CPK potrzebuje opis podróży pasażera w … 2027 r.
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił zamówienie na usługę na zaprojektowanie idealnego doświadczenia pasażera podczas podróży multimodalnej 2027+.
Z uwzględnieniem trendów i najlepszych praktyk ze świata.
podróży w przyszłość
Celem zamówienia CPK jest pozyskanie wiedzy o najlepszych praktykach na świecie, niezbędnej do realizacji projektu, poprzez realizację usługi badawczo-projektowej, w tym dostarczenie przez wykonawcę:
- analiz i rekomendacji dotyczących wieloaspektowej podróży pasażera wraz z wnioskami przedstawiającymi zidentyfikowane doświadczenia i rozwiązania
- dostarczenie rekomendacji w zakresie ich wdrożenia przez zespół CPK.
Wyniki wyżej wymienionej analizy i rekomendacji będą mogły wesprzeć sprawne i efektywne procesy planowania i projektowania multimodalnego węzła transportowego, zapewniając rzetelną ocenę najnowszych, wypróbowanych i przetestowanych rozwiązań z najbardziej efektywnych (wzorcowych) przykładów globalnych.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Celem projektu jest zaprojektowanie idealnego multimodalnego doświadczenia pasażera 2027+ w taki sposób, aby cała podróż stanowiła dla klienta jedno spójne doświadczenie, z którego pasażer będzie chciał skorzystać więcej niż dwa razy.
Na potrzeby realizacji Projektu przyjmuje się, iż ścieżka doświadczeń pasażera rozpoczyna się w momencie pojawienia się u niego potrzeby podróży a kończy w miejscu docelowym (firmie, domu czy hotelu).Rozróżnia się różne ścieżki doświadczeń w zależności od potrzeb różnych grup pasażerów
a. rodziny z dziećmi,
b. seniorzy,
c. studenci,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
d. klienci indywidualni podróżujący samotnie lub z osobami towarzyszącymi,
e. klienci podróżujący w celach służbowych,
f. grupy zorganizowane typu wycieczki czy kolonie
Harmonogram prac
CPK przewiduje dwa etapy współpracy z wybranym oferentem:
- Etap I. Reaserch i analizę najlepszych praktyk (ze źródłem i uzasadnieniem) i rozwiązań ze świata związanych w podróży multimodalnej z uwzględnieniem serwisów internetowych i aplikacji. Reaserch i analiza najlepszych praktyk powinna zostać rozpoczęta przed przygotowywaniem badań, aby poszerzyć horyzont pytań w badaniach. Następnie strateg przedstawi propozycję realizacji i konfiguracji niezbędnych badań na przygotowanych grupach klientów a skończy definicją docelowych pasażerów
- Etap II. Opracowanie raportu CJM TO-BE 2027+ we współudziale Zespołu Projektowego Zamawiającego w formie warsztatów. W ramach opracowania przedstawione zostaną rozwiązania adresujące wcześniej zidentyfikowane problemy pasażerów. Wypracowane rozwiązania będą stanowiły podstawę eksperymentów.
Co do terminów to zamawiający zakłada zakończenie realizacji przedmiotu zamówienia, w tym osiągnięcie dat realizacji poszczególnych kamieni milowych w terminie najdalej do dnia 30 czerwca 2022r.
Termin skłania ofert wyznaczono na 22 października.