Bydgoszcz zlikwiduje przystankowe bariery
Bydgoszcz zamawiała dokumentację związaną z poprawą dostępności przystanków na Wyżynach przy kładce.
To zmiana postulowana przez mieszkańców w trakcie konsultacji społecznych o nowej siatce połączeń. Wcześniej podobne prace projektowe zlecone zostały przy rondzie Jagiellonów.
Lata 80-te
Kładka na Wyżynach została zaprojektowana w 1981 roku. Konstrukcja umożliwia pieszym dojście na przystanki tramwajowe oraz przekraczanie ruchliwych jezdni. Podobnie jak wiele innych konstrukcji budowanych kilkadziesiąt lat temu nie uwzględnia potrzeb osób starszych, z niepełnosprawnościami czy rowerzystów. Dodatkowo od ubiegłego roku wraz z uruchomieniem nowych linii tramwajowych przystanki na Wyżynach stały się popularnym miejscem przesiadek. Również w trakcie konsultacji społecznych o nowej siatce połączeń mieszkańcy często wskazywali na ograniczenia związane z korzystaniem z tych przystanków. Dlatego zlecamy przygotowanie dokumentacji, która wskaże w jaki sposób najlepiej poprawić dostępność tego miejsca oraz zadbać o potrzeby wszystkich użytkowników ruchu.
W pierwszej kolejności uruchomiliśmy postępowanie na przygotowanie wstępnej koncepcji dla trzech wariantów przebudowy ulicy Wojska Polskiego w obszarze kładki dla pieszych, wykonanie analizy wielokryterialnej oraz przygotowanie ostatecznej koncepcji wraz z wykonaniem programu funkcjonalno-użytkowego dla wybranego wariantu przebudowy. Umożliwi to w w przyszłych latach zlecenie realizacji inwestycji w trybie „projektuj i buduj”. Prace nad dokumentacją zostaną sfinalizowane w przyszłym roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakie warianty?
Wykonawca będzie zobowiązany do opracowania trzech wariantów:
- Wariant 1 - Wykorzystanie istniejącej kładki i dostosowanie jej do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. W tym wariancie przewiduje się również remont kładki i poprawę jej walorów użytkowych.
- Wariant 2 - Rozebranie istniejącej kładki oraz budowa nowej kładki w miejscu kładki istniejącej lub w pobliżu. Wariant musi zakładać możliwość przemieszczenia się na drugą stronę ulicy dla pieszych, rowerzystów oraz osób z ograniczeniami ruchowymi.
- Wariant 3 - Rozebranie istniejącej kładki oraz wykonaniu przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów w poziomie jezedni. Wariant ten musi uwzględniać włączenie projektowanej sygnalizacji świetlnej do systemu ITS oraz koordynację pracy z sąsiednimi skrzyżowaniami pracującymi w tym systemie.