Druga medialna kampania transportu publicznego
W światowych mediach trwa właśnie druga fala kampanii proponujące podróżowanie transportem publicznym, która została zorganizowana przez UITP oraz UNEP –Program Narodów Zjednoczonych ds. Ochrony Środowiska. Przypomnijmy, że pierwsza kampania reklamowa w TV zachęcająca do korzystania z komunikacji publicznej miała miejsce w 2005 r. UITP zachęcone jej sukcesem od tego momentu co roku organizuje medialną kampanię promującą podróżowanie komunikację zbiorową. W tym roku udało nawiązano współpracę z UNEP i wspólnymi siłami zrealizować, a następnie wyemitować reklamówkę. Pierwsza jej emisja miała miejsce na początku roku. Druga fala kampanii jest elementem przygotowań do obchodów Światowego Dnia Ochrony Środowiska. Film można obejrzeć pod adresem: www.uitp.org/theworldisyourhome, a także w takich opiniotwórczych stacjach jak: BBC, CNBC, CNN, EuroNews, Sky News, E Enterteiment, TV5 i Bloomberg. Łącznie w czerwcu br. spot zostanie wyemitowany 468 razy, co daje wynik 156 reklamówek na dzień.
W kampanii zwrócono uwagę na to, że wybór komunikacji pomoże zmniejszyć emisję do atmosfery dwutlenku węgla, który to przyczynia się do zmiany klimatu na ziemi. Dwutlenek węgla (CO2) to jeden z podstawowych gazów szklarniowych, który w dużym stopniu przyczynia się do zmiany klimatu. Większość CO2 jest uwalniana do atmosfery ze spalania paliw kopalnych. Około 95% energii dla transportu jest wytwarzanych właśnie z nich, stąd oczywistym jest, że transport jest głównym emiterem dwutlenku węgla do atmosfery. Około 50% wszystkich miejskich podróży nie przekracza odległości 5 kilometrów. Jeśli więc skorzystalibyśmy z podróży transportem publicznym, w miejsce podróży samochodem, możemy przyczynić się do redukcji negatywnego wpływu na środowisko.
–„Wiemy, że wielu mieszkańców miast zdaje sobie świetnie sprawę z faktu, że zmiany klimatu wynikają ze wzrostu zanieczyszczenia, co budzi zaniepokojenie co do przyszłości następnych pokoleń”–stwierdził Rat, sekretarz generalny UITP. –„Chcielibyśmy ich uświadomić, że korzystanie z transportu publicznego jest sprzymierzeńcem w walce przeciwko zmianom klimatycznym. Chcemy im umożliwić podjęcie słusznej decyzji.”
Reklama nazwana „Głos rozsądku (lat 6)”powstała w stylu dziecięcej kreskówki, na świat patrzymy oczyma małej dziewczynki. To nadaje reklamie emocjonalny wydźwięk. Spot niesie w sobie przesłanie – “Świat jest Twoim domem. Zaopiekuj się nim.”Materiał został wyprodukowany przez McCann’a Ericsson’a i jest dostępny w językach angielskim, francuskim, niemieckim i hiszpańskim. Możliwie jest m.in. zrobienie wersji polskiej i jej edycja np. w lokalnym paśmie telewizji.