Dobre statystyki radomskiego SDIP
Liczba kursów nieprawidłowo wyświetlanych na tablicach Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej w Radomiu stanowi ułamek procenta wszystkich pokazywanych tam odjazdów autobusów miejskich. Tak wynika ze statystyk za czerwiec i lipiec tego roku. To zaprzecza ostatnim doniesieniom mediów, że cały system funkcjonuje niewłaściwie.
MZDiK w Radomiu na bieżąco analizuje działanie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Przykładowo w ciągu czerwca oraz lipca odnotowano łącznie 54 różne usterki. Dotyczyły one zaledwie ułamka procenta kursów wykonanych w tym czasie przez obu operatorów (MPK i spółki Michalczewski) – a jest tych kursów średnio ponad dwa i pół tysiąca w dni powszednie. Około 30 z powyższych usterek to przypadki przerwanej łączności między modułem odpowiedzialnym za łączność a serwerem systemu, czego efektem były nieprawidłowe informacje wyświetlane na tablicach stojących na przystankach (na przykład rozkładowy czas przyjazdu autobusu zamiast rzeczywistego). W większości przypadków ten brak łączności był spowodowany błędnym zalogowaniem się kierowców w systemie, zwłaszcza w czasie podmian na trasie. Operatorzy są jednak wyczuleni na tego typu sytuacje i stanowczo reagują, gdy kierowca w pośpiechu źle się zaloguje. Zaledwie dwa przypadki przerwanej łączności, które stwierdzono w czerwcu oraz lipcu, były natomiast spowodowane odpiętym kablem, który łączy moduł zawierający kartę SIM z modułem GPS. Ten zarzut padł ze strony pasażera, który po poprzednich artykułach napisał w tej sprawie list do jednej z radomskich gazet. Nieprawdą jest, że kable te są zamocowane w radomskich autobusach komunikacji miejskiej zbyt luźno lub samoistnie odpinają się na nierównych nawierzchniach dróg. Są one bowiem przykręcone śrubami i trzeba mocno się postarać, aby je odłączyć.
Nagrania zapowiedzi głosowych dla przystanków, które będą uruchomione w czasie Air Show, zlecono dawno temu (razem z nagraniami dla wszystkich pozostałych przystanków). Autor listu do gazety nie musi zatem martwić się o to, czy ktoś w MZDiK ewentualnie wpadnie na taki pomysł” (to cytat z tego listu). Głośność zapowiedzi przystankowych odtwarzanych w autobusach sprawdzana jest regularnie i na bieżąco. W tym tygodniu będą prowadzone kolejne takie kontrole w autobusach komunikacji miejskiej – zarówno dotyczące działania zapowiedzi głosowych, jak i klimatyzacji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„