Cztery przeszkody do ustawy o ptz
2 lutego odbyło się kolejne posiedzenie zespołu dotyczącego propozycji nowelizacji ustawy o ptz. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wyraziło wątpliwości, czy zespół jest w stanie wypracować wspólne stanowisko w sprawie nowelizacji.
Minister Jerzy Szmidt zadał członkom pytanie, czy można określić obszary, w których zespół mógłby dokonać oceny własnych stanowisk i próbować dojść do jakiegoś konsensusu. I jednocześnie sam zaproponował cztery takie obszary:
1. Rozszerzenie uprawnień obywateli do przejazdów na podstawie uprawnień ustawowych w autobusach przewoźników, a tym samym przyznania przewoźnikom prawa do rekompensaty z tytułu przychodów z tego wynikającego.
2. Czy organizacja przewozów o charakterze użyteczności publicznej ma być dopuszczalna jedynie w sytuacji, kiedy nie funkcjonuje tam komunikacja na zasadach komercyjnych.
3. Czy wydanie decyzji potwierdzenia zgłoszenia przewozu ma być poprzedzona badaniami rynki, w jakim zakresie i na czyj koszt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4. Czy dopuścić możliwość wysadadznia pasażerów poza przystankami oraz czy umożliwić przedsiębiorcom zatrzymywanie się na przystankach innych niż określone w sposób dopuszczalny w tej chwili w ustawie o PTZ oraz rozporządzeniu o rozkładach jazdy.
Jak powedział nam PIGTSiS, członkowie zespołu niemal jednogłośnie oświadczyli, że w tych sprawach widzą możliwość wypracowania wspólnego stanowiska. Teraz czekamy na efekty.
„