Dlaczego linia 4A zostanie z likwidowana? ZKM Gdynia wyjaśnia
Linia 4A zapewniałapołączenie Gdyni z Portem Lotniczym w Gdańsku w sytuacji braku linii PomorskiejKolei Metropolitalnej i miała być zlikwidowana z chwilą uruchomienia przewozówna nowej linii kolejowej.
Ze względu na peryferyjne położenie stacji Gdynia WielkiKack oraz braku przystanku kolejowego na linii 201 w rejonie Redłowa,zdecydowano się na dalsze funkcjonowanie tej linii do czasu uruchomienia dwóchnowych przystanków kolejowych w Gdyni.
W 2016 r. na obsługę linii 4A zaplanowano 1,191 mln zł, alezła sytuacja ruchowa (zatory, wypadki) na jej trasie, powodowała koniecznośćwielokrotnego włączania dodatkowych, regulacyjnych autobusów rezerwowych, cozwiększało roczne koszty jej funkcjonowania do 1,4 mln zł. Permanentneangażowanie pojazdów rezerwowych na linię 4A zmniejszało też sprawność systemurezerw dla reszty sieci komunikacyjnej.
4A to jedna z najdłuższych linii w sieci ZKM w całościfinansowanych przez Gdynię. Np. linia 4F wobec 500 km wykonywanych przez 4A (9par kursów) dziennie pokonuje od 67 do 77 km. W nowym rozkładzie SKM będziewykonywać 18 par kursów z Gdyni przez Karwiny do Portu Lotniczego i 10 kursów zGdyni Głównej do Portu Lotniczego kursujących przez Wrzeszcz.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„