Czas P&R Mały Płaszów w Krakowie
Spółka Miejska Infrastruktura podpisała umowę na opracowaniedokumentacji dla parkingu P+R ?Mały Płaszów? w nowej lokalizacji.
Na zlecenie Miejskiej Infrastruktury przygotowana zostaniewielobranżowa koncepcja wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji środowiskowej ilokalizacyjnej oraz program funkcjonalno-użytkowym dla parkingu Mały Płaszów.Przypomnijmy, że pierwotnie obiekt na 171 miejsc miał powstać bezpośrednio przypętli tramwajowej.
– „Pouwzględnieniu uwag mieszkańców, zgłaszanych na spotkaniach z ZastępcąPrezydenta Tadeuszem Trzmielem dokumentacja zostanie przygotowana dla nowejlokalizacji, wskazanej przez Radę Dzielnicy i mieszkańców. Parking będziewybudowany po drugiej stronie ulicy Lipskiej. Do tej lokalizacji nikt niezgłaszał uwag” ? mówi prezes Piotr Kącki.
Dokumentacja, a także decyzje administracyjne będą podstawado rozpisania w przyszłym roku przetargu na budowę tego parkingu.
Warto wiedzieć, ze przed miesiącem Miejska Infrastrukturaogłosiła przetargi na zaprojektowanie i budowę parkingów P+R Kurdwanów iBieżanów. Pierwszy z nich będzie zlokalizowany na działce gminnej pod estakadąpętli tramwajowej Kurdwanów. Wjazd na parking planowany jest z ulicy Por.Halszki. W ramach inwestycji powstanie ok.172 miejsc postojowych.
Drugi z planowanych do budowy parkingów zlokalizowany będziena działce gminnej w środku pętli tramwajowej Bieżanów. Wjazd będzie sięodbywał z ulicy Barbary. Przewidywana ilość miejsc postojowych wyniesie ok.110.
Budowane przez Miejską Infrastrukturę parkingi P+R będądziałać na podobnych zasadach, jak obiekt przy pętli Czerwone Maki. Za darmobędą z nich korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z koleiosoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za parking. Za to napodstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
? „Nowe parkingiwyposażone będą w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej. Przy ulicachdojazdowych do parkingów umieszczone zostaną tablice informujące w czasierzeczywistym o ilości wolnych miejsc parkingowych” ? mówi Piotr Kącki,prezes Miejskiej Infrastruktury.
Parkingi będą też miały rozwiązania przyjazne dlarowerzystów. Chodzi o przestrzeń, gdzie będzie można zostawić jednoślady i wdalszą podróż udać się komunikacją publiczną. Aby zapewnić lepszą ochronę,miejsca dla rowerów będą zadaszone, oświetlone, wyposażone w stojaki, a takżeobjęte zostaną monitoringiem wizyjnym.
– „Nie zapominamytakże o użytkownikach pojazdów elektrycznych. Z myślą o tej grupie zapewnionezostaną punkty ładowania pojazdów elektrycznych” – informuje PiotrKącki, prezes spółki Miejska Infrastruktura.
Przypomnijmy, że realizacja parkingów P+R realizowanychprzez spółkę będzie finansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach programuZintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
„