Chełm dokłada i wybiera ofertę Sprintu na przystanki i SDIP

infotrans
17.05.2022 19:00

4 maja Chełm zaakceptował jedyną ofertę złożoną w przetargu na 40 tablic SDIP oraz 38 nowych wiat przystankowych.

Złożyła ją olsztyńska firma Sprint, która teraz zrealizuje chełmskie zamówienie do 31 sierpnia bieżącego roku.

Jedna oferta

5 kwietnia Sprint zaproponował miastu postawienie wiat oraz tablic SDIP za cenę 5 947 704,02 PLN. To wydawało się za dużo w stosunku do budżetu zamawiającego, który wynosił zaledwie ... 2 630 689,29 PLN.

Jednak miasto znalazło gdzieś brakującą kwotę i 4 maja wybrało olsztyńską ofertą jako najkorzystniejszą. Cieszymy się, bo to bardzo ciekawy projekt. Z unijnym dofinansowaniem.

Przypomnijmy, że głównym celem realizacji inwestycji jest zapewnienie pasażerom komunikacji zbiorowej większego komfortu oczekiwania na przyjazd pojazdu komunikacji miejskiej. Nowe wiaty przystankowe będą chronić pasażerów przed niekorzystnym wpływem zmiennych warunków atmosferycznych. Z kolei system dynamicznej informacji pasażerskiej zapewni pasażerom nowoczesny, kompleksowy i zadowalający system informowania o aktualnych przyjazdach i odjazdach pojazdów. Zaproponowany przez wykonawcę typ wiaty przystankowej musi zapewniać bezpieczne przebywanie pasażerów w obrębie konstrukcji dachowej, dobrą widoczność nadjeżdżającego pojazdu komunikacji miejskiej, łatwość konserwacji i wymiany części składowych wiaty oraz remontów bieżących, w tym wymianę szklenia wiaty. Typ i kolorystyka wiat musi zyskać akceptację zamawiającego.

SPECJALNE WIATY

Pięć wiat będzie się różniło od pozostałych szczególnym wyposażeniem. Wybrane 2 wiaty (Pl. Gdański i Szpitalna/Szpital) będą wyposażyć w system grzania oraz chłodzenia. Funkcje te muszą być wykonane poprzez zastosowanie klimatyzatorów oraz podgrzewanych szyb z funkcją „no frost”.

System nadmuchu ciepłego i chłodnego powietrza do wnętrza wiaty będzie sterowany automatycznie za pomocą dwóch czujników temperatury (wewnątrz przystanku oraz na zewnątrz). Wiaty te będą zasilane z sieci elektroenergetycznej oraz przez ogniwa fotowoltaiczne o mocy dostosowanej do wielkości wiaty.

Wybrane 3 wiaty (I Pułku Szwoleżerów/Słowackiego, I Pułku Szwoleżerów/Stadion, Lubelska/Park) mają być zaprojektowane i wykonane w formie „Zielonego przystanku”. Elementami zintegrowanymi z konstrukcją wiaty powinny być: zielony dach retencyjny, system retencjonowania wody, zielona ściana będącą wypełnieniem segmentów tylnej ściany konstrukcji wiaty przystankowej.

TABLICE SDIP

Tablice SDIP powinny zostać zamontowane na konstrukcjach wsporczych, jednosłupowych. Zamontowane tablice będą elektroniczne typu LED, dwustronne, jednobarwne, w kolorze diod - białym.  

Tablica LED musi wyświetlać następujące informacje: aktualna godzina, nagłówek "Linia, Kierunek, Odjazd", w kolejnych wierszach informacje dotyczące najbliższych odjazdów pojazdów komunikacji zbiorowej w czasie rzeczywistym, numeru trasy, nazwy przystanku docelowego, czasu przybycia/odjazdu z przystanku lub informacji rozkładowych, możliwość wyświetlania w ostatnim wierszu dowolnego komunikatu w postaci tekstowej, z możliwością przewijania tekstu, możliwość wyświetlenia swobodnie definiowanego tekstu we wszystkich wierszach przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych polskich znaków diakrytycznych.