Czatowali o zmianach na Białołęce

infotrans
14.12.2016 20:08

Zapraszamy do zapoznania się z zapisem czatu internetowego z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego Wiesławem Witkiem. Tematem czatu były propozycje zmian w układzie komunikacyjnym na Białołęce po przedłużeniu trasy tramwajowej.

Wieslaw_Witek: Dzień dobry wszystkim. Rozpoczynamy nasz chat dotyczący zmian w komunikacji miejskiej na Białołęce

apasz: Dlaczego, zgodnie z uchwałą Rady Warszawy w sprawie wyższości transportu szynowego nad szosowym, nie chce zapewnić Pan bezpośredniego połączenia Dąbrówki Wiślanej i Nowodworów ze stacją Płudy?

 Wieslaw_Witek: Postulat przyjmujemy i będziemy go analizowali. To są tylko propozycje. Wszystkie uwagi i postulaty od pasażerów są przez nas na bieżąco uważnie analizowane.

jędrula: Dlaczego wszystko ma być na korzyść os. Derby? 214 też tylko na Derby. A my na obrzeżach?

Wieslaw_Witek:  Na Derbach mieszka najwięcej osób i mamy stamtąd najwięcej postulatów dotyczących poprawy obsługi komunikacyjnej.

158532: W takim razie Panie Dyrektorze, najlepiej jakby 511 pozostało na dotychczasowej trasie – zwłaszcza od Obrazkowej w kierunku Młocin.

Wieslaw_Witek:  Trasa linii 511 się nie zmieni. Częstotliwość też zostanie taka sama.

mała_mi: Szanowny panie Dyrektorze, przerzucenie całej komunikacji z Nowodworów na tramwaj 2 jest złym pomysłem. Już teraz w godzinach szczytu ciężko wsiąść do tramwajów na przystanku Myśliborska, a na Świderskiej często jest to niemożliwe. Ludzie jadą jak sardynki. A tymczasem niektóre autobusy E-8 wożą sporo powietrza. Podoba mi się ekologiczne rozwiązanie tramwajowe, lubię komunikację szynową, lecz likwidowanie obecnej 101 jest problematyczne. Ciężko będzie wydostać się ludziom z okolic ul. Antalla, Picassa, by dojechać do Metra Młociny.

Wieslaw_Witek:  Planujemy dodatkowe kursy linii 2 z Tarchomina Kościelnego. Będziemy obserwować napełnienie tramwajów i reagować na bieżąco.

445639: Dlaczego nie puścić E-7 na Lewandów ? Wszystko jest pod Derby.

Wieslaw_Witek:  Dla mieszkańców tego obszaru proponujemy skrócenie czasu dojazdu do stacji metra Marymont linią 132 na zmienionej trasie.

apasz: Proszę podać nazwy osiedli i placówek oświatowych do których trzeba zapewnić dojazd autobusem 101, który ma zastąpić 511?

Wieslaw_Witek:  Wystąpienia radnego w imieniu mieszkańców rejonu przystanku Aluzyjna (?? – przyp. red.), przedszkole przy przystanku Winnica, Dom Samarytanina przy przystanku Braci Zawadzkich.

983046: Kategorycznie nie zgadzam się na zmianę trasy linii 735 z końcowego przystanku metro Marymont na Żerań FSO. Obecnie czas podróży z Zegrza do Centrum zajmuje 57 min. Gdyby nastąpiła zmiana czas ten wydłużył by się o 30 min – co za tym idzie tłumaczenie o udogodnieniach dla pasażerów jest w zupełności bezsensowe i jest kompletną bzdurą ! Takie brednie może mówić tylko ten człowiek który nigdy nie podróżował tą trasą. Kolejne nieprawdziwe tłumaczenie, największe opóźnienia powstają na moście Grota” ? nie prawda – po remoncie mostu opóźnienia tam są sporadyczne, występują tylko jeżeli jest jakaś kolizja. Największe opóźnienia powstają na ul. Płochocińskiej od przystanku Przyleśna do przystanku Białołęka.

Wieslaw_Witek:  Czas podroży 705 z przesiadką do metra do centrum jest jedynie o kilka minut dłuższy niż z przesiadką na Żeraniu do tramwaju 18 lub 20.

283820: Linia 101 to dobry pomysł ale wypadałoby też dać coś w zamian na Tarchomin

Wieslaw_Witek:  Utrzymanie kursowania linii 101 i E-8 spowoduje brak możliwości poprawy obsługi wschodniej Białołęki.

Łukasz: Zmiany dla połączeń do metra zarówno 1 i 2 linii w postaci E7 i E9 z punktu widzenia mieszkańców osiedli Lewandów i Brzeziny są słabe, E9 tracimy całkowicie, a dla mieszkańców Brzezin linia E7 staje się całkowicie bezużyteczna.

Wieslaw_Witek:  Na Głębockiej linię E-9 proponujemy zastąpić linią 132.

Act_Now: Dlaczego rozmawiamy tylko o godzinach szczytu? Transport zbiorowy ma też funkcję komunikacyjną poza nimi. 518 na długiej trasie dowozi nas do teatrów, kin, muzeów. Na debaty, do urzędów, na dworzec. Ma pełno istotnych funkcji, bez których najbiedniejsi czy osoby z wózkiem/na wózku będą odcięte od tych usług, bo przesiadki wołają o pomstę do nieba (estakady, długie przejścia, schody bez poręczy!). Dla Żerania i części Tarchomina 518 to jedyny sposób na uczestnictwo w życiu miasta. Proszę o pozostawienie 518 na długiej trasie. Bielany mają dwie linie do samego Wilanowa, a my nie możemy nawet mieć do centrum? To dzielenie warszawiaków na kategorie.

Wieslaw_Witek:  Najszybszy dojazd do centrum miasta zapewni z Nowodworów linia 2 z przesiadka do metra o każdej porze dnia i tygodnia.

928250: Czy zdają sobie Państwo sprawę z tego co się będzie działo na przystanku Konwaliowa jeżeli do autobusu 518 będą musiały się zmieścić: osoby jeżdżące nim na co dzień, pasażerowie 314 po połączeniu tych linii, pasażerowie 705, pasażerowie 735 i jeszcze nowi mieszkańcy Żerania, których z roku na rok przybywa kilka tysięcy?

Wieslaw_Witek:  Dlatego proponujemy poprawę częstotliwości kursowania linii 518.

hanspl: Dlaczego ZTM do tej pory nie zaproponował żadnego połączenia z tramwajem na Annopolu z resztą Białołęki? W czerwcu tego roku została zakończona inwestycja na ul. Szlacheckiej, która była brakującym odcinkiem pozwalającym sensownie połączyć ul. Białołęcką z Daniszewską. Trasa na tym odcinku jest na tyle szeroka że autobusy jeżdżące na linii 104 bądź 204 spokojnie by się zmieściły (chodzi o sam fakt wymiarów pojazdów). W kolejnym roku oddana będzie ul. Daniszewska – może jednak warto zawczasu już teraz puścić w tamtej okolicy linię, która ominie nawet poranne korki na Trasie Toruńskiej? Nadmieniam, że wrzucanie kolejnych autobusów na Trasę Toruńską nie ma już kompletnie sensu jeżeli nawet raz w tygodniu trasa totalnie stoi z powodu losowego wypadku.

Wieslaw_Witek:  Zgodnie z ustaleniami z Białołęką – autobus będzie mógł pojechać ul. Daniszewską dopiero po jej wydłużeniu do ul. Białołęckiej.

928250: Czy ZTM bierze pod uwagę dane demograficzne i wyniki ze swoich badań dla przystanku Konwaliowa? Skoro obecnie ludzie nie mieszczą się do 518, 705 i 735 też są przepełnione, to jak mają się zmieścić tylko do 518?

Wieslaw_Witek:  Propozycje są dostosowywane do zmieniającej się liczby pasażerów i uwzględniają liczbę posiadanego taboru.

L67: Moim zdaniem zmiany dla 527 są bardzo dobre. Skróci to dojazd tym autobusem i centrum i do centrum. Natomiast proponowane tu zmiany dla E7 są bardzo złe dla Derby gdyż ma to być szybka linia do metra, a nie linia robiąca dodatkowe kółka.

Wieslaw_Witek: W propozycji linie e-7 dedykujemy głównie ul. Głębockiej,  a linie 527 głównie ul. Skarbka z Gór.

445639: Podbijam pytanie o 120 – widział pan rano przystanek Internetowa?

Wieslaw_Witek:  Dla przystanku Internetowa proponujemy przyspieszenie dojazdu do centrum poprzez skrócenie trasy linii 132 do metra Marymont

Łukasz: Skoro E7 jest dedykowane ulicy Głębockiej, to czemu będzie omijać przystanek Jesiennych Liści?

Wieslaw_Witek: E-7 nie będzie omijać przystanku Jesiennych Liści.

Act_Now: 6000 mieszkań dla rodzin to nawet 18000 mieszkańców Żerania. Naprawdę mają jeździć samochodami? Przecież to rzut beretem od centrum! Póki nie powstanie Tramwaj wzdłuż Modlińskiej jakiekolwiek ograniczenia ruchu autobusów wzdłuż tej ulicy są ciosem nie tylko dla Żerania, ale i całej Białołęki oraz sąsiednich dzielnic.

Wieslaw_Witek: Nie planujemy ograniczania podaży miejsc w autobusach, wręcz przeciwnie – proponujemy zwiększenie częstotliwości 516 i 518. Wraz z zabudową tych osiedli będziemy reagować na bieżąco.

Ostrodzka: Z racji iż musze iść już na studia ponowię moją prośbę. Nie zabierajcie ul. Ostródzkiej autobusu 132. My studenci, uczniowie i wszyscy mieszkańcy również potrzebujemy dojazdu do Ośrodka kultury na Białołęce oraz Zielonej Białołęki. Nie jesteśmy jakimś odludziem. Rozumiem problem Derbów ale może trzeba pomyśleć o jakimś dodatkowym autobusie dla nich. Ul. Ostródzka również się rozrasta i potrzebuje dojazdu do Głębockiej.

Wieslaw_Witek: Z Ostródzkiej do metra Marymont proponujemy linie 134 bez wjazdu na Bródno oraz linie E-9.

Bronek: Nie wiem czy takie pytanie już padło. Co z komunikacją na ul. Białołęckiej na odcinku od Juranda do Wielkiego Dębu? Po zmianie trasy 104 został nam tylko 204. W tym rejonie powstaje wiele nowych osiedli. W tej chwili kończą budowę Viva Garden 2, za chwilę skończą 3, na rogu Danusi i Białołęckiej zaczynają budowę nowego osiedla. Na linii 204 jeździ krótki autobus. Jest szansa na poprawę komunikacji w tym rejonie?

Wieslaw_Witek: Nasz projekt zakłada zwiększenie częstotliwości 204 w godzinach szczytu.

hanspl: Nie odpowiedział Pan na moje pytanie dotyczące przyczyny dla której już teraz połączenie na Annopol do tramwaju nie jest realizowane? To że będzie Daniszewska jest oczywiste ale już teraz Państwo mają możliwość uruchomienia tam komunikacji.

Wieslaw_Witek:  Obecnie nie ma układu drogowego umożliwiającego takie polaczenie autobusem

983046: Wieslaw_Witek Linia 735 – dlaczego chce się robić zmianę na podróż „kilka minut dłużej” a nie poprawić na kilka minut krócej ?

Wieslaw_Witek:  Wycofanie linii 705 i 735 z Marymontu wynikało z konieczności zrobienia miejsca na pętli dla linii 134 i 518.

Łukasz:  Proszę o odpowiedź na moje pytanie odnośnie linii E7, w którym momencie ta linia będzie się zatrzymywać na przystanku Jesiennych Liści kursując rano w kierunku Dworzec Wileński?

Wieslaw_Witek: W ostatnim czasie został uzupełniony układ drogowy w rejonie Skarbka z Gór i Jesiennych Liści i mieszkańcy oczekują skrócenia czasu podroży przy wykorzystaniu tego nowego układu.

521161: Panie Dyrektorze, czy 101 po zmianie z 511 będzie miało dodatkowe przystanki na terenie Bielan? (chodzi przede wszystkim, poza Świderską o Prozy i Zajezdnię Żoliborz? To powinno wydłużyć czas dojazdu…)

Wieslaw_Witek:  W naszej propozycji linia 101 miałaby się zatrzymywać, jak każda zwykła linia, na każdym przystanku na trasie.

231532: W związku z brakiem odpowiedzi ponawiam pytanie: jakie są możliwości zmiany trasy 518 w obrębie centrum? była mowa po powrocie na stratą trasę do Pl. Trzech Krzyży. Czy ZTM ten wariant analizuje?

Wieslaw_Witek: Analizujemy ten postulat. Część głosów w sprawie linii 518 dotyczy zachowania trasy przez Trakt Królewski z pominięciem Dworca Centralnego.

513767: Czy 527 zostanie na Głębockiej?

Wieslaw_Witek:  W naszej propozycji linia 527 ma obsługiwać ul. Skarbka z Gór.

kam: Czy jest szansa na skierowanie linii N01 przez ul. Tarchomin-Odkryta-Dzierzgońska do pętli Nowodwory? Na ulicy Odkrytej jest jeden autobus nocny N13, który jedzie tylko w kierunku Dw. Centralnego.

Wieslaw_Witek: Dziękujemy za postulat. Przeanalizujemy go.

547606: Po raz kolejny pojawił się postulat mieszkańców Tarchomina, żeby przywrócić połączenie do Dworca Wschodniego, np. przedłużyć linię 516.

Wieslaw_Witek: Od Żerania FSO proponujemy korzystanie z tramwaju lub linii 509.

Konrad: Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie jaka przyspieszona linia dla Głębockiej bo pytanie padło już kilkanaście razy! Wcale nie E-7 bo to jest linia tylko w jedną stronę!

Wieslaw_Witek: W tej sprawie jest bardzo wiele głosów. Będziemy ten temat uważnie analizować.

547606: Uważa Pan, że przesiadka i noszenie bagaży jest wygodne? I tak z tramwaju czy 509 trzeba się przesiąść na Wileńskim, bo nic nie jedzie bezpośrednio na Dworzec Wschodni.

Wieslaw_Witek: Można tez dojechać linią 17 do dworca centralnego

123: A czy linię 518 można by podzielić na dwie aby było polaczenie z Tarchomina i do centrum?

Wieslaw_Witek:  Analizujemy również taką możliwość.

547606: Kiedyś istniała linia 144 i w oparach absurdu została zlikwidowana, dlaczego nie można jej przywrócić?

Wieslaw_Witek:  Dziś następczynią linii 144 jest linia 516. Proponujemy by kursowała częściej.

Konrad: Jeśli chcecie obciąć połączenia na Głębockiej to zostawcie przynajmniej E-7 na dotychczasowej trasie tak będzie sprawiedliwie. Nie może być tak że setki ludzi tracą szybki dojazd do metra bo to jest nie fair.

Wieslaw_Witek:  Żadnej decyzji póki co nie podjęliśmy. Wszystkie głosy i postulaty analizujemy gruntownie.

Act_Now: Skoro opisujecie zmiany 518 na Nowodworach jako „połączenie linii 314 z 518” to znaczy że odzyskacie 314 w godzinach szczytu. Wystarczy te konkretne autobusy puścić tylko do Marymontu, a resztę 518 zostawić bez zmian! To jedyna korekta, która nie wymaga innych, dotkliwych ograniczeń!

Wieslaw_Witek: Autobusy z linii 314 są zaplanowane do poprawy częstotliwości kursowania linii 516 w porannym szczycie.

275004: Czy w wariancie zaproponowanym przez @123 jest mowa o utrzymaniu aktualnej trasy i częstotliwości 518, a dodatkowo o kursach skróconych do Marymontu w szczycie? Byłby to bardzo dobry kompromis. 518 to jedna z najbardziej obłożonych linii i to na całej jego obecnej trasie.

Wieslaw_Witek:  Przypominam, że mamy ograniczoną liczbę wozów do obsługi miasta.

Łukasz:  Panie Dyrektorze proszę odpowiedzieć co z mieszkańcami Brzezin korzystającymi do tej pory z przystanku Jesiennych Liści ? Tracą oni E9, a E7 staje się dla nich bezużyteczne. Proszę odnieść się do tej sytuacji.

Wieslaw_Witek: Na przystanku Jesiennych Liści będą linie 527 i e-7 w obu kierunkach oraz e-9 w jednym kierunku.

apasz: Są pieniądze z UE, więc kiedy rozpocznie się przetarg na dokończenie odcinka tramwajowego do Winnicy?

Wieslaw_Witek: Przetarg na budowę linii z Nowodworów do Winnicy wraz z połączeniem ul. Światowida do Modlińskiej planujemy w pierwszym kwartale 2018 r. Rozpoczęcie robót – w trzecim kwartale 2018r. a zakończenie w czwartym kwartale 2019 r.

e-tam: Miasto się rozrasta, zwłaszcza na peryferiach. Wozów powinno być coraz więcej, a nie dawać jednym zabierając innym na zasadzie przykrótkiej kołderki.

Wieslaw_Witek:  Liczba autobusów jest uzależniona od budżetu na komunikację, jaki mamy do dyspozycji. Zwracam uwagę, że odzyskane autobusy z dublowania tramwaju chcemy skierować do obsługi Zielonej Białołęki.

e-tam: Rozumiem, że każdy z Modlińskiej chce mieć linię do metra taką jak 511, ale czy nie można przynajmniej w godzinach szczytu obok planowanego 101 puścić linię przyspieszoną/ekspresową dla najdalszych osiedli?

Wieslaw_Witek:  Linia 101 i 511 to ta sama linia i ta sama liczba wozów.

maciek: Kto wpadł na taki pomysł jak likwidacja autobusów bo jest tramwaj? W ostatnim czasie często jest awaria na trasie na Tarchomin Kościelny i co wtedy mamy stać na przystankach i marznąć

Wieslaw_Witek:  Awarie zdarzają się bardzo rzadko. Poza tym mając na uwadze racjonalne wykorzystanie środków budżetowych, autobusy chcemy przeznaczyć do obsługi innych rejonów dzielnicy.

PrzemysławN: Szanowny Panie Dyrektorze po obejrzeniu proponowanych zmian niestety likwidacja E-8 to błąd bo już w tym momencie jest straszny tłok na węźle Młociny i w autobusach i tramwajach. Jak autobusy znikną to podaż miejsc się zmniejszy o prawie 800 miejsc przy założeniu, że dodatkowy tramwaj będzie pojawiał się tam co 8 minut.

Wieslaw_Witek: W przypadku problemów będziemy się starali zwiększać częstotliwość linii 2.

Głębocka: Pozostawić linię ekspresową (przynajmniej jedną!) dla Głębockiej i Lewandowa!

Wieslaw_Witek: Dla Głębockiej zostaje linia e-7.

Głębocka: To nieprawda bo wcale nie zostaje!

Wieslaw_Witek: Prosimy o uważne zapoznanie się z projektem zmian. Proponujemy utrzymanie e-7 na Głębockiej w jednym kierunku (do centrum).

841068: Czy może pan odnieść się do zabrania dojazdu do metra mieszkańcom Nieporętu oraz okolic?

Wieslaw_Witek: Nie mamy technicznych możliwości pozostawienia wszystkich linii na pętli metro Marymont.

Warszawianka: A co z powrotem do domu na Głębockiej?!

Wieslaw_Witek: W szczycie popołudniowym linia E-7 również będzie obsługiwała Głębocką z przejazdem przez Skarbka z Gór.

275004: Mam propozycję związaną z pętlą na Marymoncie: zostawiamy 518 tak jak jest, 705 i 735 też. Ilość miejsca pozostaje bez zmian.

Wieslaw_Witek:  Wciąż brakuje miejsca dla linii 134.

513767: Co z mieszkańcami Lewandowa, tu rano jest paraliż a chcą państwo zabrać jeszcze 120 :-(:-(:-(:-(:-(

Wieslaw_Witek: Planujemy utrzymanie linii 120 na Lawendowej w godzinach szczytu.

513767: Szanowny Panie czy 527 ma mieć pętle Grodzisk??

Wieslaw_Witek:  Według propozycji tak. Będzie to nowa pętla wybudowana przez ZMID.

metro_bialoleka: Panie Dyrektorze ponawiam pytanie czemu nie można zostawić linii e-9 i e-7 jak obecnie? Co ze zwiększeniem częstotliwości linii 527 w weekend? Czemu nie można zrobić E-9 dwukierunkowej, a w weekend E-9 zrobić aby mieszkańcy Lewandowa i Derb mieli dojazd do Marymontu? Tramwaj za 5 lat, a paraliż za 1,5 roku, te zmiany są przecież chore. Nikt nie myśli o metrze, które tutaj jest bardzo potrzebne.

Wieslaw_Witek:  Zmiany maja na celu oczekiwane przez mieszkańców Skarbka z Gór skrócenie tras autobusów do centrum poprzez wyjazd bezpośrednio z ul. Skarbka z Gór w kierunku Śródmieścia.

989534: Nie ma zgody na likwidację komunikacji miejskiej na Głębockiej bo te zmiany które są proponowane to zwykła likwidacja! Zabranie 527, E7 (Tak! Bo pozostawienie w jedną stronę jest kpiną) i E( i pozostawienie tylko wolnej linii zwykłej 132 która jedzie 30 minut to likwidacja! Nie ma na to zgody.

Wieslaw_Witek: Też nie ma na to naszej zgody!

raf756: Widzę że Pan Wiesław Witek odpowiada tylko na niektóre wpisy

Wieslaw_Witek: Nie. Wpisów  jest tak dużo, ze na wszystkie nie jestem w stanie odpisać

Warszawianka: Mieszkańcy Głębockiej ruszamy w niedziele szturmem na konsultacje do BOKu przy Głębockiej 66! Nie zgadzamy się na takie zmiany!

Wieslaw_Witek: Jesteśmy otwarci na dyskusje i propozycje. Prosimy przedstawić konstruktywne propozycje w trakcie spotkania.

Rosiu: Panie Dyrektorze, ja mogę do skutku ponawiać pytanie o Jelonki, tylko chciałbym wiedzieć, czy mam szansę na odpowiedź, czy rozmawiamy tu tylko o Białołęce?

Wieslaw_Witek: Dziś rozmawiamy tylko o Białołęce.

513767: Co z ulicą Lewandów po godzinach szczytu i co z przystankiem Chudoby?

Wieslaw_Witek: Linia 132 będzie kursowała według naszej propozycji częściej i krótszą trasą do metra.

104498: 1/ Kiedy mają być wprowadzone nowe trasy i linie autobusowe? 2/ Dlaczego zabrano z Ostródzkiej linię 132 która było bezpośrednim dojazdem nie tylko do metra (tu zrekompensuje to E9), ale również do kolejki i tramwaju? 132 jeździło w godzinach szczytu co 10 min a w zamian ma być 134 które do tej pory jeździło krótkie (chyba że planujecie dać na tej linii autobusy przegubowe?) i ma jeździć co 15 min, od razu dodam że nowe 214 jedzie przez Bródno i nie jest dogodnym dojazdem do PKP

Wieslaw_Witek: Wprowadzenie zmian planujemy w przyszłym roku, w dostosowaniu do terminu otwarcia tramwaju do Nowodworów i infrastruktury drogowej na wschodniej Białołęce

maciek: Kiedy przyjedziecie się przejechać 511 by zobaczyć ze zmiana na 101 jest nieprzemyślana, by inaczej tego nie ująć

Wieslaw_Witek: Nasza propozycja wynika z postulatów mieszkańców o uruchomienie nowych przystanków dla linii 511

Karmelek: Panie Dyrektorze czy będzie zastępcza linia dla linii 132?

Wieslaw_Witek: Na ul. Ostródzkiej proponujemy zastąpienie linii 132 w dojeździe do Marymontu linią 134 na wydłużonej trasie oraz linią E-9. Liczba miejsc dla mieszkańców Ostródzkiej nie pogorszy się.

Łukasz: Panie Dyrektorze proszę o odpowiedź na pytanie jak czasowo zmieni się czas dojazdu z przystanku Jesiennych Liści do Dworca Wileńskiego ?

Wieslaw_Witek: Nie zmieni się.

maciek: Nie zawsze ktoś chce wsiąść akurat do tego autobusu. Zawsze będzie to szybciej. Zapewniam, że po zmianie dojazdu z Dąbrówki na Młociny bardzo się wydłuży.. a nie jak ktoś wskazywał 3 minuty

Wieslaw_Witek: Linia z wszystkimi przystankami nawet na żądanie to linia zwykła

Mag_bil: Szanowny Panie, uruchomienie dodatkowych przystanków autobusu 511 wydłuży nam czas jazdy o 10-13 minut – testowałam to

Wieslaw_Witek: Wydłuży o 2-3 minuty. Nie mogła Pani testować bo dziś linia 511 omija część przystanków

Wieslaw_Witek: Na ul. Ostródzkiej proponujemy zastąpienie linii 132 w dojeździe do Marymontu linią 134 na wydłużonej trasie oraz linią E-9. Liczba miejsc dla mieszkańców ul. Ostródzkiej nie pogorszy się

429353: Jeżdżę codziennie 518 i największe straty czasowe są na S8, więc powstaje pytanie co Państwo zamierzają z tym zrobić? Buspas na pewno jest rozwiązaniem, pytanie czy możliwym?

Wieslaw_Witek: Według naszych analiz największe straty są w Śródmieściu choć na S8 też bywają opóźnienia. Wytyczenie buspasa nie jest możliwe. Jest to trasa w zarządzie GDDKiA

lala: 134 to żadne rozwiązanie, co 15 minut? To jest niedopuszczalne

Wieslaw_Witek: Dodatkowo E-9 co 10 minut

Łukasz: Proszę mi powiedzieć jakim cudem się nie zmieni, skoro przystanek Jesiennych Liści będzie teraz przystankiem z którego E7 będzie startowało, jechało na osiedla Derby, Grodzisk, Lewandów i dopiero wracało Głębocką do Wileńskiego ?

Wieslaw_Witek: Łukasz z przystanku Jesiennych Liści do Dw. Wileńskiego w szczycie porannym będzie można jechać bezpośrednio linią E-7, bez objazdu ul. Skarbka z Gór

metro_bialoleka: To może Panie Dyrektorze porozmawiać GDDIK? Właśnie w sprawie buspasa, to by rozwiązało problem.

Wieslaw_Witek: Były w tej sprawie rozmowy. Rekomendowaliśmy takie rozwiązanie.

Piotr: Bardzo proszę pozostawić linię 518, która stanowi jedyne bezpośrednie połączenie Tarchomina ze Starym Miastem i Traktem Królewskim. Dojeżdżam tym autobusem niemal codziennie do pracy i poza szczytem nie stoi w korkach. Dlaczego prawie wszystkie autobusy z Tarchomina mają dowozić tylko do metra? Naprawdę nie wszystkim metrem jest po drodze, a przesiadki są uciążliwe. Niestety stwierdzam, że wbrew informacji na Państwa stronie dojazd do rejonu pl. Zamkowego, czy Uniwersytetu innymi środkami niż 518 jest dłuższy, a przy wykorzystaniu metra wymaga zawsze dwóch przesiadek, które znacząco zwiększają nieprzewidywalność czasu planowanej podróży. Zgadzam się, że dogodne połączenie z Dworcem Centralnym zapewnia tramwaj 17, dlatego korekta trasy 518 może być wskazana (np. zamiast na DW. Centralnym pętla przy pl. Trzech Krzyży). Mam nadzieję, że uwzględnią Państwo powyższe uwagi przy wprowadzaniu zmian.

Wieslaw_Witek: Metrem jest znacznie szybciej niż linia 518.

Mabstrakcja: Likwidacja autobusów z ulicy Lewandów to będzie wasz wielki błąd. Kiedy pada deszcz nie da się tamtędy przejść. Wytłumaczcie mi co mieszkaniec os. Lewandów II będzie miał w zamian? Dlaczego chcecie zabrać 120? A jak zlikwidujecie 132 to jak dostaniemy się do przychodni, które są w okolicy ul. Skarbka z Gór? (nie wszyscy jeżdżą samochodami)

Wieslaw_Witek: Nie planujemy likwidacji na ul. Lewandów.

429353: Tak się składa, że widziałem Państwa prezentację i na wykresie jasno było widać, że sumarycznie największe straty czasowe 518 notuje na S8. Jeżeli nie ma możliwości zrobienia buspasa, to proszę pomyśleć o innym rozwiązaniu.

Wieslaw_Witek: Pomyśleliśmy. Stad nasza propozycja w projekcie.

metro_bialoleka: I co z tych rozmów wyszło? Proszę drążyć temat, da się to zrobić, chociaż wiem, że jest problem w jednym miejscu, ale to jedyna szansa chociaż na trochę komfortu dla mieszkańców. Trzeba tylko chcieć i z uporem maniaka walczyć!

Wieslaw_Witek: Nasza propozycja nie została przyjęta.

166258: Proszę nie likwidować linii 511 – szybkiego autobusu dla mieszkańców Dąbrówki Wiślanej i Winnicy! Autobus 101, który będzie się zatrzymywał na każdym przystanku, wydłuży podróż o kilka minut do metra Młociny. Dlaczego każde Państwa zmiany oznaczają pogorszenie przemieszczania się po Warszawie?

Wieslaw_Witek: Jeszcze raz informuje, ze nasza propozycja wynika z postulatów mieszkańców chcących uruchomienia dodatkowych przystanków na trasie linii 511.

513767: Szanowny Panie, stan dróg na ulicy Berensona jest tragiczny, chcą państwo zlikwidować autobus 120, liczyliśmy raczej na dodanie czegoś pośpiesznego, nie da się suchą nogą dojść do 527 oddalonego o 0,7 km… kałuże takie że chce się płakać

Wieslaw_Witek: Mamy dużo głosów w sprawie rozszerzenia obsługi ul. Lewandow. Będziemy to analizować.

lala: E9 z przystankami na Ostródzkiej? Czy tylko przeleci Ostródzką, bo ja nic o przystankach nie słyszałam w obie strony? Nie! Tylko w jedną! To jak mam wrócić?

Wieslaw_Witek: Powrót do Ostródzkiej będzie możliwy przez ul. Głębocka linia E-9 lub linia 134 bezpośrednio.

maciek: Więc jak będzie? Mój postulat – proszę nie zmieniać trasy 511 zapraszam tu na osiedle wątpię by ktoś mnie nie poparł.

Wieslaw_Witek: Trasa linii nie zmieni się.

Piotr: Sprawdzałem to wielokrotnie w praktyce i jak już pisałem dojazd do rejonu pl. Zamkowego, czy Uniwersytetu innymi środkami niż 518 jest dłuższy, a przy wykorzystaniu metra wymaga zawsze dwóch przesiadek, które znacząco zwiększają nieprzewidywalność czasu planowanej podróży.

Wieslaw_Witek: Czas podróży z wykorzystaniem komunikacji szynowej nawet z przesiadkami jest w tej relacji krótszy i bardziej przewidywalny, inaczej niż w przypadku linii 518.

Łukasz: Panie Dyrektorze, a czy są w ogóle jakieś szanse na to żeby zostawić linie E9 tak jak teraz, żeby mieszkańcy ul. Głębockiej tez mogli z niej korzystać ?

Wieslaw_Witek: A co na to mieszkańcy Ostródzkiej?

Tomash: Szanowny Panie Wiesławie, likwidacja linii E8 i 101 nie jest dobrym pomysłem. Kilka razy brałem udział w awarii lub stłuczce i niestety jeśli nie będziemy mieć autobusu do metra Młociny będzie to problem. Pozdrawiam!

Wieslaw_Witek: W przypadku dłuższych wyłączeń ruchu tramwajowego uruchamiana jest niezwłocznie komunikacja autobusowa zastępcza.

metro_bialoleka: Ok nie została przyjęta, ale czemu nie można znów do rozmów wrócić? Proszę w to pójść ,to rozwiązanie nie tylko dla Zielonej Białołęki, a pomyślał Pan co będzie po oddaniu obwodnicy Marek? Przecież cała Trasa Toruńska będzie stała po horyzont, jak już mała stłuczka powoduje, że wszystko stoi od wjazdu na Głębocką. Proszę się również odnieść do reszty propozycji, czyli zostawienie e-7 i e-9 jak obecnie, zwiększenie częstotliwości 527 w weekend i uruchomienie połączenia z Marymontem z osiedla Derby w weekend oraz e-9 dwukierunkowo.

Wieslaw_Witek: Zgadzamy się ale GDDKiA nie zmienia swojego stanowiska. To droga o znaczeniu międzynarodowym.

513767: Jakie propozycje dla Chudoby? I ogólnie Berensona z osiedlem Lykke

Wieslaw_Witek: 132 częściej na krótszej trasie do metra.

e-tam: Dlaczego najdalsze osiedla jak dąbrówka Wiślana mają nie mieć linii przyspieszonej podczas gdy osiedla położone dużo bliżej centrum mają linie przyspieszone? Nie widzi Pan w tym braku logiki? Może przynajmniej linia przyspieszona szczytowa. 101 przy proponowanej częstotliwości 5 minut i tak się będzie zbijać w stada.

Wieslaw_Witek:  Charakter linii nie jest związany z lokalizacja osiedla tylko z potrzebami przewozowymi na całej trasie danej linii.

Mabstrakcja: Kiedyś Państwo w ZTM mi pisaliście, ze autobusy przegubowe nie zmieszczą się na zakręcie przy ul. Oknickiej. Dlatego nie przejadą przez przystanek os. Lewandów II. Ostatnio jednak przegubowe 120 jeździ. Czy jest szansa by tam jedna linia ekspresowa (przykładem Bemowa, które miało tak z E-2) zahaczało też o inne osiedla?

Wieslaw_Witek: Choć z trudem ale przejazd autobusów przegubowych ul. Oknicką jest możliwy i akceptowalny.

Flora: W takim razie dlaczego odcinacie kilka tys. ludzi od szybkiego dojazdu do metra? Lewandów, Głębocka, Brzeziny??To jest kilka tysięcy ludzi!

Wieslaw_Witek: Nie tylko nie odcinamy ale proponujemy krótszą trasę linii 132 do metra.

513767: Kiedy tramwaj na Zieloną Białołękę

Wieslaw_Witek: W tej chwili rozpoczął się proces przygotowania inwestycji. Jej realizacji należy się spodziewać w najbliższych latach.

922370: Tu użytkownik z północnego skraju Ostródzkiej. Popieram wyprostowanie linii 120. Nie znajduję sensu dla tworzenia 214 – tę samą rolę odegrałby wydłużony 126. Rozumiem argumenty o skróceniu 518, ale proponuję, by kończył na pl. Wilsona – łatwiejsze przesiadki z/na 116.

Wieslaw_Witek: Dziękujemy za konstruktywny głos.

Flora: Nie, wcale nie krótszą i proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. 132 ma o wiele więcej przystanków, nie wjeżdża na estakady tylko stoi na światłach itp. Komunikacja na Głębockiej bardzo się pogorszy bo chcecie Państwo zabrać wszystkie przyspieszone linie.

Wieslaw_Witek: Z Grodziska czy z ul. Lewandów do metra linię 132 proponujemy skierować ul. Głębocką zamiast Berensona i Ostródzką, co pozwoli skrócić czas przejazdu o trzy minuty rano i 5 minut po południu.

jck: Witam, pytanie z innej beczki: Kiedy linia 105 będzie w całości skierowana na trasę kończącą się na Rondzie Daszyńskiego. Na odcinku Rondo D.- Browarna, a zwłaszcza na Powiślu autobus robi praktycznie puste przebiegi! Jego trasa dubluje się tam z M2! Skrócenie trasy pozwoli na zwiększenie częstotliwości na odcinku Os. Górczewska – Rondo Daszyńskiego!

Wieslaw_Witek: Przypominam, że dziś rozmawiamy o Białołęce.

Act_Now: Ciekawa propozycja. Skrócenie 518, o ile konieczne, do pl. Wilsona byłoby lepsze, bo zazębiałoby się choć trochę ze 116 i można by było się przesiąść na trakt Królewski. Inaczej to po prostu przerwanie tej linii i dodanie w środku piętnastu minut marszu między przystankami (po wielu schodach)

Wieslaw_Witek: Dojazd do pl. Wilsona ze względu na korki jest dłuższy niż do Marymontu. Przystanki na pl. Wilsona są daleko od metra. Przesiadka z 518 do 116 jest możliwa na metrze Marymont.

387995: Również poproszę o odpowiedź na pytanie, które już padło, czy jest możliwość skrócenia linii 518 Tylko o odcinek Świętokrzyskiej skoro on się korkuje? Tak żeby zostało połączenie z Krakowskim Przedmieściem. Można puścić 518 do Placu Trzech Krzyży jak kiedyś jeździł. Mieszkańcy będą zadowoleni i ZTM też bo w skali kursu odzyska np. jeden autobus w związku z krótszą i bardziej przewidywalną trasą. Wilk syty i owca cała. Panie Dyrektorze jest taka możliwość?

Wieslaw_Witek: Było już wiele głosów w tej sprawie. Analizujemy taką możliwość.

513767: Jak chcą Państwo poprawić sytuacje na przystanku Chudoby i na Berensona…Nie odpisuje Pan, może dlatego ze chcą Państwo ją tylko pogorszyć…

Wieslaw_Witek: Dla przystanku Chudoby proponujemy skrócenie czasu dojazdu do metra linia 132 na nowej trasie.

Łukasz: Panie Dyrektorze, a linia 134 która ma zastąpić E9 dla Głębockiej, ile będzie miała przystanków po drodze do Metra Marymont ?

Wieslaw_Witek: Tyle co 132 obecnie.

lala: Gdzie mają być te przystanki na Ostródzkiej? Bez sensu jest powrót na Głębocką. Stanie w korkach. Powrót 134 nic nie zmienia ? co 15 minut w szczycie to stanowczo za mało.

Wieslaw_Witek: Przypominam, że połączenie w szczycie ul. Ostródzkiej z metrem Marymont oprócz 134 wzmacnia linia e-9.

Act_Now: O nie. To nieprawda! Po skróceniu 518 nie będzie ono miało wspólnego przystanku na Metrze Marymont ze 116 w stronę Białołęki! A przystanki koło metra pl. Wilsona są dwa, po dwóch stronach stacji, więc proszę nie mówić nieprawdy!

Wieslaw_Witek: Zapewnimy możliwość przesiadki miedzy 116 i 518 na przystankach metro Marymont i Park Kaskada.

Tomash: Nie dla likwidacji przynajmniej linii E8. Jedna linia tramwajowa do metra co 4 minuty to za mało!

Wieslaw_Witek: 4 minuty z Nowodworów oraz dodatkowo co 8 minut z Tarchomina Kościelnego.

513767: 120 na Chudoby skrócenie czasu przejazdu 132, tym autobusem nikt nie jeździ bo po co dostawać się na zatłoczoną Toruńską do odległej części metra… potrzebne jest zostawienie 120 i jakiejś linii pospiesznej.

Wieslaw_Witek: 120 zostaje w godzinach szczytu a pomiary pokazują, że napełnienia autobusów linii 132 i E9 do metra Marymont są duże.

lala: Słucham gdzie te przystanki na tej Ostródzkiej?

Wieslaw_Witek: W propozycji linia e-9 będzie się zatrzymywała na wszystkich przystankach na Ostródzkiej.

365411: „