, udostępnienie i serwis gwarancyjny aplikacji na smartfony wykorzystującej do generowania informacji pasażerskiej m.in. odczyt sygnałów z beaconów zainstalowanych na przystankach oraz w autobusach.
Typy tablic
Miasto wyróżniło 3 typy tablic, które ma dostarczyć zamawiający.
Tablice typu 1 to 25 sztuk dwustronnych ekranów, których zadaniem będzie prezentacja informacji o odjazdach autobusów w zakresie najbliższych 30 minut. Tablice te będą wykonane w technologii LED SMD, z wysokiej jakości diod koloru bursztynowego.
Tablice typ2 to to 12 sztuk tablic jednostronnych (tzw. e-papier), zasilanych z panelu solarnego.
I wreszcie tablice typu 3 to 6 sztuk tablic jednostronnych umieszczonych w tunelu pieszo-rowerowym przy centrum przesiadkowym. Będą to kolorowe ekrany typu TFT LCD o przekątnej od 32 do 40 cali.